استیلفولاد ساختمانی

ورق لاتون استیل – ورق استیل لاتون چیست؟ فروش ورق استیل لاتون

ورق های فلزی از جمله محصولات فولادی هستند که نه تنها در ساختمان سازی، بلکه در تعمیرات صنعتی از آنها استفاده می شود. همچنین ورق های لاتون یکی از انواع ورق هایی است که بیشتر جنبه تعمیرات دارد.

ورق لاتون استیل - ورق استیل لاتون چیست؟

ورق لاتون استیل

چراکه در ضخامت های دقیق و سطح صیقلی و بسیار صاف تولید می گردد. ورق های لاتون در انواع فلزات مختلفی تولید می شوند.

معرفی ورق لاتون

به ورق های فلزی که در همراست سازی و تراز جهت پر کردن شکاف کوچک استفاده می گردد. ورق لاتون گفته می شود. ورق لاتون در ضخامت ها و انواع مختلفی تولید و در بازار عرضه می شود.

انواع ورق لاتون

ورق های لاتون در انواع و متریال های مختلفی تولید می شود. که عبارتند از : ورق های لاتون فولادی، بابیت، استیل، مونل، آلومینیوم، آهنی، برنجی، طلا، نقره، فسفر، برنز، مسی و … می باشد.

ورق لاتون استیل

لاتون استیل کاربرد گسترده ای در صنعت دارد. که از آن در آب بندی مخازن و لوله کشی با لوله های استیل، تنظیم و آب بندی فلنج ها. استفاده در کمپرسور جایگاه CNG استفاده می شود. ورق لاتون استیل در گریدهای مختلفی تولید و در بازار عرضه می شود که برخی از این گریدها شامل موارد زیر است.

گرید 301

گرید 304

استیل 310

ورق استیل 316

گرید 321

استیل 420

گرید 316L

مزایای استفاده از لاتون های استیل

استفاده از ورق لاتون استیل از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و منجر به کاهش هزینه می باشد.

بکارگیری از این ورق ارتعاشات تجهیزات را کاهش می دهد.

حمل و نقل لاتون استیل به سهولت در دسترس هستند.

ورق لاتون استیل کیفیت و طول عمر تجهیزات را افزایش می دهد.

ورق لاتون مسی

این ورق لاتون از متریال مس تولید شده است. که در ضخامت های 0.2 تا 5 میلیمتر به شکل نرم و فنری در شکل میلگرد و ورقی. در عرض های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند.

ورق لاتون برنجی

لاتون برنجی به ورق های بسیار نازک از جنس برنج و یا سایر متریال ها گفته می شود. که معمولاً برای پر کردن فضای بین دو قطعه استفاده می شود.

ورق لاتون برنجی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند.

ورق لاتون برنجی نرم

لاتون برنجی سخت و فنری

ورق لاتون برنجی نرم را بیشتر مشتریانی استفاده می کنند. که برای کارهای تزیینی می خواهند بکار بگیرند و باید ورق لاتون برنجی نرم باشد تا خاصیت چکش خواری داشته باشد.

لاتون برنجی سخت، آنچنان که از نامش پیداست به ورق هایی گفته میشود که سخت و خاصیت ارتجاعی دارند. و بیشتر صنایع خودرویی و قطعه سازان استفاده می نمایند.

لاتون برنجی سخت بوده و مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار و حرارت دارد.

ورق لاتون برنجی دارای ضخامت و عرض های متفاوتی میباشد.

ورق لاتون مونل

لاتون مونل نسبت به دیگر ورق های لاتون از قیمت بالاتری برخوردار است زیرا از ترکیبات آلیاژهای مختلفی از جمله نیکل، مس، منگنز و … تشکیل می شوند. نوع ورق نیز مانند دیگر آلیاژها خاصیت ضد زنگ و خوردگی دارد. بنابراین در صنایع مختلف مانند خودرو و ماشین آلات بسیار به کار برده می شود.

جدول تلرانس ضخامت ورق لاتون

کاربرد ورق لاتون در صنایع

در صنایع پتروشیمی و نفت و گاز معمولاً از انواع لاتون هایی که ساختار آنها از جنس ضد زنگ فنری نگیر باشند. به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و داشتن ضخامت های دقیق، استفاده می شود.

ورق های لاتونی که از جنس مس، برنج یا برنز ساخته شده باشند. در ساخت لوازم خانگی و صنایع هواپیمایی استفاده می شوند. در صنایع غذایی، بسته بندی و برای ساخت ماشین آلات از ورق های لاتون از جنس استیل ضد زنگ نرم و فنری استفاده می شود.

ورق های لاتونی که از جنس آلیاژ مس برلیوم ساخته شده باشند. به علت خواصی نظیر ارتجاع و فنری بودن و قابلیت انجام عملیات سخت کاری. و مقاومت بالای آن در برابر حرارت، در صنایع برق و الکترونیک استفاده می شود.

از ورق های لاتون استنلس استیل فنری نگیر، به علت ضد زنگ بودن و ضخامت دقیقی که دارند. برای عوامل شیمیایی و فرسایش زا به خصوص در صنایع پتروشیمی و نفت و گاز استفاده می شود. همچنین کاربرد دیگر آن برای ساخت سیستم های الکترونیکی تجهیزات نظامی و ساخت موشک ها می باشد.

از کاربردهای دیگر انواع لاتون جنس استیل، میتوان به موارد زیر اشاره نمود

تنظیم فلنج ها

اتصالات استیل

لوله کشی با لوله های استیل

آب بند کردن مخازن

کمپرسور جایگاه CNG

قطعات نازل کارخانجات تولید نوشیدنی ها و مواد شوینده

نتیجه گیری

ورق لاتون نوعی از ورق هایی هستند که از آلیاژهای فلزات مختلفی تولید می شود. از مزیت های مهمی که این ورق نسبت به دیگر ورق ها دارند. تولید در سطح صاف و ضخامت دقیق ورق ها است.

انواع ورقهای لاتون شامل ورق های لاتون فولادی، بابیت، استیل، مونل، آلومینیوم، آهنی، برنجی، طلا، نقره، فسفر، برنز، مسی و غیره می باشند. کیفیت و طول عمر بالا، حمل و نقل آسان، مقرون به صرفه بودن و غیره از خصوصیات و ویژگی های این نوع ورق می باشد. که در صنایع پتروشیمی، گاز و نفت، سیستم های الکترونیکی، تجهیزات نظامی، ساخت موشک ها و… کاربرد دارد.

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *