استیلفولاد ساختمانی

استیل 431- استنلس استیل 431- فولاد زنگ نزن 431- فروش انواع استیل

فولاد زنگ نزن مارتنزیتی (استیل) 431

استیل 431- فولاد زنگ نزن مارتنزیتی 431-استنلس استیل 431-فروش انواع استیل

استیل 431

فولاد AISI 431 مقدار کروم بیشتری نسبت به فولاد سختی پذیر و نیکل دار 414 دارد. این فولاد زنگ نزن بیشترین مقاومت به خوردگی را در بین فولادهای سختی پذیر دارد. و با عملیات حرارتی می توان آن را به بالاترین سختی و استحکام ممکن رساند. در حالی که چقرمگی آن عالی است.

استیل 431- فولاد زنگ نزن مارتنزیتی 431-استنلس استیل 431-فروش انواع استیل

ویژگی های کلیدی فولاد زنگ نزن مارتنزیتی 431

  • تافنس بالاتر نسبت به 430
  • بگیر (مغناطیسی)
  • مقاوم به خوردگی و دارای چقرمگی به عنوان یک استیل زنگ نزن کوئنچ شده سختی پذیر
  • مناسب برای اتمسفر دریایی
  • مقاومت به خوردگی تقریباً مشابه استیل 304

کاربردهای فولاد زنگ نزن 431

استفاده در تجهیزات بارگیری و تخلیه بندری

قایش های آتش نشانی و اطفا حریق

قطعات پمپ های انتقال آب

قطعات زیردریایی

پلت فورم های شناور

پیچ و مهره های هواپیما

صنایع دریایی

قایق های تفریحی و ماهیگیری

موتورهای دیزل دریایی

موتورهای کشتی و قایق ها

وینچ های صنایع دریایی

فولاد زنگ نزن استیل 431

در این آلیاژ مقاومت به خوردگی و چقرمگی به اندازه یک فولاد زنگ نزن که سخت می شود به وسیله کوئنچ، بالا است. از این آلیاژ در اتصالات و اتصال دهنده های هواپیما و همچنین به عنوان اجزاء ساختاری مورد استفاده در اتمسفرهای دریایی استفاده می شود. این آلیاژ برای کاربردهایی که نیاز همزمان به خوردگی، سختی و چقرمگی در بازه های دمایی بالا هستند، مناسب است.

شکل دهی

تا دماهای 1150-1205 درجه سانتیگراد گرم می شود. و سپس عملیات فورج صورت می گیرد. قطعات کوچک که فورج هستند با آرامی سرد می شوند. برای سرد کردن قطعات فورج شده بزرگ. از آهک خشک یا خاکستر استفاده می شود. قبل از انجام عملیات آنیل پس از فورج، قطعات را تا دمای اتاق سرد کنید. توجه داشته باشید که این فولاد نباید در دماهای کمتر از 900 درجه سانتیگراد فورج شود.

ماشینکاری

این آلیاژ قابلیت ماشینکاری نسبتاً خوبی دارد.

عملیات حرارتی

  • آنیل: برای انجام عملیات آنیل ابتدا تا دماهای 650-675 حرارت داده شود. سپس در هوا سرد شود. این عملیات بهترین روش برای فرآیندهای ماشینکاری است.
  • استحکام بخشی: تا دماهای 980-1064 درجه سانتیگراد گرم شده سپس در روغن کوئنچ شده و یا در هوا سرد شود.
  • تمیز کردن: برای دستیابی به خواص مکانیکی مطلوب بهتر است که، تمپر کردن در دماهای ذکر شده انجام شده و سپس در هوا سرد شود. تمپر کردن در بازه دمایی 370-565 درجه سانتیگراد منجر به کاهش چقرمگی و مقاومت به خوردگی می شود. اما بسته به خواص مورد نیاز گاهی لازم است مقاومت به خوردگی و چقرمگی پایین باشد. در این زمینه استفاده از تجربه کاری بسیار اهمیت دارد.

جوش پذیری

لازم است که فلز پایه تا دماهای 205-315 درجه سانتیگراد پیشگرم شود و در حین عملیات جوشکاری دمای 205 درجه سانتیگراد ثابت باقی بماند. پس از سرد شدن قطعه جوش شده تا دمای اتاق، عملیات پس از جوشکاری باید سریعاً انجام شود.

استیل 431- فولاد زنگ نزن مارتنزیتی 431-استنلس استیل 431-فروش انواع استیل

چه عواملی موجب زنگ زدگی یا خوردگی فولادهای زنگ نزن می شود؟

بطورکلی فولادهای زنگ نزن با فرآیندی به نام Passivation در برابر خوردگی مقاومت هستند. دقیقاً به همان دلیل که آلومینیوم در برابر خوردگی مقاوم است. بدلیل مقادیر بالای کروم، در اکنش به اکسیژن هوا CrO اکسید کروم را تشکیل می دهد. که اساساً خنثی است. مانند سرامیک (در آلومینیوم Al2O3 مانند سرامیک است). این لایه محافظ از واکنش بیشتر و تشکیل اکسید آهن لایه های زیری جلوگیری می کند.

اما اگر فولاد زنگ زن در محیط عاری از اکسیژن (فقیر از نظر اکسیژن) دچار خراش شود. محافظ فلز از دست می رود و می تواند منجر به زنگ زدگی و یا دیگر خوردگی ها شود. وقتی با یک فلز غیر همجنس در تماس الکتریکی قرار بگیرد. تشکیل پیل گالوانیک را می دهند. و فولاد را در معرض خوردگی قرار می دهد.

برخی دیگر از مواد شیمیایی نیز وجود دارند که فولاد زنگ نزن را مورد حمله قرار می دهند. بطور مثال گازهای خروجی از اگزوزها، خوردگی شیاری، ترک خوردگی تنشی، تردی هیدروژنی و… نیز میتواند فولادهای زنگ نزن را در معرض تخریب قرار دهد.

استیل 431

تفاوت فولاد گالوانیزه با فولاد زنگ نزن

فولاد گالوانیزه فولادی است که سطوح آن با لایه ای از فلز پوشش بگردد. که از فولاد در برابر مقاومت به خوردگی محافظت می کند.

اما فولاد زنگ نزن کلاس کاملاً متفاوتی از متریال است. که با کروم آلیاژ شده است. زمانی که در معرض اتمسفر قرار می گیرد. کروم در سطح فولاد با اکسیژن واکنش می دهد. و یک لایه ی اکسیدی محافظ در برابر خوردگی را تشکیل می دهد. از آنجایی که کروم در سرتاسر فولاد زنگ نزن توزیع می شود. شما می توانید فولاد مد نظر را برش دهید. خرد کنید، دریل کنید و… فولاد و سطوح جدید ایجادی نیز مانند سطح های اصلی و با مکانیزم مشابه در برابر خوردگی محافظت می شوند.

در فولادهای گالوانیزه فلز روی فقط روی سطح قرار دارد. اگر بخشی از فولاد را برش یا خراش دهید، سطح جدید ایجادی در معرض اتمسفر قرار می گیرد. و بدون حضور لایه ی روی، قدرت محافظت خود را از دست می دهد. با این حال یک ویژگی خوب و مفید آبکاری فلز روی این است. که با وجود در معرض اتمسفر قرار گیری بخشی از فولاد، بدون پوشش. روی بعنوان آند فدا شونده عمل می کند و تا زمانی که تمامی روی اکسید نشود، از فولاد زیرین محافظت می کند.

عنصر کلومبیوم چه تأثیری بر فولاد دارد؟

Columbium یا نایوبیوم بعنوان پایدار کنندگی عناصر در فولادهای زنگ نزن بکارمی رود. بگونه ای که عناصر را بطور یکنواخت در سراسر فولاد پخش می کند. و از تشکیل رسوبات کاربیدی در مرزدانه ها جلوگیری می کند.

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *