فولاد ساختمانی

میلگرد فولادی-قیمت میلگرد فولادی-انواع میلگرد فولادی-فروش میلگرد فولادی-میلگرد

میلگرد فولادی-قیمت میلگرد فولادی-انواع میلگرد فولادی-فروش میلگرد فولادی-میلگرد

میلگرد فولادی چیست و چه کاربردی دارد؟ قیمت میلگرد فولادی

میلگرد فولادی-قیمت میلگرد فولادی-انواع میلگرد فولادی-فروش میلگرد فولادی-میلگرد

میلگرد فولادی معمولی

یکی از پرکاربردترین میلگردهای استفاده شده در صنعت ساختمان سازی، نوع فولادی است. این نوع مقطع از فولاد st37 تولید شده و به دو صورت ساده و آجدار تولید می شود. این محصول از مقاومت و استحکام کششی بالایی برخوردار است. میلگرد فولادی معمولی با نام میلگرد سیاه نیز در بازار معروف است. تنها مشکل این نوع میلگرد که موجب شده است تا انواع دیگر نیز معروف شوند، فرسایش و در نهایت شکسته شدن در بتن است. به همین منظور در مناطقی که رطوبت به مقدار زیادی وجود دارد از نوع دیگر میلگرد استفاده می شود.

میلگرد ضد زنگ

این نوع میلگرد با کاربرد مشابه با مقطع فولادی معمولی، در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول در مناطقی که با شرایط آب و هوایی مرطوب که احتمال زنگ زدگی بیشتر است، کاربرد گسترده ای دارد. این مقطع از نوع بهترین میلگردهای موجود در بازار است. که به مراتب دارای قیمت بالاتری هم هست. بیشترین کاربرد میلگرد ضد زنگ در صنعت ساختمان سازی به منظور جبران مقاومت کششی بتن استفاده می شود.

میلگرد گالوانیزه

میلگرد گالوانیزه در اثر ایجاد یک لایه فلز روی فولاد معمولی تولید و روانه بازارا می شود. این محصول دارای خاصیت ضد زنگ و مقاومت بالا در برابر خوردگی است. بیشترین تولید این محصول به صورت سفارشی و در کارگاه های صنعتی انجام می شود.

میلگرد اپوکسی

هرگاه میلگرد فولاد معمولی با یک لایه از عنصر اپوکسی پوشش دهی شود. نوع اپوکسی تولید می گردد. میزان خاصیت ضد زنگ این محصول بین 70 الی 1700 برابر بیشتر از نمونه های معمولی است.

میلگرد ترانس

میلگرد ترانس طی فرایند نورد گرم و با استفاده از آلیاژهای خاص فولادی که دارای مقاومت بیشتری نسبت به st37 هستند، تولید می شود. به دلیل عدم کشش بر روی این مقطع فولادی، در بازار از آن به نام میلگرد کششی نیز نام برده می شود. سطح صاف و صیقلی آن در طول فرایند ساخت موجب آن است. که علاوه بر صنعت ساختمان سازی، به منظور تولید لوازم تزئینی نیز کاربرد داشته باشد.

میلگرد فایبرگلاس

ترکیب موادی مانند کربن و فایبرگلاس منجر به تولید ترکیب کامپوزیتی با درصد بالای فیبر کربن می شود. استفاده از این میلگرد در محیط های اسیدی و خورنده باعث می شود تا حد زایدی خسارات ناشی از خوردگی فولاد کاهش یابد. این نوع میلگردها با نام FRP معروف هستند. مسلح کردن بتن ها در مناطقی که در مجاورت میدان الکتریکی و مغناطیسی وجود ندارد. یک انتخاب مناسب و بهینه است. تا میزان مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی افزایش یابد. استفاده از میلگردهای فایبرگلاس موجب کاهش قطر و افزایش فاصله بین مقاطع تونل ها، فونداسیون و … می شود. که در نهایت مقاومت ساختمان در برابر زلزله را افزایش می دهد.

میلگرد صنعتی چیست؟

این نوع میلگرد از فولاد تولید می شود. و در بخش عظیمی از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع میلگرد با توجه به نیاز و کاربردی که قرار است استفاده شود، تولید می شود. و به همین علت ممکن است در سایزبندی و ابعاد مختلف به بازار عرضه گردد.

میلگرد فولادی از لحاظ شکل ظاهری به دو نوع ساده و آجدار تقسیم بندی می شود و نوع ساده بیشترین کاربرد را در صنعت دارد.

میلگرد ساده نوعی میلگرد صنعتی است و در ساخت تجهیزات، ماشین آلات و ابزارها استفاده می شود. همچنین میلگرد صنعتی با میلگرد آجدار سایزبندی و ساختار هندسی متفاوتی دارد. و در قطرهای مختلفی تولید می شود. میلگرد ساده صنعتی همان میلگرد با استاندارد A1 است.

از آنجایی که در صنعت میلگرد بدون آج بیشتر به کار برده می شود. بنابراین سطح میلگرد صنعتی صاف و صیقلی می باشد. البته گاهاً میلگرد صنعتی به صورت آجدار نیز تولید می شود. و در برخی کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

اما نوع آجدار میلگرد صنعتی سفارشی بوده و برای مصارف خاص تهیه می شود. مقاومت میلگرد صنعتی در برابر خمش بیشتر بوده و در مقایسه با میلگرد ساختمانی قطر بیشتری دارد.

این میلگرد مقاومت نسبی در برابر رطوبت دارد، تنش تسلیم آن بالای 240 مگاپاسکال و استحکام کششی آن بالای 360 است.

مهم است بدانید مفتول که از جمله مصالح فولادی پر فروش و پرکاربرد در صنعت آهن است. از میلگرد ساده تولید می شود. مفتول از نوع میلگرد صنعتی با کمترین قطر آن است و انعطاف پذیری بسیار مناسبی دارد.

انواع میلگرد صنعتی

لازم به ذکر است میلگرد صنعتی برای ساختمان سازی مناسب نیست و فقط در صنعت به کارگیری می شود. این نوع میلگرد از سایز 8 میلی متر تا 130 میلی متر تولید و عرضه می گردد. همان طور که بیان شد میلگرد ساده صنعتی و میلگرد آجدار صنعتی، هر دو تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. ولی عموماً کاربرد و تولید نوع اول بیشتر از نوع دوم است.

کاربرد میلگرد صنعتی

  • ساخت پیچ و مهره
  • ساخت ماشین آلات کشاورزی
  • ساخت انواع تجهیزات و دستگاه های تولید مواد غذایی
  • تولید انواع دستگاه ها
  • خودروسازی
  • ساخت انواع ابزار
  • ساخت و تولید انواع اتصالات
  • خاموت
  • مفتول

تفاوت میلگرد صنعتی با میلگرد ساختمانی

شکل ظاهری

از جمله بارزترین تفاوت میلگرد صنعتی و ساختمانی، تفاوت در شکل ظاهری و هندسی آنهاست. میلگرد مورد استفاده در آرماتوربندی سازه به سه نوع آجدار مارپیچی، آجدار جناقی و آجدار مرکب تقسیم بندی می شود. ولی میلگرد صنعتی بیشتر صاف و بدون آج می باشد.

براساس استاندارد، میگرد در چهار دسته A4,A1,A2,A3 تولید و عرضه می شود. که در این دسته بندی نوع A1 میلگرد صنعتی بوده و نوع A4,A2,A3 میلگرد ساختمانی هستند.

خواص مکانیکی

مقاومت در برابر خمش و کشش، استحکام میلگرد، قابلیت جوشکاری و ماشین کاری آن مربوط به آلیاژهایی است. که در ترکیب میلگرد به کار برده می شود. از این رو خواص مکانیکی میلگرد صنعتی و میلگرد ساختمانی با هم تفاوت دارد.

استحکام بسیار بالا و انعطاف پذیری انواع میلگرد صنعتی براساس نوع آلیاژ و میزان افزودنی های آن به وجود می آید. میلگرد صنعتی از لحاظ خواص مکانیکی ویژگی هایی دارد که بودن همان خواص در میلگرد ساختمانی اهمیت چندانی ندارد.

سایزبندی

تنوع و سایزبندی میلگرد صنعتی بسیار زیاد است و حتی براساس سفارش مشتری نیز تولید می شود. اما سایزبندی میلگرد ساختمانی در قطر و سایز مشخصی (8 الی 32 میلی متر) می باشد. همچنین لازم به ذکر است میلگرد ساختمانی از فولاد St37 تولید می شود. ولی در ساخت میلگردهای صنعتی از انواع مختلف آلیاژهای فولاد استفاده می کنند.

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

https://www.linkedin.com/in/steel-day-6746a022b/ لینکدین