استیلفولاد ساختمانی

ورق استیل مات- انواع ورق استیل-استنلس استیل- ورق استیل مات 304-فولاد ضد زنگ

ورق استیل مات چیست؟ فروش استنلس استیل

ورق استیل مات-کاربرد ورق های استیل مات -فروش ورق استنلس استیل

ورق استیل مات یکی از انواع ورق استیل است. که سطح آن خاکستری و مات است. براساس این ویژگی های ظاهری و نیز سایر ویژگی های فیزیکی و شیمایی که دارد. می تواند کاربردهای گوناگون داشته باشد. در این مقاله ماهیت ورق اِستیل مات، خواص، کاربردها و عوامل مؤثر بر قیمت آن آشنا خواهید شد.

ورق استیل مات چیست؟

ورق اِستیل مات نوعی از ورق استیل است که سطحی زبر و مات دارد. به همین دلیل بازتاب نور از آن بسیار کم است. ورق استنلس استیل مات با عملیات فینیش سطح 2B تولید می شود. قیمت ورق استیل به این دلیل که پرداخت کمتری روی آن انجام می گیرد، ارزان تر از سایر ورق های استیل است.

در تولید ورق استنلس استیل مات ابتدا از نورد گرم استفاده می گردد. سپس با استفاده از آنیل و اسید شویی رنگ ورق به صورت خاکستری در می آید. در نهایت با عملیات نورد سرد سطح ورق استیل خاکستری کاملاً مات می شود. با انجام این فرایندها استیل سطحی پیدا می کند که بازتاب نور بسیار کمی دارد.

در واقع برخلاف استیل براق که نهایت درخشش و بازتاب نور را دارد. و در عرصه های دکوراتیو به کار می آید. وَرق استیل مات در جاهایی کاربرد دارد که نیاز به نمای زیبا و درخشان ظاهری نیست. و یا مطلوب آن است که نور بازتاب چندانی نداشته باشد.

ویژگی ها

خواص ورق استیل مات شامل سه دسته خواص ظاهری، فیزیکی و شیمیایی است. اما همان طور که از نامش پیداست، خواص فیزیکی آن اهمیت بیشتری دارد.

کیفیت ظاهری ورق استیل مات این گونه است که با استفاده از عملیات نورد اولیه گرم. سپس آنیل و اسید شویی و در نهایت نورد سرد به رنگ خاکستری و مات در می آید. این ورق می تواند ضخامت های گوناگون داشته باشد. و در ابعاد مختلفی استفاده شود.

کاربرد ورق استیل مات بر اساس این ویژگی های ظاهری در هر جایی که نیاز است تا آلودگی ها به چشم نیایند مطرح می شود.

اگر بخواهیم به خواص شیمیایی این ورق بپردازیم، نخست باید به آلیاژ آن اشاره کنیم. استیل مات از گروه آلیاژهای آهن-کربن-کروم است. البته این سه، عناصر عمده و مهم آن هستند.

ترکیب وَرق استیل مات با مولیبدن، نیکل، منگنز و … تکمیل می شود. کروم در استیل مات می تواند از حدود 11 تا 18 درصد باشد. بیشترین میزان کروم در ورق استیل مات نگیر گرید 304 وجود دارد. و سبب مقاومت بالای آن می شود.

قیمت ورق استیل مات بیشتر به دلیل ارزش کروم و نیکل موجود در آن است. و اما از خواص فیزیکی استیل مات باید به مقاومت نسبت به خوردگی و اکسیداسیون اشاره کرد. که مربوط به کروم موجود در آن است. با عملیاتی که روی ورق برای خاکستری و مات کردن انجام می شود. سطح آن به خوردگی مقاوم تر خواهد شد.

ورق استیل مات بگیر که با انجام فرآیند روی استیل های گرید 400 به دست می آید. دارای خاصیت مغناطیسی است.

استیل مات بگیر

این نوع از استیل با خاصیت مغناطیسی که از انجام عملیات روی سطح ورق های گرید 400 یا استیل بگیر به دست می آید.

استیل مات نگیر

ورق های استیل مات که خاصیت مغناطیسی ندارند زیرا فرایند مات و خاکستری کردن بر روی استیلی انجام شده. که از گرید 300 و اصطلاحاً نگیر است. یکی از معروفترین و پرکاربردترین انواع ورق اِستیل مات، گرید 304 است. انواع استیل مات را می توان بر اساس ابعاد یا ضخامت و دیگر ویژگی های آلیاژی یا ظاهری نیز دسته بندی کرد.

بطور مثال ورق هایی با ابعاد 100 در 200 سانتی متر، 125 در 250 سانتی متر یا 122 در 244 سانتی متر. در بازار موجود است، و به فروش می رسد. ابعاد یکی از عواملی است که بر قیمت ورق استیل مات تأثیرگذار است.

کاربرد

این نوع ورق ها کاربردهای فراوان و متنوعی دارند که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

تجهیزات فرآوری مواد شیمیایی و دارویی

تولید تجهیزات لباس شویی و خشک شویی

تولید انواع یخچال های صنعتی و تجهیزات تبریدی

ساخت تجهیزات مربوط به فاضلاب

ساخت لوازم لوله کشی

تولید اجاق گاز

ساخت تابلو های دکوراتیو

صفحات خورشیدی

ساخت غلتک های کاربردی در صنعت کاغذسازی

بطورکلی در ساخت بدنه دستگاه ها یا محفظه هایی که می خواهیم آلودگی روی آنها نشان داده نشود. می توان از استیل مات استفاده کرد.

همچنین در جاهایی که نمای ظاهری ندارد یا ترجیح می دهیم نور بازتاب نیابد. ورق استیل مات یکی از بهترین انتخاب هاست زیرا دوام خوبی دارد و در عین حال نور را چندان بازتاب نمی دهد.

قیمت استیل مات

قیمت استیل مات مانند همه انواع ورق اِستیل باید به صورت روزانه استعلام شود. علت آن است که قیمت ها تحت تأثیر عوامل گوناگون نوسانات بسیاری دارند. و مدام در حال تغییر هستند. بنابراین نمی توان یک لیست ثابت برای آنها ارائه داد.

البته پیش تر هم گفتیم که قیمت استیل مات در بازار معمولاً از سایر استیل ها ارزانتر است.

زیرا عملیات پرداخت کمتری روی آن صورت می گیرد. بنابراین هزینه تولید و به تبع آن قیمت نهایی محصول کمتر می شود.

برخی از عوامل تأثیر گذار بر قیمت استیل مات این موارد هستند.

قیمت ماده اولیه: ورق استیل ماده اولیه ای است که استیل مات از آن ساخته می شود. بنابراین تغییر قیمت استیل ساده می تواند بر قیمت استیل مات تأثیر مستقیم داشته باشد.

هزینه عملیات پرداخت: فرایندهایی که روی ورق استیل صورت می گیرد تا مات و خاکستری شود. نیازمند مواد و تجهیزاتی است که هزینه های مربوط به آنها، بر روی قیمت نهایی محصول تأثیر می گذارد.

نوسانات بازار: میزان عرضه و تقاضا در بازار می تواند بر قیمت ورق استیل تأثیر داشته باشد. وقتی میزان تقاضا زیاد و عرضه کم باشد. یعنی کالا کمیاب می شود. معمولاً قیمت آن افزایش پیدا می کند. برعکس، وقتی عرضه بیشتر از تقاضا باشد، قیمت کاهش می یابد.

نرخ ارز: باید توجه داشت که استیل در کشورمان تولید نمی شود و محصولی وارداتی است. پس نسبت به یه این که از کدام کشور وارد می شود و با چه ارزی خریداری می شود. قیمت آن متفاوت خواهد بود. نوسانات ارز هزینه های واردات محصول و گمرک و… همه می توانند در تعیین قیمت استیل مات اثر داشته باشند.

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *