استیلفولاد ساختمانی

بولت فولادی-بولت ها و انواع مختلف بولت با کاربردهای متفاوت در صنعت ساخت و ساز

بولت ها و انواع مختلف بولت ها با کاربردهای متفاوت در صنعت ساخت و ساز

بولت فولادی

توضیح: بولت (پیچ) نوعی بست از جنس میلگرد می باشد که در صنعت ساخت و ساز. جهت ایجاد اتصال بین صفحه زیر ستون و فونداسیون مورد استفاده قرار می گیرد.

بولت فولادی-بولت ها و انواع مختلف بولت با کاربردهای متفاوت در صنعت ساخت و ساز

و بولت ها به طول های مختلفی تولید می گردند و به طور معمول انتهای بولت را به منظور افزایش درگیری خم می کنند. که باعث می شود شکل ظاهری این محصول عصا مانند شود.

بولت فولادی-انواع مختلف بولت ها با کاربردهای متفاوت:

انکربولت (Anchor Bolt)

کلمه انکر در لغت به معنای مهار، چفت، بست به صورت محکم و یا سخت می باشد.

انکربولت ها یا رول بولت ها ابزاری هستند جهت فیکس نمودن و نصب ماشین ها و ابزارهای صنعتی داخل فونداسیون.همچنین در پروژه های ساختمانی به منظور نصب صفحه (Plate) های فلزی با ابعاد و ضخامت های متفاوت به سطوح (بتن، سنگ، آجر و …) مورد استفاده قرار می گیرند.

آی بولت (Eye Bolt)

نوعی پیچ است که با داشتن یک حلقه در انتهای خود می توان یک طناب یا نوار یا زنجیره را به آن متصل کرد. و برای کارهای جابجایی اجسام بسیار پرکاربرد است به دلیل شباهت آن به چشم (Eye) به نام آی بولت نام گذاری گردید.

یو بولت (U Bolt)

بولت فولادی-بولت ها و انواع مختلف بولت با کاربردهای متفاوت در صنعت ساخت و ساز

پیچ یو یا Bolt پیچی است که به شکل U می باشد. و برای اهدافی خاص که نیاز به گیرایی داشته باشند استفاده می شود. بعنوان مثال سطوح گردی همانند لوله را به راحتی با این پیچ می توان نصب کرد.

یوبولت ها به منظور ساپورت لوله های نفت و گاز در پایپینگ (Piping) طراحی می شوند. و بر اساس سایز لوله ها نامگذاری می گردند. بعنوان مثال یوبولت ساز 8 اینچ جهت مهار لوله سایز 8 اینج طراحی می گردد.

پارامترهای مورد نیاز در انتخاب یوبولت ها بشرح ذیل می باشد:

نوع جنس بعنوان مثال کربن استیل، استیل و …

گام رزوه

قطر مفتول

شعاع خم

نوع پوشش

جی بولت (J Bolt)

بولت فولادی-بولت ها و انواع مختلف بولت با کاربردهای متفاوت در صنعت ساخت و ساز

جی بولت یا J Bolt همانطور که از نامش پیداست به شکل J لاتین به کار می رود. که بعنوان یک قلاب گیرنده عمل می کند. همچنین این پیچ می تواند بعنوان یک جایگزین برای آی بولت ها به کار رود. که باعث تسریع در کار و عمل باز و بسته کردن سریع تر است.

هنگر بولت (Hanger Bolt)

هنگر بولت ها در زمانی که شما نیاز به استحکام زیاد. سرعت و سهولت در اتصال یک وسیله به حجم های چوبی یا رول پلاک دارید استفاده می شود. (مانند تعمیر و ساخت مبلمان چوبی) هنگر بولت یا Hanger Bolt نوعی از پیچ است که در دو طرف آن رزوه وجود دارد. با این تفاوت که رزوه های یک طرف همانند رزوه چوب است و رزوه طرف دیگر مشابه رزوه پیچ ماشینی است. و از این نوع پیچ ها می توان در صفحات با دو جنس متفاوت استفاده کرد.

بولت فولادی

استاد بولت (Stud Bolt)

بولت فولادی-بولت ها و انواع مختلف بولت با کاربردهای متفاوت در صنعت ساخت و ساز

استاد بولت Stud Bolt شامل یک پیچ دو سره و دو مهره می باشد. که جهت بست فلنج ها و قطعات فلزی در صنایع سنگنین مانند نفت و گاز و پتروشیمی، مورد مورد کاربرد است.این پیچ ها اغلب فولادی با پوشش های مختلف شامل تفلون و گالوانیزه، و یا استنلس استیل تولید می گردد.

اندازه طولی استاد بولت ها قابل انتخاب و تولید می باشد.

استاد بولت یکی از پرکاربردترین تجهیزات پیچ ها در صنایع نفت و گاز، صنایع سیمان، صنایع ساختمان سازی. صنایع خودروسازی، صنایع معدن و خطوط تولید ماشین آلات می باشد.که در انواع مختلف در دسترس می باشد.

استاد بولت از ساز 3/8 الی 41/2 اینچ قابل تولید می باشد. که با استاندارد NMG-DIN-ISO همراه با Certificate و شناسنامه قابل ارائه هستند. و گریدهای استاد بولت ها B16-B8-B7 می باشد.

استاد بولت معمولاً با پوشش های گالوانیزه گرم، سرد و داکرومات با استانداردهای معتبر ارائه می شود. و با توجه به ویژگی های آن در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع از این قبیل مورد استفاده قرار می گیرند.

بولت فولادی

انواع استاد بولت:

استاد بولت گالوانیزه

بولت فولادی

بولت استیل

تفاوت بین پیچ و مهره (Screw) و پیچ (Bolt):

هیچ تمایز جهانی قابل پذیرش بین یکل Bolt و یک Screw وجود ندارد. اما یک تمایز ساده که اغلب درست (البته نه همیشه) می باشد این است که یک بولت از میان یک بستر می گذرد. و یک مهره در طرف دیگر آن قرار می گیرد. در حالی که یک Screw به طور مستقیم به بستر پیچ می شود. و هیچ مهره ای وجود ندارد.

یک Bolt یک ابزار اتصالی است که سطح خارجی آن رزوه است. و برای عبور از میان سوراخ های مورد تعبیه در قطعات مونتاژ طراحی می شود. و به طور معمول با چرخاندن یک مهره سفت یا باز می شود. یک Screw یک ابزار اتصالی است که سطح خارجی آن رزوه است. و قادر به وارد شدن درون سوراخ های قطعات مونتاژی، جفت شدن با رزوه داخلی تعبیه شده یا ایجاد رزوه خود است. و با چرخاندن سر پیچ می تواند بسته یا شل شود.

بولت فولادی

رول بولت (Roll Bolt)

باید بیان نمود که رول بولت ها گونه ای از اتصال پیچ و مهره ای است که نخستین بار توسط شرکت هیلتی معرفی شد.

رول بولت ها از یک پیچ سر مخروطی، یک استوانه فلز چاکدار، یک مهره و نیز یک واشر تشکیل شده اند.

مبنای کار رول بولت ها افزایش حجم اتصال است. یعنی چیزی شبیه به اتصال پیچ و رولپلاک در سطوح دیوارها.

از رول بولت ها برای اتصال صفحه های فلزی بر روی سطوح بتنی، سنگی و … در سازه ها و ساختمان سازی استفاده می شود.

نحوه استفاده:

برای ایجاد یک بیس کاری جهت اتصال و جوش دادن تیرآهن ها، میل گردها، نبشی ها نیاز به یک صفحه بیس می باشد. که این صفحه باید به بتن در پی ساختمان اتصال داشته باشد.

برای اتصال این بیس که معمولاً یک صفحه فلزی است از رول بولت استفاده می شود.

طریقه استفاده رول بولت بدین صورت است. که ابتدا سر مخطروطی پیچ را به داخل سوراخ ایجاد شده در بتن یا سنگ وارد. سپس با بستن مهره رول بولت به تدریج استوانه چاکدار توسط واشر به سمت داخل رانده شده. و بر روی سر مخروطی چاک آن باز شده. و این استوانه به تدریج افزایش حجم می دهد.

بدین صورت رول بولت در سمت داخلی با افزایش حجم استوانه. و در سطح خارجی از طریق مهره و واشر گیر کرده و اتصال محکم می شود.

بولت فولادی

کاربرد

استفاده در صنعت ساختمان و سازه جهت ایجاد صفحه پایه اتصال به وفور استفاده می شود. استفاده در صنایع مکانیکی در تأسیسات و مخازن جهت اتصال مخازن به زمین نیز استفاده می شود. همچنین در تهویه مطبوع نیز برای اتصال به سقف و ستون های بتنی استفاده زیادی دارند. در صنایع برق و در دکل های برقی برای اتصال کلمپ ها و ساپورت ها به دکل مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از رول بولت در ایجاد ریل و اتصال ریل و گارد ریل بسته به نوع ریل مرسوم است.

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *