استیل

ورق ضد اسید استیل-ورق استیل ضد اسید-ورق ضد اسید 304-ورق ضد اسید 316

ورق استیل ضد اسید -فروش ورق ضد استید-فروش فولاد ضد اسید-قیمت فولاد ضد اسید

ورق ضد اسید استیل-ورق استیل ضد اسید-فولاد ضد اسید-استیل 304-استیل 316

ورق استیل ضد اسید 304-موارد استفاده از این ورق ها برای مخازن آب سختی گیری شده. و هوای فشرده ابزار دقیق و خودرو سازی می باشد. استیل 304 حاوی 18% کروم و 8% نیکل و 0.88 کربن است. این نوع استیل به نام 8-188 نیز شناخته می شود.

ورق استیل ضد اسید 316 – موارد استفاده این نوع ورق ها برای مخازن و سیستم های صنایع دارویی، صنایع غذایی و شیمیایی می باشد. استیل 316 دارای 16% کروم 10% نیکل و 2% مولیبدن است.

مولیبدن برای کمک به مقاومت در برابر خوردگی در برابر کلراید (مثل آب دریا) به آن اضافه می شود. این استیل به استیل ضد زنگ گرید دریایی نیز شناخته می شود.

ورق استیل ضد اسید 317- موارد استفاده این نوع ورق برای مخازن حاوی آب دریا با پوشش سطوح در برخورد با آب دریا می باشد.

ورق استیل ضد اسید:

این نوع ورق یکی از پرکاربردترین ورق های مهندسی در زمینه مقابل با خوردگی می باشند. مقاومت بالای ورق های استیل ضد خوردگی بدلیل وجود کروم در ترکیبات آلیاژ آن ناشی می شود.

وجود مقدار حداقلی 5% کروم در آلیاژ استیل باعث افزایش مقاومت به خوردگی آهن در برابر اسیدها می شود. که با افزایش این مقدار کروم 12%، آلیاژ به استیل زنگ نزن تبدیل می گردد. عملکرد این سیستم آلیاژی به این صورت است که کروم با تشکیل یک لایه اکسید سطحی لایه های زیرین را خوردگی محافظت می کند. که این امر سطح آهن را در برابر خوردگی مقاوم می کند. برای ایجاد این لایه محافظ سطح ورق باید در تماس با عوامل اکسید کننده باشد.

تقسیم بندی ورق های استیل بر اساس درصد آلیاژ:

ورق استیل ضد اسید 304

ورق استیل ضد اسید 316

فولاد استیل ضد اسید 317

ورق استیل نیز مانند ورق گالوانیزه و ورق های روغنی به دو صورت رول و شیت عرضه می گردد. معمولاً رول های ورق های استیل در سه عرض 100 و 125 و 150 سانتی متر تولید و عرضه می شوند. ورق های استیل از ضخامت های 35 صدم میل تا 20 میل قابل عرضه می باشند. فولاد های استیل فابریک در دو اندازه 200*100 و 250*125 و 122*244 سانتی متر موجود می باشند.

ورق استیل 316

ورق فولاد 316 یک آلیاژ ضد زنگ است که علاوه بر کروم و نیکل حاوی مقادیر مشخصه مولیبدن در ترکیب شیمیایی خود است. این گرید در رده فولاد زنگ نزن آستنیتی طبقه بندی می شود. و نسبت به سایر آلیاژهای حاوی کروم نیکل از همان خانواده. مانند ورق فولاد 304 مقاومت بیشتری در برابر خوردگی عمومی، حفره ای و شکافی نشان می دهد. ورق فولادی 316 همچنین دارای مقاومت خزشی و استحکام کششی و شکستگی بیشتر در دماهای بالا می باشد.

به منظور بهبود مقاومت در برابر خوردگی، 2 تا 3 درصد مولیبدن به ترکیب شیمیایی این آلیاژ اضافه می شود. ورق فولادی 316 علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی و استحکام بالا، شکل پذیری بسیار خوبی نیز دارد. که همگی از ویژگی های معمول فولادهای زنگ نزن آستنیتی هستند. ورق فولادی 316L نیز از نوع کم کربن درجه 316 است. که به رسوب کاربید در مرزهای دانه حساس نیست. به همین دلیل حتی ورق های با ضخامت بالا (بیش از حدود 6 میلی متر). از این ماده را می توان به راحتی و بدون هیچ مشکلی جوش داد. معمولاً بین ورق های فولادی 316 و 316L تفاوت قیمت قابل توجهی وجود ندارد.

مقاومت به خوردگی ورق استیل 316

خوردگی عمومی

مقاومت خوردگی ورق های فولاد 316 و 316L در برابر جو و سایر انواع خوردگی ملایم در مقایسه با ورق های فولاد 304 بیشتر است. عواملی که به فولادهای ضد زنگ کروم نیکل حمله نمی کنند، آلیاژهای حاوی مولیبدن را تحت تأثیر قرار نمی دهند. البته یک استثنا هم در این مورد وجود دارد. ورق فولادی 316 مقاومت بسیار کمی در برابر اسیدهای با قدرت تهاجمی و اکسید کننده بالا مانند اسید نیتریک دارد. این آلیاژ نسبت به سایر انواع ورق های فولادی حاوی کروم و نیکل در برابر محلول های اسید سولفوریک مقاومت بیشتری دارد.

ورق استیل 316 در برابر اسید سولفوریک تا غلظت 5 درصد با حداکثر دمای 49 درجه سانتیگراد مقاوم است. اگر دمای محلول کمتر از 38 درجه سانتی گراد باشد، مقاومت این آلیاژ در برابر غلظت های بالاتر بیشتر می شود.

عملیات حرارتی ورق استیل 316

ورق های فولادی 316 و 316L در صورتی که تحت عملیات حرارتی آنیلینگ قرار بگیرند مهیای بکاگیری هستند. عملیات حرارتی ممکن است در طول یا بعد از فرآیند ساخت، به منظور از بین بری اثرات سرد کاری یا حل کردن رسوبات کاربید کروم. (که در اثر قرار گیری در معرض گرما ایجاد می شود) ضروری باشد. عملیات حرارتی ورق فولادی 316 (محلول آنیل) بدین صورت است.

که آلیاژ در محدوده دمای 1040 تا 1175 درجه سانتی گراد گرم شده. و سپس بسته به ضخامت در هوا یا آب کوئنچ (سرد) می شود. خنک شدن آلیاژ از 816 تا 427 درجه سانتی گراد باید به اندازه کافی سریع باشد. تا از رسوب مجدد کاربیدهای کروم جلوگیری شود. و مقاومت بهینه در برابر خوردگی ایجاد شود. در هر صورت، آلیاژ باید از دمای بازپخت تا دمایی که در آن فلز سیاه می شود. در کمتر از سه دقیقه خنک شود. ورق فولادی 316 با عملیات حرارتی مانند سایر آلیاژهای ضد زنگ آستنیتی سخت نمی شود.

کاربردهای ورق استیل 316

ورق فولادی 316 که با نام ورق استیل ضد اسید گرید دریایی و فولاد ضد زنگ جراحی نیز معروف است. مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد. کاملاً غیر مغناطیسی است و در محدوده دمایی وسیعی قابل استفاده است. منهای 150 تا مثبت 950 درجه سانتی گراد عملکرد بسیار خوبی را نشان می دهد. این آلیاژ همچنین می تواند در محیط های بسیار خورنده و تهاجمی مقاومت کند که به راحتی شکل می گیرد. جوش داده می شود و ماشین کاری می شود.

تجهیزات پزشکی، تجهیزات مربوط به صنعت هوافضا، تولید مواد غذایی. تجهیزات ذخیره سازی و حمل و نقل، مخازن نگهداری و انتقال مواد شیمیایی، ماشین آلات نساجی و رنگرزی، تجهیزات خمیر و کاغذ. سیستم های تصفیه آب، سازه های دریایی و ساحلی و تجهیزات برودتی، یکی از کاربردهایی است که ورق فولادی 316. در آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد مخازن نگهداری کلرید منیزیم می باشد.

کلرید منیزیم هیدراته در دسترس ترین است. به دلیل رفتار شیمیایی این ماده معمولاً در مخازن تولیدی از ورق فولادی مقاوم در برابر اسید مانند ورق فولادی 316 نگهداری می شود. کیفیت و قیمت ورق استیل 316 آن را به بهترین انتخاب برای این منظور تبدیل کرده است.

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *