فولاد ساختمانی

لوله آلیاژی-فروش لوله آلیاژی-لوله آلیاژی مانیسمان-قیمت لوله آلیاژی-لوله فولادی آلیاژی

لوله آلیاژی-لوله فولادی آلیاژی-لوله بدون درز-لوله مانیسمان-لوله درز دارآلیاژی-لوله سیاه آلیاژی-لوله گازی-قیمت لوله بدون درز-فروش لوله بدون درز-قیمت لوله درز دار-فروش لوله درز دار-فروش لوله آلیاژی-قیمت لوله آلیاژی

لوله آلیاژی-لوله های فولادی آلیاژی چیست-فروش لوله آلیاژی-لوله آلیاژی مانیسمان-فروش لوله بدون درز -لوله درز دار

لوله آلیاژی-فروش لوله آلیاژی-لوله آلیاژی مانیسمان-قیمت لوله آلیاژی-لوله فولادی آلیاژی

باید بیان نمود که لوله، قطعه ای کاربردی است. و برای انتقال سیالات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد گسترده لوله سبب آن است. که این قطعات یا تجهیزات را در انواع مختلفی تولید کنند.

یکی از مهمترین دسته بندی لوله ها، تقسیم بندی آنها بر اساس جنس لوله است. لولهِ فولادی آلیاژی یکی از انواع این لوله هاست. که با توجه به ویژگی های خاصی که دارد. در صنایع خاص استفاده می شود.

لوله فولادی آلیاژی چه نوع لوله هایی هستند؟ چه خصوصیات و ویژگی هایی دارند؟ در چه صنایعی استفاده می شوند؟

قیمت لولهِ فولادی آلیاژی

قیمت لوله فولادی آلیاژی متأثر از پارامترهای مختلفی است. نوع لوله آلیاژی از مهم ترین پارامترهای مؤثر در قیمت لولهِ آلیاژی است.

برند لولهِ فولادی آلیاژی که شما خریداری می کنید. هم در قیمت آن تأثیر دارد. هرچقدر برند معتبرتر باشد. و لوله با کیفیت تری را عرضه کند، قیمت بالاتری هم خواهد داشت. از دیگر پارامترهای مؤثر در قیمت این لوله، سایز آن هاست.

منظور از سایز، قطر لوله، ضخامت آن و همچنین طول لوله است. برای استعلام قیمت لولهِ های فولادی آلیاژی مرد نظر خود از نظر نوع لوله و سایز آن، می توانید با فولاد رسول دلاکان تماس بگیرید. زیرا با توجه به نوسانات قیمت در بازار، قادر به درج قیمت محصولات در سایت نیستیم.

لولهِ فولادی آلیاژی چیست؟

لولهِ فولادی آلیاژی، آلیاژی از فولاد و دیگر عناصر است. فولاد خود نیز آلیاژی از آهن و کربن است. در این آلیاژ فلز زمینه آهن است که دارای مقادیری (حداکثر 2.1%) کربن است. وجود کربن در ساختار آهن، به طور چشمگیری خواص مکانیکی آهن را افزایش می دهد. فولادها خواص مطلوبی دارند و در کاربردهایی که خواص مکانیکی لوله یا هر فرآورده فولادی دیگر مد نظر است. می توانند گزینه اصلی مورد استفاده باشند.

لوله فولادی آلیاژی گروهی از لوله ها هستند. که در ترکیب شیمیایی خود، علاوه بر فولاد یا همان آهن و کربن دارای عناصر دیگری همچون مولیبدن، کروم، نیکل، منگنز، سیلیسیم و… هستند. افزودن هریک از عناصر به ترکیب فولاد، با هدف خاصی و برای بهبود خواص مشخصی از فولاد انجام می شود.

براساس اینکه چه عناصر آلیاژی در ترکیب فولاد وجود دارد، انواع مختلفی از لوله های فولادی آلیاژی، تولید و به بازار مصرف عرضه می شوند.

قابل ذکر است که هر دو نوع لوله مانیسمان (بدون درز). و لوله درز دار را از نوع فولادی آلیاژی، می توانید در بازار تهیه کنید. منظور این است که لوله های فولادی آلیاژی هر دو نوع لوله بدون درز و درز دار را شامل می شوند.

ویژگی ها

همانطور که بیان شد، برای تولید لوله فولادی آلیاژی در ساختار فولاد علاوه بر آهن و کربن. عناصر دیگر هم به صورت عنصر آلیاژی، حضور دارند. در واقع توجه به اینکه قصد داریم چه ویژگی و خصوصیاتی را در فولادها تقویت کنیم، عنصر خاص به ترکیب آن اضافه می شود.

به عنوان مثال با افزودن مولیبدن به ترکیب فولاد چقرمگی آن بهبود می یابد. سیلیسیم استحکام را افزایش می دهد و کروم باعث افزایش مقاومت به خوردگی فولاد می شود. بطورکلی لوله فولادی آلیاژی دارای خواص و ویژگی های زیر هستند. در واقع ویژگی های زیر در این نوع از فولادها نسبت به لوله های فولادی ساده، تقویت شده اند.

از خصوصیات مهم این نوع لوله ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مقاومت به حرارت بالا
  • استحکام بالا
  • قابلیت تحمل فشار بالا
  • مقاومت پیچشی و خمشی قابل قبول
  • وزن پایین با ازای استحکامی معادل با فولادهای ساده
  • قابلیت بازیافت لوله
  • مقاومت به خوردگی مطلوب
  • دوام و ماندگاری بالا

کاربرد

لوله آلیاژی با توجه به خواص بهبود یافته دارای کاربردهای زیادی در صنعت است. در واقع در صنایع مختلف که نیاز به انتقال سیالات است. و شرایط کاربرد در آن صنعت به گونه ای است که لوله های فولادی برای آن مناسب نیست. به سراغ استفاده از لوله های آلیاژی می رویم. در زیر به برخی از کاربردهای لوله آلیاژی فولادی، اشاره می شود.

  • نیروگاه هایی مانند نیروگاه هسته ای
  • خطوط انتقال سیالات دما بالا
  • خطوط انتقال سیالات خورنده
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • دیگ های فشار قوی
  • سوپر هیترها با دماهای بالا
  • مبدل های حرارتی

کاربرد لوله مانیسمان

از کاربردهای این نوع لوله میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • خطوط فشار قوی
    • خطوط ولتاژ بالا – واژه ولتاژ بالا یا فشار قوی به مدارهای الکتریکی ای اطلاق میگردد. که بخاطر میزان ولتاژ بالای موجود در آنها نیازمند تدبیرات ایمنی ویژه یا عایقبندی مناسب هستند. مدارهای ولتاژ بالا در انتقال انرژی الکتریکی,لامپ اشعه کاتد,اشعه ایکس بکار میروند.
    • ولتاژ بالا بمعنی ولتاژی بیش از 1000 ولت است. بدین معنی که ولتاژهای بیش از هزار ولت را ولتاژ بالا و زیر هزار ولت را ولتاژ پایین مینامند.
    • تأثیرات خطوط فشار قوی بر سلامتی : بیان می شود که زندگی در نزدیکی خطوط فشار قوی احتمال بیماریهای نظیر سرطان,. ناباروری و برخی بیماریهای روانی را افزایش میدهد. یک راه حل مبارزه با این مشکل استفاده از خطوط زیر زمینی انتقال برق فشار قوی است.
    • حریم خطوط فشار قوی : برای حفظ مردم از اثرات سوء میدانهای مقناطیسی ناشی از خطوط فشار قوی, برای حفظ برق 20 کیلوولت 5 متر< 63کیلووت 13 متر, 132 کیلوولت 15متر, 230 کیلوولت 17متر و 400 کیلوولت 20 متر حریم در نظر گرفته شده است.
  • خطوط هیدرولیکی
  • خطوط صنایع دارویی و غذایی
  • خطوط نفت و گاز

انواع لوله مانیسمان

این نوع لوله ها طبق کاربردهایشان,. به سایز و ضخامت رده بندی میشوند. در بازار ایران این نوع لوله ها را بر اساس رده ی آنها دسته بندی میکنند. لوله مانیسمان دارای رده های 80 – 40 – 20 تقسیم بندی میشوند.

فرایند ساخت لوله مانیسمان

ابتدا شمشهای فولاد را برش میدهند. سپس شمش درون کوره قرار میگیرد. کوره تا دمای 1300 درجه سانتیگراد گرمادهی میشود. مرحله بعدی شلیک سمبه نامیده میشود. در این مرحله سمبه با سرعتی زیاد به داخل شمش پرتاب میگردد. این کار باعث سوراخ شدن شمش میگردد. بعد از این مرحله سمبه از درون لوله در می آید. اگر لوله تاب داشته باشد آنرا صاف میکنند.

در مجموع فرآیند تولید لوله های مانسمان شامل مراحل:: برش, پیش گرم, مرحله ی PIERCING, عبور از دستگاه الانگاتور, شلیک سمبه, تاب گیری. حداسازی, سمبه, کروی سازی, مرحله کشش, خنک سازی, مرحله اندازه گیری, مرحله آزمایش, مرحله ی کونیک کردن, پولیش و در پایان پاندل کردن است.

انواع لولهِ فولادی آلیاژی

لوله های فولادی آلیاژی بر اساس نوع و میزان درصد عناصر آلیاژی در ترکیب آنها، خود به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. ترکیب شیمیایی این لوله ها را مانند سایر مواد و قطعات صنعتی، استانداردهای بین المللی مانند ASTM تعیین می کنند.

رایجترین لوله های آلیاژی، گروه A335 هستند. این گروه از لوله ها شامل فولاد کم آلیاژ هستند. یعنی درصد عناصر آلیاژی آنها به طور معمول زیر 5% است. این لوله ها دارای عناصر آلیاژی کربن، منگنز، فسفر، سیلیسیم، مولیبدن، گوگرد و کروم هستند.

مهمترین و پرکاربردترین انواع این لوله ها عبارتند از:

  • لولهِ فولادی آلیاژی A335 گرید P11

این لوله به واسطه داشتن مقاومت حرارتی بالا و همچنین مقاومت به خوردگی قابل قبول. بطور عمده در لوله کشی دیگ های بخار استفاده می شوند.

همچنین مقاومت در برابر سایش، استحکام، استحکام خمشی و خستگی و چقرمگی مطلوبی را ارائه می کنند. این لوله ها در سایزهای مختلفی تولید و عرضه می شوند.

  • لولهِ فولادی A355 گرید P22

این لوله دارای خواصی مطلوب و منحصر به فرد است. که این خواص مطلوب سبب کاربرد و استفاده از این لوله ها در صنایع مختلفی می شود.

استحکام بالا، مقاومت بالا در دماهای بالا و… سبب استفاده گسترده از این گرید از لوله های آلیاژی در صنایعی همچون پتروشیمی و پالایشگاه ها. صنایع داروسازی و پزشکی، نیروگاه های اتمی، تصفیه خانه ها و… شده است.

  • لولهِ فولادی A335 گرید P91

در این لوله فولادی به میزان قابل توجهی عنصر کروم وجود دارد. عنصر کروم باعث افزایش مقاومت به خوردگی لوله آلیاژی می شود.

همچنین این لوله به دلیل داشتن عناصر آلیاژی دیگر در ترکیب شیمیایی خود دارای خواص مکانیکی همچون خزش، خستگی و سختی قابل قبولی است. عمده کاربرد لوله فولادی A335 گرید P91 در نیروگاه هاست.

لوله آلیاژی-فروش لوله آلیاژی-لوله فولادی آلیاژی-لوله آلیاژی مانیسمان-قیمت لوله آلیاژی

خرید لوله

مهمترین فاکتوری که هنگام خرید لوله فولادی آلیاژی باید در نظر بگیرد، خرید این لوله از مراکز تولید و عرضه معتبر است. همچنین باید شرایط و نیازهای کاربردی خود را بشناسید، تا بتوانید لوله مناسب با آن کاربرد را خریداری کنید. زیار همانطور که در بالا توضیح دادیم، لوله های فولادی آلیاژی بر اساس استانداردها دارای انواع مختلفی هستند. توجه به سایر لوله از نظر ضخامت و قطر هم از مهمترین نکات هنگام انتخاب و خرید این نوع لوله است.

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

https://www.linkedin.com/in/steel-day-6746a022b/ لینکدین