استیلفولاد ساختمانی

قوطی فولادی-پروفیل ساختمانی-پروفیل فولادی-قوطی فلزی-فروش فولاد ساختمانی

قوطی فولادی – قوطی فلزی -پروفیل ساختمانی-پروفیل فولادی

قوطی فولادی

قوطی پروفیل

انواع قوطی پروفیل

از قوطی صنعتی در ساخت تجهیزات و ماشین آلات، پل ها، سازه های فلزی بزرگ، صنایع نظامی، تابلوهای تبلیغاتی و… استفاده می شود. همچنین از آن برای تولید قسمت هایی از یک ساختمان. مانند: باکس های فلزی و ستون ها نیز بهره می گیرند.

ابعاد بزرگ، ضخامت زیاد، استحکام و مقاومت بسیار زیاد در مقابل آسیب های مختلف نظیر ضربات. مقاومت مطلوب در برابر آب و رطوبت، قابلیت جوش کاری مطلوب، وزن کم نسبت به ظاهر بزرگ. از ویژگی های اصلی محصولات قوطی صنعتی است. برای استفاده از این پروفیل در ساخت ستون، داخل آن را با بتن پر می کنند.

این نوع پروفیل از ورق سیاه، به وسیله نورد گرم تهیه و تولید می گردد. بدلیل ابعاد بزرگ، ضخامت و وزن زیاد این ورق ها نسبت به دیگر ورق های فولادی. به آنها پروفیل سنگین نیز می گویند.

قوطی ستونی

از پرکاربردترین و پرمصرف ترین قوطی پروفیل ها برای ساخت سوله، ستون های ساختمان، انبارها، کارگاه ها و… می توان به قوطی ستونی اشاره داشت. این قوطی ها در دو گروه ستونی صنعتی و ساختمانی دسته بندی می شوند.

1- قوطی ستونی صنعتی

این پروفیل ها از پرکاربردترین و پر استفاده ترین پروفیل ها در صنعت به حساب می آیند. پروفیل های ستونی صنعتی دارای مقاطع فولادی تو خالی. با ضخامتی در حدود 6 میلی متر به بالا و طولی معادل 12 متر، هستند.

2- قوطی ستونی ساختمانی

این نوع پروفیل ها با استفاده از ورقه های سیاه تولید می شود. سپس به عنوان تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز در صنعت ساختمان سازی به کار گیری می شوند. پروفیل های ساختمانی دارای مقطع مربعی شکل با ابعادی بین 100 تا 1400 میلی متر می باشند.

اصلی ترین تفاوت بین پروفیل های صنعتی و پروفیل های ساختمانی در ورزن آنهاست. از ویژگی های اصلی و مهم قوطی ستونی می توان استحکام و مقاومت بالا. قابلیت جوش پذیری بالا، کیفیت سطحی مناسب و فرم پذیری عالی را نام برد.

قوطی ستونی کاربردهای بسیاری در صنعت، تابلوهای راهنمایی رانندگی، لوازم پزشکی، وسایل خانگی، ساختمان سازی و عمران، مصارف عمومی، خودروسازی، لوازم ورزشی و تفریحی و … دارد. در ادامه به موارد مصرف در تولید لوازم خانه و لوازم ورزشی می پردازیم.

  • موارد مصرف در تولید لوازم خانه: در ساخت انواع زیر پایه ها، تخت خواب های فلزی. مبلمان های فلزی، قفسه های فلزی، جا لباسی و سرویس های غذاخوری فلزی از قوطی ستونی استفاده می کنند.
  • موارد مصرف در تولید لوازم ورزشی: تجهیزات بدن سازی در سطح پارک ها و باشگاه ها، انواع صندلی ها، آلاچیق و سایه بان و … با این نوع پروفیل ساخته می شوند.
  • قوطی مبلی

قوطی مبلی با نام پروفیل سبک نیز شناخته می شود. ویژگی های مختلف و منحصر به فرد این پروفیل موجب مورد استفاده و قرارگیری. در صنایع مختلفی نظیر: مبل سازی، لوازم خانگی، کانکس، دوچرخه، اگزوز و … شود. محاسبه قیمت پروفیل مبلی بر اساس وزن آن صورت می گیرد.

برای تولید قوطی مبلی، از ورق سرد با ضخامت های 0.7 الی 1.5 استفاده میشود. محصولات پروفیل سبک می توانند در سطح مقطع چهارگوش، سه گوش، دایره ای و یا ترکیبی ساخته شوند. سطح مقطع مربع و یا سطح مقطع مستطیلی شکل از پر مصرف ترین پروفیل های مبلی میباشد.

قوطی فولادی

پروفیل سطح مقاطع تو خالی، با شکل ها و اندازه های متفاوت می باشند. که برای استحکام سقف، نما و سایر قسمت های ساختمان ها به کار می روند. این پروفیل ها با توجه به ویژگی هایشان دارای کاربردهای متفاوتی هستند. قوطی پروفیل نیز یکی از انواع مختلف پروفیل ها می باشد. که خودش دارای انواع مختلفی است. معمولاً قوطی پروفیل ها در زمینه صنعت و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

  • قوطی گالوانیزه

در این قوطی ها برای بالا بردن مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی، از پوشش گالوانیزه برخوردار هستند. این موضوع سبب افزایش کاربرد و موارد مصرف این پروفیل شده است. قوطی گالوانیزه در انواع سبک تا سنگین (قوطی گالوانیزه سبک. قوطی گالوانیزه سنگین، قوطی گالوانیزه صنعتی، قوطی گالوانیزه کشاورزی با وزن، سایز و ضخامت های مختلفی تولید می شوند.

از کاربردهای پروفیل های گالوانیزه می توان به موارد مصرف آنها در صنایع کشاورزی و گلخانه ها. ساخت انواع لوله ها، محافظت از برخی قطعات مهم، طراحی و ساخت انواع سینی کابل. ساخت و یا چارچوب بندی انواع در و پنجره و… اشاره داشت.

این قوطی ها در شکل های مختلفی نظیر: پروفیل نیم دایره، پروفیل H گالوانیزه، پروفیل U گالوانیزه و … تولید می شوند. از ویژگی های قوطی های گالوانیزه می توان به بازرسی فنی راحت، استحکام کششی مناسب، قابلیت فرم پذیری عالی. افزایش طول عمر ورق و یا محصولات فولادی. هزینه پایین نسبت به سایر روش های مقاوم سازی. در برابر رطوبت و فرآیند نظافت ساده اشاره داشت. این پروفیل ها به دو صورت قوطی مربعی شکل ( با ضخامت 1 تا 4 میلی متر). و قوطی مستطیلی شکل (با ضخامت 1 تا 3 میلی متر) در بازار ارائه می شوند.

جدول اشتال

تاریخچه جدول اشتال

در سال 1938 میلای مارتا اشنایدر بورگر که اولین مهندس ساختمان زن آلمانی بود کتاب اشتال را تدوین نمود.

کتاب جدول اشتال – به انگلیسیی ( Stahlbau Profile) کتابی است. که حاوی جداول اوزان ضخامت، مساخت، سطح مقطع و سایر مشخصات استاندارد انواع پروفیل های فولادی ساختمانی است. در این کتاب، مهمترین پروفیل ها، مواد اولیه نوع اتصال، مقرارت ساخت و سازه های فولادی. که در یک مجموعه کامل و فشرده گرد آوری شده است.

در کتاب جدول اشتال فقط ار جداول و اعداد و حروف اختصاری استفاده می شود. و حروف اختصاری لاتین در آن دارای معانی مشخص می می باشد.

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *