فولاد ساختمانی

تسمه st52-قیمت تسمه st52-فروش تسمه st52-فولاد st52-قیمت تسمه فولادی

تسمه st52-یکی از آلیاژهای فولادی که در صنایع مختلف، استفاده های زیادی دارد، آلیاژ ST است. این آلیاژ که با افزودن کربن به دست می آید، استحکام بالایی دارد. و همین مورد سبب شده است تا در بازار مقاطع فولادی، طرفداران زیادی داشته باشد.

تسمه st52-قیمت تسمه st52-فروش تسمه st52-فولاد st52-قیمت تسمه فولادی

تسمه st52

این آلیاژ، خود به انواع گوناگونی تقسیم می شود. که بر اساس ترکیبات مختلف عناصری است که در تولید آلیاژ به کار رفته است. ST52 یکی از انواع این آلیاژهاست.

ویژگی ها

این محصول را میتوان در دسته ی تسمه های ساختاری قرار داد. چراکه در بخش عظیمی از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از عنصرهای سیلسیم و منگنز در تولید این آلیاژ فولادی سبب آن شد. تا تسمه ST52، استحکام، قابلیت پیچش و تحمل وزن بسیار بالاتری نسبت به انواع مشابه خود مانند، تسمه ST37 داشته باشد.

در استاندارد DIN آلمان، این محصول با عنوان تسمه 1.0570 شناخته می شود. نام کامل این تسمه نیز که در بازار می توانید آن را پیدا کنید، تسمه ST52-3N است. حرف N، از ابتدای عبارت Normalized گرفته شده است. داشتن منگنز سبب شده است. تا این تسمه، قابلیت ارتجاعی و کششی بالایی داشته باشد. قابلیت جوشکاری و ماشین کاری بالا، از دیگر ویژگی های مثبت این محصول تلقی می شود.

کاربرد

استحکام بالا و قابلیت کشش زیاد سبب آن شد. تا استفاده از این تسمه، در صنایع زیرساختی مختلف، رواج زیادی داشته باشد. استفاده از تسمه st52، در صنایع عمران مانند ساخت ریل و راه آهن، بسیار کاربردی است. همچنین یکی از مواد رایج در ساخت شاسی های ماشین آلات سنگین، این تسمه است. علاوه بر این موارد، از تسمه St52، در ساخت دیواره های قطعات صنعتی نیز استفاده ی زیادی می شود. چرا که در برابر دمای بالا نیز تا حد زیادی مقاوم می باشد.

و تسمه st52 نوعی تسمه فولادی با ترکیبات شیمیایی و خواص متفاوت از تسمه معمولی ST37 می باشد. تسمه مقطعی مشابه ورق با عرض کمتر می باشد.

تسمه با فرآیند نورد یا با فرآیند برش ورق تولید می شود. به طور کلی تسمه st52 مشابه تسمه های آهنی معمولی است. به سه دسته تسمه فابریک، تسمه نوردی و تسمه ماشینکاری تقسیم می شود.

تولید تسمه فولادی st52

روش تولید تسمه نوردی و تسمه فابریک نورد گرم شمشه های فولادی می باشد. مذاب مورد نظر برای تولید تسمه st52 نوردی از ذوب مجدد قراضه های از این جنس تولید می شوند. در مقابل مذاب مربوط به تسمه st52 فابریک محصول اولیه فولاد سازی ها می باشد.

پس از مهیا سازی مذاب مورد نظر، آن را به روش ریختگری مداوم به شکل شمشه ریختگری می کنند. و پس از تولید شمشه فولادی در طول های مشخص آنها را در کوره های مخصوصی در دمای بالا پیش گرم می کنند. پس از پیش گرم کردن، شمشه ها طی چند مرحله در دمای بالا تحت فشار غلطک قرار می گیرند.

در نهایت به صورت تسمه به ضخامت مشخصی از خط خارج می شود. برای تولید تسمه st52 به روش ماشینکاری ابتدا ورق مادر st52 تولید می شود. سپس با برش ورق مادر به قطعات با عرض کمتر و تسمه st52 تولید می شود. ورق مادر با نورد تختال با آنالیز st52 تولید می شود.

تختالها به روش ریختگری مداوم، مذاب تولید و توسط دستگاه هوا برش در طول های مشخص برش می شوند. پس از این، تختال ها در دمای بالا در کوره های مخصوصی پیش گرم می شوند. و طی چند مرحله نورد گرم در دمای بالا به ضخامت مورد نظر می رسند. پس از تولید ورق مادر این ورق باید در عرض های مشخص بریده شود. این کار توسط دستگاه گیوتین انجام می شود و تسمه بوجود می آید.

تسمه ها حین برش به دلیل تنش سطحی دچار خمیدگی در جهات مختلف می شوند. خمیدگی تسمه ها باید برطرف شود و اینکار توسط اطوکشی (Ironing) برطرف می شود. با عبور تسمه ها از غلطک های مخصوصی در دمای پایین خمیدگی تسمه برطرف می شود.

هرچقدر عرض تسمه کمتر باشد. خمیدگی ها و تابیدگی های آن بیشتر می شود. پس از رفع خمش ها و تابیدگی های تسمه، لبه های تسمه به دلیل برشی که خورده اند. تیز و پلیسه دار هستند. برای رفع تیزی گوشه های تسمه از ماشینکاری استفاده می شود.

ابعاد و کاربرد این محصول

تسمه st52 معمولاً در طول 6 متر تولید می شود. همچنین عرض آن بین 3 سانتی متر تا 10 سانتی متر می باشد. و ضخامت تسمه های ماشینکاری متنوع و معمولاً بین 3 تا 12 میلی متر می باشد.

این نوع تسمه فولادی در مقایسه با تسمه معمولی مقادیر منیزیم و سیلسیم بیشتری دارد. به همین دلیل استحکام خمشی و تحمل بار این نوع تسمه بیشتر است. و برای کاربردهای سنگین تری مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد اصلی تسمه st52 در ساخت شاسی خودروهای سنگین، ساخت بعضی قطعات صنعتی و … می باشد.

بطور کلی تسمه های فولادی st52 به علت قابلیت ماشین کاری و شکل پذیری خوبی که دارند. در ساختارهای پیچیده مهندسی مورد استفاده قرار می گیرند. این تسمه ها در دو حالت مغناطیسی و غیر مغناطیسی وجود دارند. بعلاوه، تسمه های st52 در دو شرایط آنیل شده و کوئنچ شده عرضه می شوند.

آزمون های مخرب و غیر مخربی که روی تسمه های st52 انجام می شود.

  • آنالیز شیمیایی
  • آزمون کشش
  • آزمون سختی
  • رادیوگرافی
  • آزمون خوردگی
  • آزمون PMI

ترکیب شیمیایی

ترکیب شیمیایی تسمه فولادی st52 در شکل زیر بطور کامل نمایان و مشخص است.

تسمه st52-قیمت تسمه st52-فروش تسمه st52-فولاد st52-قیمت فولاد st52

مشخصات تسمه فولاد کربنی

تسمه st52-قیمت تسمه st52-فروش تسمه st52-فولاد st52-قیمت فولاد st52

خواص مکانیکی تسمه فولاد کربنی

که خواص مکانیکی تسمه فولادی کربنی st52 در شکل زیر بطور کامل نمایان و مشخص است.

تسمه st52-قیمت تسمه st52-فروش تسمه st52-فولاد st52-قیمت فولاد st52

خواص فیزیکی

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *