فولاد ساختمانی

ناودانی فولادی-ناودانی پرسی-ناودانی مشبک-ناودانی unp-فروش فولاد

ناودانی فولادی-ناودانی پرسی وناودانی فابریک و ناودانی مشبک-ناودانی UNP

ناودانی فولادی به مقاطعع فولادی که به شکل U انگلیسی هستند. که به آن ناودانی گفته می شود. این محصول که در دسته پروفیل های باز قرار دارد. به سه روش پرسی، فابریک نورد سرد و فابریک نورد گرم تولید می شود. بنابر این، در هنگام خرید ناودانی باید بدانید که به چه نوع ناودانی نیاز دارید.

ناودانی

نمای باز با سطح مقطع U، که در صنعت بسیار مفید است ناودانی صنعتی است. فقط به دو شکل ساده و مشبک تولید می گردد. که از این سطح افقی با دو بال عمودی تشکیل شده است. در صنعت، بیشتر انواع گریل ها استفاده می شود. که از گالوانیزه گرم استفاده می کنند.

انواع این نوع پروفیل فولادی

ناودانی مشبک

از ورق گرم تولید می شود. و با سرد یا گرم کردن هم گالوانیزه می شود، ناودانی مشبک. در ساخت قفسه های محکم فولادی و در سازه های سبک فولادی. و نصب سنگ بصورت خشک کاربرد دارد.

ناودانی UNP

مطابق با استاندارد اروپا ساخت میشود. این نوع مقطع فولادی نسبت به ناودانی های دیگر سنگین تر است. بیشترین استفاده از این ناودانی در ساختن پروژه های بزرگ و صنعتی است.

از کاربردهای دیگر آن می توان به استفاده آن در

  • تیرها
  • در باد بند ها
  • خرپا
  • و به صورت قوطی در داخل ستون ها

این مقطع، در صنعت هم به صورت تکی و یا جفت وجود دارد. به صورت جفت آن در استراکچر و یا ساخت و خرپا. و یا در بادبندها کاربرد دارد. ولی اگر به شکل تکی آن در صنعت استفاده شود. در تیرها کاربرد دارد. و انواع مختلف آن هم در ماشین آلات صنعتی و استراکچرها و زیرساخت های دریایی. اسکلت، و وسایل نقلیه مثل: کامیون و ساخت و سازها. بازسازی و ترمیم بناهای معماری، کاربرد فراوانی دارد.

دسته بندی ناودانی ها در بازار

  • ساده
  • مشبک

ناودانی ساده

برای تولید از دو روش گرم و سرد گالوانیزه میشود. و با ورق گرم تولید می شود. ارتفاع ناودانی ساده 30 تا 400 میلی متر است. ابعاد ناودانی های ساده 16،14،12،10،8 می باشد.

بسته به نیاز مشتری ارتفاع و ابعاد ناودانی را میتوان تغییر داد. ناودانی های ساده، بیشترین کاربرد را در مصارف صنعتی و در ساختن پل های باربر و ماشین سازی دارد.

ناودانی مشبک

از ورق گرم تولید می شود. و با سرد یا گرم کردن هم گالوانیزه می شود. این مقطع مشبک در ساخت قفسه های محکم فولادی و در سازه های سبک فولادی. و نصب سنگ بصورت خشک کاربرد دارد.

ناودانی آلومینیومی

این آلومینیوم در صنعت بسیار پر کاربرد است. و مورد مصرف بسیار دارد. مثلاً می توانیم از کاربرد آن برای ساخت در و پنجره برای نماسازی آلومینومی. و برای دکوراسیون و در سازه های ساختمانی نام برد. در نماهای مدرن زیر سازی، ناودانی آلومینیومی نقش مهمی دارد. شالوده اصلی نما همین زیر سازی هاست که به آن استراکچر نما می گویند. که بنا به نوع پوشش نما و سیستم نصب مقاطع گوناگونی دارد. برای تولید این مقطع آلومینیومی که کیفیت عالی داشته باشد، باید محاسبات مهندسی دقیق باشد. و آلیاژهای مخصوصی به کار گرفته شود. و عملیات حرارتی انجام شود.

یک نوع صنعتی از این محصول بسیار پرکاربرد از سایز 8 تا 16 وجود دارد. که اندازه مخصوص خود را تولید می کند. همانطور که گفته شد. در دو نوع ساده و مشبک موجود است. نوع ورق گرم تولید میشود که بیشتر در ساخت پل های بزرگ و پالایشگاه استفاده می شود. همچنین نوع مشبک آن از ورق گالوانیزه گرم استفاده می شود. که مانند قفسه های استیل و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع صنعتی آن دارای انواع مختلفی از جمله فولاد، گالوانیزه، آلومینیوم و … است. که با توجه به نیاز و کاربرد خود مصرف می شود. لازم به ذکر است که نوع گالوانیزه ضد زنگ است و در مواردی که احتمال خوردگی وجود دارد. و زنگ زدگی، بهترین گزینه برای استفاده می باشد. همانطور که گفته شد، در اندازه های بین 8 تا 16 تولید می گردد. و ارتفاع آن از 30 تا 400 متغیر است. بیشتر در صنعت ساخت و ساز برای ساخت قالب کاربرد ویژه ای دارد.

ناودانی فولادی

خصوصیات خاص ناودانی آلومینیومی

مقاومت بالایی در مقابل خوردگی دارد. کم وزن و سبک است. قابلیت آن را دارد که تغییر شکل داده شود. انعطاف پذیر است. کاربردهای آن در ساخت چارچوب و ساخت شاسی تریلرها و کشنده ها است. کلاً هر موردی که احتیاج به سبک وزن بودن و مقاوم بودن در برابر خوردگی در میان باشد. از این مقطع آلومینیومی استفاده می گردد. ناودانی هایی هستند که در سقف شیروانی ها از آنها استفاده می شود. که به آن ناودانی آبرولندنی و یا ناودانی شیروانی جعبه ای می گویند.

ناودانی آبرولندنی

زمانی که برف و باران می بارد. روی سطح سقف ها آب تجمع میکند، و این مسئله مشکلات زیادی بوجود می آورد. در اینجا ضروری است که از آبرولندنی استفاده شود. ساختار ناودانی آبرولندی (UPVC) است و کاربرد آن، جمع کردن آبی است. که در سقف ها جمع شده و منتقل کردن آن به سقف های شیب دار است. این کار باعث می شود. که رهگذرانی که از زیر سقف گذر می کنند. در هنگام بارش باران خویس نشوند. آبرولندنی را آبروی مخفی نیز می گویند. علت آن هام این است که در قسمت نهایی سقف قطعه ای وجود دارد. که درون آن آب جمع می گردد و از طرف دیگر آن بیرون می رود.

ویژگیهای ناودانی آبرولندنی

ساختار ناودانی آبرولندنی، از اکسید تیتانیوم است. آبرولندنی هیچ گاه در برابر رطوبت هوا نمی پوسید، ولی ورق گالوانیزه با گذر زمان می پوسد. شیروانی آبرو در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد.

  • در سقف شیب دار
  • در سقف های ساختمان های شیب دار
  • در آلاچیق سازی
  • در فلاشینگ های قوطی شکل و یا هلالی و…

ناودانی سبک و سنگین

اولین موضوعی که باید در هنگام استفاده از این محصول مورد توجه قرار گیرد. این است که آیا پروژه سبک است یا سنگین. و برای یک انتخاب دقیق تر و بهتر. باید در مورد هزنیه ها و قیمتی که بخاطر انتخاب نوع ناودانی تعیین می شود آگاهی داشته باشیم.

نوع سبک این محصول سبک

هنگامی که وزن محصول کمتر از آنچه که در جدول استاندارد بین المللی اشتال (Stall) آمده است. نوع سبک است و این وزن بر قیمت آن تأثیر می گذارد. با این حال، عوامل دیگری نیز در تعیین قیمت آن نقش دارند،

نوع سنگنین این محصول سنگین

از طرف دیگر ناودانی سنگین است. که ابعاد و اندازه های آن کاملاً مطابق با جدول اشتال وزن و ابعاد بالا دارند. فولاد سنگین در بیشتر کارخانه های ایران مانند کارخانه یزد، کارخانه مشهد و… توسط مهندسان و طراحان بومی و ایران تولید و به بازار عرضه می گردد.

ناودانی فولادی

جدول اشتال

تاریخچه جدول اشتال

در سال 1938 میلای مارتا اشنایدر بورگر که اولین مهندس ساختمان زن آلمانی بود کتاب اشتال را تدوین نمود.

کتاب جدول اشتال – به انگلیسیی ( Stahlbau Profile) کتابی است. که حاوی جداول اوزان ضخامت، مساخت، سطح مقطع و سایر مشخصات استاندارد انواع پروفیل های فولادی ساختمانی است. در این کتاب، مهمترین پروفیل ها، مواد اولیه نوع اتصال، مقرارت ساخت و سازه های فولادی. که در یک مجموعه کامل و فشرده گرد آوری شده است.

در کتاب جدول اشتال فقط ار جداول و اعداد و حروف اختصاری استفاده می شود. و حروف اختصاری لاتین در آن دارای معانی مشخص می می باشد.

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *