استیلفولاد ساختمانی

کلاف گرد استیل 304-میلگرد استیل 304-مفتول استیل 304-استنلس استیل 304

کلاف گرد استیل 304-میلگرد استیل کلاف گرد 304-مفتول استنلس استیل-قیمت میلگرد استیل 304-فروش میلگرد استیل 304

کلاف گرد استیل 304-میلگرد استیل 304-مفتول استیل 304-استنلس استیل 304

کلاف گرد استیل 304

مفتول استنلس استیل (Stainless Steel Sheet)

مفتول استنلس استیل از فولاد ضد زنگ که از آلیاژی پر کاربرد فولاد. با ترکیبات عناصر آهن، کربن، کروم و نیکل می باشد، بدست می آید. مهمترین خاصیت و ویژگی این فولاد در مقایسه با فولادهای دیگر همان زنگ نزدن آن است. که پس از جنگ جهانی دوم، فولادهای ضد زنگ مدرن توسعه یافت و به طور شایع بکاربرده شد.

در واقع این موضوع که فولاد ضد زنگ، زنگ نمی زند یک تصور نادرستی است. یکی از بهترین و ساده ترین راه های تشخیص میلگرد استیل بگیر از استیل نگیر همراه داشتن یک آهنربا است. که از وجود هرگونه اشتباه در فروش مفتول استیل جلوگیری به عمل می آورد.

فولادهای ضد زنگ فقط در شرایطی خاص. نظیر محیط های غیر آلوده و آب شیرین یا آب دریا (به صورت جاری) بدون زنگ باقی می مانند. در هوای مرطوب دریایی یا در داخل آب ساکن (راکد) فولاد ضد زنگ نوع 304 زنگ می زند. و اغلب به صورت موضعی دچار خوردگی حفره ای می گردد. به طور کلی ماهیت محیط و ترکیب شیمیایی فولاد. هر دو در تشکیل زنگ و خوردگی حفره ای فولاد ضد زنگ نقش تعیین کننده ای دارند.

مفتول فولادی زنگ نزن

فولاد زنگ نزن آلیاژ آهن (Fe) و کروم (Cr) با مقدار مورد کنترل از کربن (C) است. آنها یک خانواده از فولادهای حاوی حداقل 11 درصد کروم هستند که خصوصیات اولیه آنها مقاومت در برابر خوردگی است. اگر کروم از 11 درصد فزونی یابد، یک لایه حفاظتی و خنثی تشکیل خواهد شد. هرچه مقدار کروم بالاتر، لایه متشکل قوی تر خواهد بود. عناصر دیگر مانند مولیبدن (Mo) و نیتروژن (N) لایۀ خنثی را تقویت کرده و مقاومت به خوردگی را بهبود می بخشد. اگر فیلم محافظ بردارند یا آسیب ببیند. در صورت وجود هوا یا آب، خود به خودی دوباره شکل می گیرد.

نیکل، استنلس استیل را آستنیتی کرده و جوش پذیری، شکل پذیری، چقرمگی و… را که از خواص بسیار عالی فولادهای آستنیتی است، به ارمغان می آورد.

کاربرد مفتول استنلس استیل:

کاربرد سیم استنلس استیل در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی جهت ساخت و سازه های دریایی. و تولید فنرهای لول، فشاری، کششی و تولید قطعات و لوازم ماشین آلات و دستگاه های حفاری و سکوهای نفتی و تجهیزات حفاری، لوازم خانگی. از قبیل آب چکان های آشپزخانه، قطعات و لوازم یخچال و فریزر، قطعات ظرفشویی و لباسشویی کاربردهای فراوان دارند.

همچنین به دلیل مقاومت در برابر حرارت در تولید لوازم اجاق گاز و فر و ماکروفر مصرف می شود. به دلیل خاصیت ضد زنگ بودن در صنایع غذایی و داروسازی از قبیل کارخانجات لبنیات، شیر و بستنی سازی و مواد خوراکی. در صنایع سیمان، کاشی و سرامیک مصرف عمده ای دارد.

304L در دستگاه های مواد غذایی استفاده می شود.

310 در جاهایی که با شعله مستقیم حرارت تا 1600 درجه استفاده می شود کاربرد دارد.

310S در قسمت هایی که با شعله مستقیم حرارت تا 1200 درجه استفاده می شود کاربرد دارد.

مفتول فولادی

316L در مواردی که با اسید درگیر هستند مصرف می شود.

321 در دستگاه بخار و آب جوش تا دمای 100 درجه مصرف کاربرد دارد.

410 در ساخت پیچ و مهره، قطعات توربین گازی و بخاری و برج های تجزیه نفت خام بکار می رود.

416 در شفت موتور و پمپ و تجهیزات ماشین لباس شویی به کار می رود.

420 در قطعات کشاورزی و پمپ آب استفاده می شود.

431 در سخت افزار دریایی و شفت پمپ استفاده می شود.

آلیاژ 630 در تجهیزات شیر و پیچ و چرخ دنده ها، قالب مذاب پلاستیک، شفت های پمپی با سختی بالا. و تجهیزاتی که با مقاومت به خوردگی همراه با سختی و استحکام بالا نیاز باشد، استفاده می شود.

همانطور که می دانید میلگرد یکی از محصولات فولادی است. که در سازه های مختلف ساختمانی و صنعتی به وفور از آن استفاده می شود. میلگرد در واقع برای جبران مقاومت کششی پایین بتن در سازه های بتنی استفاده می شود. به همین دلیل میلگرد ها را عوامل تقویت کننده بتن نیز می نامند. زیرا بتن عموماً در برابر نیروی فشار از تحمل خوبی برخوردار است.

میلگرد کلاف استیل 304

اما نیروی کششی سبب شکستن آن می شود. به همین جهت تقریباً در همه سازه های بتنی چه افقی، مانند بزرگراه ها و پل ها و چه عمودی. مانند ساختمان ها، از میلگرد ها برای ایجاد تحمل نسبت به نیروی کششی استفاده می شود. و به همین دلیل، یعنی استفاده های فراوان در ساختمان سازی، عوامل زیادی بر قیمت روز میلگرد در بازار ایران تأثیر گذار است.

معرفی میلگرد کلاف

میلگرد ها را به صورت شاخه ای و کلاف دسته بندی می کنند. و متناسب با کاربردهایی که هر کدام دارند. باید گونه مناسب را انتخاب کرد. میلگرد ساده به همان شکل ساده میلگرد وارد بازار می شود. اما میلگردهای کلاف در واقع کلاف های در هم پیچیده ای هستند. که استفاده های بسیار گسترده ای در سازه های ساختمانی و صنعتی دارند. قابل ذکر است نحوه نگهداری آن در کارخانه متفاوت با میلگرد ساده بوده که موضوع قابل اهمیتی در بین سوله داران است.

کلاف گرد استیل 304

آشنایی با انواع میلگرد کلاف

معمولاً این نوع از میلگرد را در دو شکل کلاف آجدار و کلاف ساده به بازار ارائه می کنند. این محصول استفاده های مختلفی در صنعت و ساختمان سازی دارد. به همین دلیل در سایزهای متفاوتی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. به طور معمول میلگرد کلاف ساده در چهار دسته و از سایز 5/5 تا 10 به بازار عرضه می شود. اگر قصد استفاده میلگردهای باز سایز بالاتر را داشته باشید. سایز 12 نیز در دسترس است. برای سایزهای بالاتر نیز می توانید درخواست خود را به کارخانه ها ارسال کنید. تا به صورت سفارشی میلگرد کلاف مد نظر شما را تولید کنند.

در میلگرد کلاف آجدار تنوع سایزها و دسته ها کمتر بوده و به طور کلی در ایران دو دسته A2 و A3 در دسترس است. قیمت میلگرد کلاف در بازار بر اساس دسته و سایز آن تعیین می شود. که معمولاً میلگرد آجدار از نوع ساده آن گرانتر است. البته این موضوع به سایز آن هم بستگی دارد.

کاربرد میلگرد کلاف

میلگردهای کلاف استفاده زیادی در صنعت و ساختمان سازی دارند. علاوه بر اینکه این محصول به صورت خرپا و تیرچه در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. از آن به عنوان سیم خاردار، سیم بکسل، زنجیرهای فلزی، میخ و پیچ و پرچ، توری حصاری و فنس و گابیون نیز استفاده می شود. همچنین میلگرد کلاف موارد استفاده زیادی در صنایع فنر سازی دارد. بطور کلی میتوان از این نوع کلاف در انواع فولاد تبدیلی مانند مفتول های خوش تراش نیز استفاده کرد.

کلاف گرد استیل 304

این موضوع نشان دهنده میزان اهمیت و تقاضای موجود برای این محصول است. از طرفی عرضه و تقاضا تأثیر بسیار زیادی بر روی قیمت میلگرد می گذارد. به همین دلیل میزان سفارشات می تواند قیمت آن را در بازار روز تحت تأثیر قرار دهد.

ساخت مفتول سخت صنعتی

میلگردهای با قطر کمتر از شش میلی متر را با نام مفتول می شناسیم. مفتول، محصولی با انعطاف بالا و کاربرد فراوان در صنعت است. که می توان به روش نورد سرد، مفتول سخت صنعتی با مقاومت بالا تولید کرد. این مفتول توسط میلگردهای کلاف تولید می شود. در روش نورد سرد برای فرم دادن به محصول، معمولاً میلگردهای 5.5 تا هشت را توسط دستگاه های کشش مفتول. به قطر 1.5 تا پنج میلی متر باریک می کنند و در نهایت به صورت کلاف عدل بندی می شود. البته اندازه و وزن آن را با توجه به نیاز مشتری قابل تغییر می باشد. یکی از مهمترین کاربردهای مفتول سخت صنعتی، شکبه های فولادی می باشد.

کارخانه های تولید میلگرد کلاف در ایران

میلگرد کلاف سالهاست که در ایران و در کارخانه های مختلف تولید می شود. میزان تولیدی این کارخانه ها درصد بالایی از نیاز داخل ایران را تأمین می کند. حتی در مواردی میزانی از تولیدات داخلی به کشورهای همسایه صادر می شود. بزرگترین تولید کننده این محصول در ایران کارخانه ذوب آهن اصفهان، نطنز، کاشان و یزد احرامیان می باشند. در این بین بیشترین تولید داخلی را در ذوب آهن اصفهان آماده و به بازار عرضه می شود.

کلاف گرد استیل 304

این کارخانه ها علاوه بر انجام سفارشات معمولی، سفارشات اختصاصی صنعتی و ساختمانی را نیز پذیرش می کنند. تقریباً همه آنها از یک استاندارد کلی برای تولید محصولات خود استفاده می کنند. برای مثال کارخانه ذوب آهن اصفهان از استاندارد کشور روسیه استفاده می کند. با این حال همچنان به دلیل وجود تفاوت هایی در نحوه ساخت میلگردهای کلاف، قیمت آن در کارخانه های مختلف نیز با یکدیگر متفاوت است.

حمل و نقل و نگهداری

برای حمل و نقل میلگردها به صورت کلی قوانینی وجود دارد. که باید رعایت شود. اما در کل می توان برای حمل و نقل میلگردها سایز کوچک تا 10 میلی متر از حالت کلاف استفاده کرد. به این ترتیب حمل و نقل آنها بسیار راحت تر صورت خواهد گرفت. سپس قبل از استفاده از میلگرد در پروژه مورد نظر، میلگرد کلاف را در کارگاه. و به وسیله دستگاه های مخصوص از هم باز می کنند. زمانی که میلگردهای کلاف را انبار می کنند. معمولاً با استفاده از خرک های چوبی از ارتباط مستقیم میلگرد با خاک و عوامل رطوبت زا جلوگیری می کنند. دلیل این امر جلوگیری از هرگونه زنگ زدگی در میلگرد است.

کلاف گرد استیل 304

یکی از اشتباهات رایج در حمل و نقل و انبار کردن انواع میلگرد استفاده از پوشش های نایلونی است. گاهی اوقات همین پوشش نایلونی سبب افزایش احتمال زنگ زدگی می شود. به همین دلیل دقت شود که اگر می خواهید برای جلوگیری از زنگ زدگی آهن از پوششی استفاده کنید. از پوشش های مناسب مانند برزنتی کمک بگیرید.

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *