فولاد ساختمانی

میلگرد ترانس-میلگرد Ck45-فروش میلگرد فولادی-قیمت میلگرد صیقلی-فولاد آلیاژی

میلگرد ترانس چیست؟ این نوع میلگرد چه کاربردهایی دارد؟

میلگرد ترانس-میلگرد Ck45-فروش میلگرد فولادی-قیمت میلگرد صیقلی-فولاد آلیاژی
میلگرد ترانس-میلگرد Ck45-فروش میلگرد فولادی-قیمت میلگرد صیقلی-فولاد آلیاژی

میلگرد ترانس

بطورکلی، تمامی میلگردها به دلیل خصوصیات ظاهری و مقاومتی که دارند در بیشتر صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد اصلی میلگردها در صنعت ساختمان است. اما از انواع میلگردها به شکل ساده در صنایع خودروسازی، ساخت شافت. پیچ و مهره و صنایع هیدرولیکی، مصارف تزئینی همچون فرفورژه، شبکه بندی، تقویت سازه و صدها صنعت دیگر، استفاده می شود.

میله های فولادی ساده را طی فرآیندهای مختلف، صیقل می دهند. قطر میله ها را با توجه به درخواست مشتری تا قطر دهم دار و صدم دار، تغییر می دهند. این فرآیند کشش میلگرد گویند. میلگردهای تولیدی و صیقلیی را میلگرد ترانس یا روغنی می نامند. و خود این میلگردها انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی هرکدام از آنها خواهیم پرداخت.

کشش میلگرد چیست

در واقع، کشش میلگرد؛ شیوه ای است که به وسیله آن، از میلگردهای صاف صنعتی. میلگرد ترانس و یا میلگردی که بر روی آن کشش انجام می شود. تولید می کنند. در طی این فرآیند که باعث لاغرتر شدن میلگردها می شود. سطح آنها نیز صاف و صیقلی میشود. که به اصطلاح به این نوع میله ها، میلگرد ترانس می گویند. از این میلگردها در صنایعی که حساسیت زیادی داشته و یا ظاهر کار مهم است، استفاده می کنند. روش های دیگری نیز برای تولید میلگرد ترانس وجود دارد. ولی این شیوه به دلیل کم هزینه تر و راحت تر بودن بسیار محبوب است. و طرفداران بیشتری دارد. دستگاه اصلی که برای این کار استفاده می شود. به اصطلاح دستگاه کشش میلگرد نام دارد. که در کنار ماشین آلات دیگر، تولید را رقم می زنند.

مراحل انجام کشش میلگرد

  • شستشوی میلگردهای صنعتی برای از بین بردن تمامی آلودگی های روی سطح میله ها
  • سرتراشی میلگردها به طول معمولاً 10 سانتی متر به منظور عبور از دوزه مورد نظر (مثال: می خواهید از میلگرد سایز 12 تولید کنید. در این صورت سر میلگردها باید 2 میلی متر تراش بخورد تا وارد قالب بشود و بر روی آن عملیات کشش انجام گیرد.)
  • انجام فرآیند اصلی در دستگاه اصلی برای لاغر شدن میلگرد
  • تاب گیری و صاف کردن ترانس های تولید شده
  • عدل بندی و فروش

البته توجه داشته باشید که این مراحل بستگی به شرایط و سفارشات دارد و می تواند کمتر و یا بیشتر شوند. به عنوان مثال: با سفارش مشتری میتوان پولیش کردن میلگرد را نیز به این فرآیند اضافه کرد. طی عمل پولیش میلگرد طبق عکس زیر بسیار براق و صیقلی میشود و ظاهر مطلوبی پیدا می کند.

مزایا و معایب میلگردهای ترانس

یکی از اصلی ترین مزایای میلگردهای ترانس استحکام و مقاومت بالای آنهاست. این میله ها در نهایت ظرافت و ظاهر زیبایی که دارند، مستحکم هستند. آن دسته از صنایعی که به دنبال حفظ آراستگی و از سویی دیگر حفظ مقاومت هستند. بی شک میله های ترانس، گزینه اصلی آنها برای استفاده خواهد بود.

تنها عیبی که می توان به میله های ترانس نسبت داد. قیمت بالای این محصولات است.

انواع میلگرد ترانس

میلگردهای ترانس را براساس تعداد دفعات پولیشی که پس از انجام فرآیند کشش روی میله ها می کشند تقسیم بندی کرده اند.

البته جنس میلگرد، ضخامت و ابعاد، جزو مؤلفه های مهم و تأثیرگذار در دسته بندی این میلگرد به شمار می آید.

1- میلگرد تک پولیش

2- میلگرد ترانس دو پولیش

3- میل ترانس کششی (روغنی)

4- گرد ترانس سنگ خورده (سر زرد و سر قرمز)

5- میلگرد ترانس بلبرینگ خور

6- میلگرد ترانس مفتول

7-گرد ترانس تسمه

8- میلگرد ترانس چهارپهلو

9-میلگرد ترانس شش پر

ترانس پولیش (تک پولیش)

میل ترانس تک پولیش جزو فولادهایی است که به دلیل انجام فرآیند پولیش بر آن دارای سطحی براق می باشد. میلگردهای ترانس تک پولیش ابتدا به صورت میله های فولادی بودند که از فرآیندهای کار گرم تولید می شوند. و دارای سطحی ناصاف و غیربراق هستند.

سپس عملیات تابگیری و پرس انجام می شود و بعد از آن نسبت به ظاهر و شرایط کیفیت سطحی محصول. به روش کشش پولیش یا پیل پولیش با توجه به استاندارد DIN 668/h11 تبدیل به میلگرد پولیش (دارای سطحی صاف و براق) می شود.

توجه: در شیوه تولید کشش پولیش به علت کشیدن سایز (دوزه، اسید شوری، و…) محصول سفت تر نسبت به روش پیل پولیش (پوسته برداری) می گردد.

سایزهای موجود

7 الی 130 میلیمتر با تلرانس ابعادی h11

جنس

  • آهن St37
  • CK45: میلگرد ترانس تک پولیش از جنس Ck45 بعلت مشکلات فرآیندی معمولاً تولید نمی شود.

کابرد میلگرد صیقلی تک پولیش

صنایع خودروسازی، ساخت ماشین آلات، وسایل ورزشی و ساخت هواکش های صنعتی و…

ترانس دو پولیش (سنگ خورده)

میل ترانس دو پولیش جزو میلگردهای فولادی است که توسط پولیش کردن دارای سطحی آینه ای هستند. و از میل های ترانس تک پولیش براق تر هستند.

میل ترانس دو پولیش ابتدا از فرایندهای کار گرم تولید می شوند و دارای سطحی غیر براق و ناصاف هستند.

سپس عملیات تابگیری و پرس انجام می گیرد. و بعد از آن نسبت به ظاهر و شرایط کیفیت سطحی محصول، به روش کشت پولیش یا پیل پولیش تبدیل به میلگرد پولیش. (دارای سطحی صاف و براق) با تلرانس معمول 0/2 بالاتر از سایز نهایی می شود.

سپس با توجه به استاندارد DIN59360/h6 و DIN59360/h7 توسط دستگاه سنگ سنترلس عملیات سنگ زنی. که شامل 5 الی 7 مرحله است شروع به انجام می گردد. که نتیجه آن بالاترین کیفیت سطحی، بهترین دقت و تلرانس (0/02 الی 0/05) می باشد.

کاربرد میلگرد ترانس دو پولیش

در جرثقیل، بالابر، جک، ماشین های راه سازی و صنعتی، صنایع پمپ سازی و…

سایزهای موجود

4 الی 90 میلیمتر با تلرانس ابعادی H7,H6

جنس

  • آهن St37 که در بازار با نام سر زرد شناخته می شود.
  • Ck45 که در بازار با نام سر قرمز شناخته می شود.

ترانس دو پولیش سرقرمز به علت وجود مقادیر درصد کربن ما بین 0/42 الی 0/48 قابلیت انجام فرآیند آبکاری و سختکاری داشته. و نسبت به نوع فعالیت می تواند جایگزینی مقرون به صرفه اقتصادی برای میلگردهای روکش کرم و هارد کرم باشند.

ترانس بلبرینگ خور: این میله نوعی از ترانس سنگ خورده با سطحی براق و البته تلرانس بازتر بوده که قابلیت مونتاژ بلبرینگ دارد.

قابل ذکر است که قیمت میل ترانس بلبرینگ خور نسبت به نوع دو پولیش. (که عملیات سنگ زنی بر روی آن انجام می گیرد) پایین تر می باشد.

ترانس کششی یا روغنی (ترانسمیسیون)

در ساخت این نوع میل ترانس از مواد خام طبق گواهینامه فولادی آلیاژی. به صورت روغنی و پولیش زده به قطر 10 الی 60 میلیمتر و شاخه هایی به اندازه 3 و 6 متری استفاده می کنند.

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *