استیلفولاد ساختمانی

استفاده از فولاد ضد زنگ در صنعت نفت و گاز-فروش لوله و ورق فولادی ضد زنگ

استفاده از فولاد ضد زنگ (زنگ نزن) در صنعت نفت و گاز

استفاده از فولاد ضد زنگ در صنعت نفت و گاز-فروش لوله و ورق فولادی ضد زنگ

استفاده از فولاد ضد زنگ

صنعت فولاد منجر به اقتصاد سالم در سراسر جهان می شود. گسترش و جهانی شدن منجر به، بوجود آمدن چندین مسیر رشد برای صنعت فولاد ضد زنگ می شود. فولاد ضد زنگ هسته اصلی و جزء لاینفک صنایع می باشد. خلاقیت را در شکل، کاربردی و دامنۀ عملکرد در خدمات مهندسی مهم را امکان پذیر می کند.

استفاده از فولاد ضد زنگ در صنعت نفت و گاز-فروش لوله و ورق  فولادی ضد زنگ

بخش های بی پایان با تطبیق پذیری خود ارائه می شوند. فولاد ضد زنگ دنیا را متحول کرده است. صنعت فولاد ضد زنگ پویاترین و بزرگترین صنعت مرتبط با صنایع نفت و گاز در سراسر جهان است. فولاد ضد زنگ یک انتخاب ایده آل، مناسب و مقرون به صرفه برای صنعت نفت و گاز است. کاربرد فولاد ضد زنگ در صنعت نفت و گاز نقش بسزایی دارد. و سرمایه گذاری های زیادی را با هم معرفی می کند. فولاد ضد زنگ پر مصرف ترین فلز در صنعت نفت و گاز در روش های بهره برداری و استخراج است. استفاده از آن در پالایشگاه ها و تأسیسات گاز مهم است. محصولات برق و قدرت به فولاد ضد زنگ در اشکال مختلف نیاز دارند.

صنایع نفت و گاز بزرگترین صنایع هستند که به اقتصاد کمک می کنند. محصول نهایی این صنعت نفت سیاه و بنزین است. در درجه اول سه فرآیند درگیر است.

1- جریان بالا: این فرایند شامل اکتشافات چاه های زیرزمینی گاز طبیعی و نفت خام و حفاری می شود.

2- جیان میانی: در این فرایند، نفت خام در پالایشگاه حمل، ذخیره و فرآوری می شود. از خطوط لوله و تانکرهای نفتی می توان در حمل و نقل استفاده کرد.

3- جریان پایین: این فرایند شامل پالایش، فیلترهای نفت خام و تصفیه گاز طبیعی می شود.

صنعت نفتت و گاز منبع تولید برق است. چالش هایی در ارتباط با این منبع تولید وجود دارد. صنعت نفت و گاز در محیط های پر تقاضا در دماهای مختلف در فرآوری شیمیایی کاز می کند. برای دستیابی به درجه های کارایی از فلز برای مقاومت در برابر خوردگی در دماهای شدید استفاده می شود.

استفاده از فولاد ضد زنگ در صنعت نفت و گاز-فروش لوله و ورق  فولادی ضد زنگ

فولاد ضد زنگ و موارد استفاده آن در صنعت نفت و گاز

فولاد ضد زنگ حاوی 10.5% کروم است و یک لایه غیر فعال از اکسید کروم ایجاد می کند. و در برابر خوردگی محافظت می کند. وجود سایر عوامل آلیاژی مانند نیکل و مولیبدن مقاومت به خوردگی را در محیط های مختلف افزایش می دهد. در صنعت نفت و گاز، پالایش فرایندی است که در آن استخراج زیر زمینی از طریق لوله های فشار بالا صورت می گیرد. و در ظرف جدا کننده جمع آوری می شود.

سپس نفت خام از طریق خط لوله به پالایشگاه منتقل می شود. این فرایند بسیار چالش بر انگیز است. زیرا در زیر آب و جو آب و هوایی دشوار قرار می گیرد. انواع آلیاژی با کارایی بالا برای افزایش پایداری ضروری هستند. فولاد ضد زنگ را می توان در لوله کشی، جدا کننده ها، پمپ ها، خطوط جریان، مبدل های حرارتی و مخازن ذخیره سازی استفاده کرد. فولاد ضد زنگ ماده خوبی برای شامل بودن نفت خام است. زیرا فولاد ضد زنگ با دوام و مقاوم در برابر خوردگی است.

مزایای فولاد ضد زنگ

  • استحکام بالا
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • نسبتاً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری
  • جوش پذیری خوب
  • استحکام کششی و تسلیم بالا

فولاد ضد زنگ، فولاد دوبلکس و فولاد سوپر دوبلکس به صنعت نفت و گاز کمک می کند. فولاد دوبلکس ترکیبی از فولاد ضد زنگ آستنیتی و فولاد ضد زنگ فریتی است. ریزساختار دوگانه آن استحکام و مقاومت بالایی در برابر خوردگی ایجاد می کند. فولاد ضد زنگ دوبلکس محافظت بالایی در برابر خوردگی دارد. این مقاومت در برابر خوردگی بالا ترک خوردگی تنشی را پردازش می کند. صنایع نفت و گاز از فولاد ضد زنگ داپلکس در پتروشیمی ها، مخازن ذخیره، چاه های تحت فشار و … استفاده می کردند.

فولاد ضد زنگ سوپر داپلکس برا مبدل های حرارتی، خطوط جریان، اجزای ساختاری، ناف و تجهیزات پردازش استفاده می شود.

درجات برای کاربرد فولاد ضد زنگ

داپلکس 2205، داپلکس 2507 و سوپر داپلکس 2507 عمدتاً در لوله های اصلی صنایع نفت و گاز دریایی استفاده می شود. سوپر دوبلکس مقاومت در برابر خوردگی بالاتری را ارائه می دهد. فولاد داپلکس در برابر محیط کلرید و ترک خوردگی تنشی مقاومت می کند.

S32205 فولاد ضد زنگ دوبلکس معمولی است. که در تأسیسات تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد.

درجات سوپر داپلکس دارای سطوح بالاتری از نیتروژن، کروم، مولیبدن و نیکل هستند. فولاد ضد زنگ سوپر دوبلکس می تواند در برابر خوردگی، سوراخ شدن و ترک خوردن ناشی از نمک مقاومت کند. استحکام کششی، مقاومت در برابر ضربه، دوام بالایی دارد.

فولاد ضد زنگ 316L دارای درجه آستنیتی است و مقاومت در برابر خوردگی را در محیط های اسیدی ایجاد می کند.

برنامه های کاربردی

خطوط لوله نفت، مبدل های حرارتی، سکوهای نفت، تجهیزات فاضلاب و آب، کارخانه های نمک زدایی، دکل های دریایی، تجهیزات کارخانجات گاز و غیره.

پمپ ها، مخازن ذخیره سازی، جدا کننده ها، مخازن فرایند، ناف، لوله ها، کولرهای نفت و گاز و غیره.

قطعات ساحلی، بندر، ملخ کشتی و اجزای عرشه.

برای نتیجه گیری، فولاد ضد زنگ یک منطقه امن برای واحدهای فرآوری نفت و گاز ارائه می دهد. فولاد ضد زنگ با دوام و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری و ماندگاری طولانی مدت را تضمین می کند. صنعت نفت و گاز از آلیاژهای نوع فولاد ضد زنگ برای حفظ طولانی مدت استفاده می کند.

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

https://www.linkedin.com/in/steel-day-6746a022b/ لینکدین

https://www.tumblr.com/steel-day تامبلر