فولاد ساختمانی

لوله st52-فروش لوله st52-قیمت لوله st52-لوله بدون درز st52-لوله درز دار st52

لوله st52-لوله ها از انواع مقاطع فولادی هستند. که برای جا به جایی و انتقال سیالات مختلف مانند مایع و گاز مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله st52-قیمت لوله st52-فروش لوله st52-فولاد st52-لوله فولادیst52-فروش فولاد

این روزها لوله های بزرگ در پروژه های عمرانی مختلف به صورت گسترده استفاده می شوند. لوله ها را می توان از جنس های متفاوتی مانند آهن، فولاد، پلی اتیلن، پلاستیک، شیشه، بتن و… متناسب با نوع کاربرد مورد نظر تولید کرد. لوله فولادی st52 یکی از انواع لوله است که به دو صورت بدرز دار و بدون درز. از ورق های فولادی یا با استفاده از نورد شمش ها تولید می شود.

این محصول از فولاد یا ورق st52 به دست می آید. که یکی از معمول ترین آلیاژهای فولادی کم کربن است. لوله هایی با گرید st52 همانند ورق دارای مقاومت بالایی در برابر خمش و پیچش هستند.

لوله st52 یکی از لوله هایی است که با دقت بالا، در ابعاد بزرگ و با بهترین سطح تولید می شود. از این لوله ها بیشتر جهت ساخت سازه های مکانیکی و تجهیزات الکترونیکی استفاده می شود. در واقع لوله های st52 به دلیل ساختاری که دارند، از قابلیت ماشین کاری بالایی برخوردار هستند. همین امر سبب صرفه جویی در مصرف مواد و بهبود کیفیت محصول می شود.

فرایند تولید لوله st52 یک روش چند مرحله ای است و باید هر مرحله در جای خود و با بهترین کیفیت ممکن انجام شود. انواع لوله ها را می توان بر اساس گرید st52 تولید کرد. به عنوان مثال لوله ضخیم گوشتی st52 به روش مانیسمان تولید می شود.

برای بدست آوری ضخامت جداره این لوله می توانید از فرمول زیر استفاده کنید.

ضخامت جداره لوله = {قطر خارجی (mm) – قطر داخلی (mm)}/ 2

برای ساخت فولاد st52 که در تولید این لوله به کار می رود. ابتدا سنگ آهن را ذوب کرده و به این ترتیب، آهن خام به دست می آید. سپس با کم و زیاد کردن عناصر مختلف در ساختار این فولاد. می توان زمینه را برای تولید فولاد st52 و در نهایت لوله st52 مهیا کرد. فرایند ساخت این لوله ها انعطاف پذیر است. به این صورت که می توان از ورق هایی با پهنای ثابت، لوله هایی با قطرهای مختلف تولید کرد. از طرفی امکان تولید لوله هایی با قطر یکسان از ورق هایی با پهنای متفاوت هم وجود دارد.

ساختار استاندارد لوله st52

این فولاد ساختار کربنی کلی دارد. یعنی کربن ساده به جای آلیاژ کم مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه st52 برای عملیات حرارتی در نظر گرفته نشده است. قرار گیری عدد 52 در کنار آن میزان استحکام کششی این ورق را بیان می کند. در نتیجه لوله st52 این میزان 52 کیلوگرم در 1 میلی متر مربع است.

به هر حال این لوله های صنعتی سیاه کاربردهای وسیعی دارند. و می توان از آنها در پروژه های پتروشیمی استفاده کرد. باید بدانید که کارخانه های تولید کننده این ورق و لوله باید استانداردهای خاصی را در مراحل مختلف تولید آنها رعایت کنند. بنابراین پس از این که محصول مهیای عرضه می شود. باید تست شیمیایی، کشش و تست مخصوص UT را بگذراند. مجموع ترکیبات شیمیایی مورد کاربرد در ساختار این محصول را می توان در جدول زیر خلاصه کرد.

در نهایت همانطور که مشخص است. منیزیم با 1.6 درصد فراوانی، بالاترین و فسفر و گوگرد با 0.045 درصد کم ترین فراوانی را دارا هستند.

البته این محصول به صورت ورق ساختمانی و ضد سایش نیز استفاده می شود. و صرفاً ساخت آن منحصر به لوله st52 نیست. جالب است بدانید که ورق st52 با نام ST52-3N هم در بازار معروف است. عدد 3 و N به معنای ساختار نرمالیزه همین طور مقاومت بالا در عملیات جوشکاری و فرم دهی است. صنایعی که استاندارد بالایی نیاز داشته باشند.

معمولاً این ورق را به عنوان متریال کلیدی و اصلی خود استفاده می کنند. کارخانه فولاد مبارکه سپاهان در حال حاضر ضمن امکان خرید این محصول با بهترین نرخ، استانداردها و گواهی های زیادی را هم دریافت کرده است. که بر اساس آنها می توانید محصول را تهیه کنید. قیمت لوله فولاد st52 بر حسب قیمت جهانی فلزات محاسبه می شود.

ویژگی

این لوله به دلیل دارا بودن عناصر منگنز و سیلیسیم در ساختار خود از خاصیت ارتجاعی و مقاومت بالا در برابر خمش برخوردار است. لوله st52 در زمینه صرفه جویی اقتصادی هم بسیار موفق عمل می کند. در واقع استفاده از این آلیاژ در تولید لوله st52 باعث کاهش مصرف فولادهای گرانتر شده است. از طرف دیگر با استفاده از این نوع لوله، وزن استفاده از فولاد تا میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. در نتیجه می توان گفت استفاده از لوله های st52، همانند دیگر محصولات این گرید باعث صرفه جویی اقتصادی می شود.

کاربرد

این لوله ها علاوه بر اقتصادی بودن، یکی از پرکاربردترین محصولات موجود در بازار هستند. می توان گفت ویژگی های بی نظیر و قیمت مناسب لوله st52، باعث افزایش کاربردهای آن شده است. در زیر به موارد استفاده از این محصول اشاره می کنیم.

  • استفاده در سیستم های هیدرولیک فشار قوی
  • استفاده در حفاری چاه های نفتی
  • استفاده در صنایع پتروشیمی
  • کاربرد در احداث سد
  • استفاده از لوله های گوشتی st52 جهت ساخت قطعات صنعتی مانند چرخ دنده. رینگ صنعتی، شفت های بزرگ صنعتی و فیتینگ های صنعت نفت و گاز
  • استفاده در صنایع خودروسازی و تانکرهای عظیم و…

نحوه تولید

می توان گفت که نحوه تولید لوله های st52 از مهم ترین عوامل مؤثر در تعیین قیمت این لوله ها است. در هنگام تولید لوله ها، هرچقدر کیفیت و دقت ساخت محصول بیشتر باشد. کیفیت لوله ها هم بالاتر می رود و کارآیی بیشتری هم پیدا می کند. نتیجه ی این مسئله افزایش قیمت نهایی محصول است.

سختی سطوح داخلی

سختی سطوح داخلی لوله st52 همانند روش تولید آن، یکی از مهم ترین فاکتورهای مؤثر بر قیمت این لوله ها است. یعنی هر چقدر سختی سطوح داخلی لوله ها بیشتر باشد. قیمت آن لوله هم بیشتر می شود. به عنوان مثال قیمت لوله سیلندری H9 به دلیل سختی بیشتر سطوحی داخلی از لوله سیلندری H8 است.

ابعاد

اندازه قطر خارجی و داخلی لوله St52 نقش مهمی در تعیین قیمت لوله سیلندری ایفا می کند. بدیهی است که هرچقدر اندازه و قطر لوله بیشتر باشد. میزان تحمل فشار و کیفیت آن هم بالاتر رفته و در نتیجه قیمت نهایی محصول هم افزایش می یابد.

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *