استیلفولاد ساختمانی

ورق آلیاژی-فروش ورق آلیاژی-قیمت ورق آلیاژی-ورق A283-ورق a516-ورق a36

ورق آلیاژی چیست؟ انواع و کاربردهای آن در صنعت

ورق آلیاژی-فروش ورق آلیاژی-قیمت ورق آلیاژی-ورق A283-ورق a516-ورق a36

در علم فلزات، زمانی که چندین عنصر مختلف با هم ترکیب می شوند. به ماده نهایی آلیاژ گفته می شود. این ترکیب با هدف ارتقاء و بهینه سازی خواص فیزیکی و شیمیایی انجام می شود. با این وجود می توان گفت ورق آلیاژی به نسبت دیگر ورق ها از مقاومت بیشتری در برابر دما و رطوبت برخوردار است. پس اگر محل پروژه شما در معرض حرارت بالا یا خوردگی و رطوبت است. پیشنهاد می شود از ورق آلیاژی استفاده کنید.

مهمترین ویژگی این نوع ورق که استفاده از آن را برای مصرف کنندگان راحت کرده و باعث شده تا برای خرید آن (حتی از بورس). بیشتر ترغیب شوند، این است که می توان ورق آلیاژی را بازیافت نمود. ورق آلیاژی بر اساس آلیاژهای استفاده شده در آن دارای 2 نوع فولاد پر آلیاژ و فولاد کم آلیاژ است.

در تولید فولاد آلیاژی از عناصر مختلفی چون: سیلیسیم، منگنز، آلومینیوم، سدیم. نیکل، مس، کربن، منیزیم، مولیبدن، کلسیم، کروم و کبالت با درصدهای مختلفی استفاده می شود. ورق آلیاژی دارای انواع مختلف دیگری هم هست. که در ادامه مهمترین آنها را نام برده و به توضیح هریک از آنها برای شما خواهیم پرداخت.

هریک از عنصرهایی که در این بخش درباره آنها صحبت کردیم. ویژگی هایی به ورق می افزاید، به عنوان مثال استفاده از تیتانیوم در ورق آلیاژی، سختی و استحکام آن را بهبود خواهد داد. در ادامه جدول متداولترین عناصری که به ورق آلیاژی اضافه می شوند را ببینید:

ورق آلیاژی-فروش ورق آلیاژی-قیمت ورق آلیاژی-ورق A283-ورق a516-ورق a36

ورق آلیاژی چگونه تولید می شود؟

این نوع ورق نیز همانند اکثر مقاطع فولادی، به دو صورت نورد گرم و نورد سرد تولید می شود. معمولاً به ورق های آلیاژی تولید شده با نورد گرم، ورق سیاه نیز می گویند.

انواع ورق آلیاژی

ورق ST52

ورق St52 یا همان ورق سیاه، از ترکیب دو عنصر منگنز و سیلیسیم تولید می شود. که با مراجعه به جدول بالا در می یابید. که این دو عنصر باعث می شوند تا این ورق برای جوشکاری مناسب باشد. وزن ورق سیاه از عوامل مهم و تأثیرگذار روی قیمت این محصول است. پس قبل از اقدام به خرید به خاطر داشته باشید تا ابتدا قیمت ورق st52 را مورد بررسی قرار دهید.

دو کلمه S و T در نام این ورق، به معنای استفاده از کربن و آهن در این ورق است. همچنین عدد 52 نیز به معنی استحکام کششی در هر میلی متر مربع برابر با 52 کیلوگرم است. ورق آلیاژی st52 در ساخت دیواره ها ریل ها، چارچوب پل، ماشین آلات صنعتی و برخی از لوله ها کاربرد دارد.

ورق ST37

این ورق با ترکیب دو فولاد st37 و st52 تولید می شود. که اصطلاحاً به آنها ورق های برشی نیز می گویند. ورق های برشی که از تجهیزات CNC برای برش آنها بکارگیری می شوند. قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع ورق برشی دارند. بنابراین قبل از خرید استعلام قیمت ورق برشی را به یاد داشته باشید.

این نوع ورق دارای انعطاف بالا، مقاومت کششی و خمشی مطلوب و وزن سبک است. کاربرد ورق آلیاژی st37 یا برشی در ساختمان سازی و اتصالات ساختمانی (متصل کردن تیرآهن ها و میلگردها). پل سازی، ساخت لچکی و تیرچه، تانکرسازی، خودروسازی، کشتی سازی و صنایع سنگین فلزی است.

ورق A516

ورق A516 از انواع ورق گرم است که در ترکیب آن مقدار بالایی کربن وجود دارد. و از منگنز و سیلیکون در بیشترین حد مجاز و از فسفر و گوگرد به میزان بسیار ناچیزی استفاده می گردد. محبوبیت این ورق به دلیل تحمل دمای بسیار بالا است. به همین دلیل در ساخت مخازن جوشی، مبدل های حرارتی، برج های تقطیر بویلرها و مخازن تحت فشار از این ورق استفاده می شود.

ورق A516 در دسته ی ورق های آتشخوار قرار دارد. به دلیل تفاوت در میزان تحمل ضربه، کشش، فشار و قابلیت عدسی شدن به چهار درجه (گرید). 70,65,60,55 که هرکدام ترکیبات شیمیایی مخصوص به خود را دارند، تقسیم می شود.

ورق A283

ورق جذاب و پرطرفدار A383: از جمله ورق های مخزنی است که به دلیل توانایی خم و جوشکاری محبوبیت بسیار بالایی دارد. مهمترین کاربرد این ورق در ساخت مخازن مختلف است. ولی علاوه بر آن در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، اسکله سازی، کشتی سازی و ساخت قطعات صنعتی هم از ورق a283 استفاده می گردد.

رتبه بندی این ورق به صورت D,C,B,A میباشد. و بازار هم با توجه به همین گریدبندی این ورق را در خود جای می دهد. خاصیت هر نوع از درجه ورق آلیاژی A283 متفاوت است. و در واقع هرکدام از این نمادها میزان توانایی خم و جوشکاری ورق را نشان می دهد. در گواهینامه های مربوط به این ورق، مشخصات هرکدام از آنها نگارش می گردد. جالب است بدانید پرطرفدارترین نوع این ورق A283 گرید C و B می باشد.

ورق A36

یک ورق کم کربن است که قابلیت جوش پذیری و شکل پذیری بالایی دارد. این ورق در صنایع دریایی، اسکله سازی، شناورسازی و به طور کلی در زمینه ی سازه های مرتبط با دریا بسیار کاربردی می باشد. در این ورق ها که در اثر نورد گرم تولید می شوند. 0.4 درصد سیلیکون، 0.2 درصد مس، 0.05 درصد سولفور، 0.04 درصد فسفر و 0.26 درصد از منگنز و کربن وجود دارد.

این نوع ورق که از جمله ورق های سخت محسوب می شود. نه تنها به راحتی خم نمی گردد. بلکه ترکیب آن به نحوی است که در برابر املاح و آب شور مقاومت بسیار بالا دارد. به همین دلیل از این ورق در صنایع مرتبط با دریا استفاده می گردد و به ورق دریایی هم معروف است.

ورق استیل

این ورق آلیاژی از ترکیب فولاد و کروم بوجود می آید. و در نهایت استیل ضد زنگ را برای شما به ارمغان می آورد. ورق های استیل که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. به دو نوع استیل بگیر و استیل نگیر تقسیم بندی می شوند.

اصطلاح بگیر و نگیر مربوط به امکان یا عدم امکان ربایش توسط آهنربا است. استیل بگیر توسط آهنربا جذب می شود. و استیل نگیر جذب آهنربا نمی شوند.

ورق ضد سایش یا ورق CK45

همانطور که از نام این ورق پیداست، مقاومت چشمگیری در مقابل سایش دارد. و این مقاومت در برابر سایش به لطف عنصرهایی چون منگنز و کربن صورت می گیرد. نام دیگر این ورق، ورق هاردوکس است. تنها تولید کنندگان ورق آلیاژی ضد سایش در ایران، کارخانه فولاد مبارکه و فولاد اکسین اهواز هستند. ورق ضدسایش این دو کارخانه به صورت شیت فابریک، با دو عرض 1000 و 2000 میلی متر. و در طول 6 متر به فروش می رسد.

انواع ورق آلیاژی بر اساس شکل

1- ورقه های کویل (رول فرم)

2- ورقه های بریده شده (شیت فرم)

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

https://www.linkedin.com/in/steel-day-6746a022b/ لینکدین