فولاد ساختمانی

لوله سیلَندری-لوله صنعتی-لوله سیلندری هیدرولیک-لوله بادی کار سنگین-لوله فلزی

لوله سیلندری-لوله های صنعتی-لوله سیلَندری هیدرولیک-لوله های بادی کار سنگین-لوله فلزی

لوله سیلَندری

لوله های سیلندری-لوله های صنعتی-لوله سیلندری هیدرولیک-لوله های بادی کار سنگین-لوله فلزی

این نوع از لوله ها یکی از تجهیزات کاربردی است. که در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، ساختمان سازی، تولید آسانسور و لوازم و تجهیزات مختلف به کار برده می شود. که نشان دهنده کارایی این وسیله است. لوله ی سیلندری استاندارد، لوله ای است با ضخامت بالا. که از ویژگی های بارز آن می توان به تحمل فشار زیاد که این ویژگی یک مزیت محصول می شود. چرا که هنگام نشست مقاومت زیادی دارند. این لوله ها سطح صیقلی و صافی دارند. همان طور که گفته شد. که لوله سیلَندری در صنایع مختلفی کاربرد دارد. که نشانگر کیفیت و قابلیت های این نوع لوله می باشد. در ادامه به معرفی لوله سیلَندری و بررسی علت استفاده از لوله های سیلَندری پرداخته خواهد شد. تا بیشتر با این نوع لوله های صنعتی آشنا گردید.

دلایل استفاده از لوله سیلندری

شکل لوله سیلندری استاندارد به صورت استوانه است و دلیل استفاده و کاربرد قابل توجه لوله سیلندری به علت نوع لوله می باشد. دلایل استفاده از انوع لوله ی- سیلندری عبارتند از:

لوله سیلندری در مقایسه با نوع دیگر لوله ها به راحتی خم می شوند.

اندازه گیری حجم لوله ی- سیلَندری به علت استوانه ای بودن این نوع لوله ها ساده است.

عایق بندی این نوع لوله ها نیز ساده می باشد.

استفاده از لوله سیلندری در مراحل نصب و استفاده و همین طور در مقایسه با دیگر لوله بسیار آسان است. که مزیت لوله ی-سیلندری محسوب می شود. این نوع لوله سیلَندری به علت این که استوانه ای شکل هستند موجب کاهش اصطکاک میگردند. که بازدهی و کارایی این نوع لوله را افزایش می دهد. که با بررسی نوع دیگر لوله متوجه میشویم همین موضوع می تواند راندمان و ماندگاری این تجهیزات را افزایش دهد. شکل لوله ی – سیلََندری موجب می شود که حداقل مساحت سطحی ایجاد شود. که این ویژگی سبب می شود که حداقل فشار بر روی موارد در جریان داخل لوله اعمال شود. این وع لوله ها یکی از بهترین گزینه ها برای حمل روغن سیال هستند. که آن هم توازن در توزیع فشار است که یک ویژگی منحصر به فرد است.

ابعاد لوله های سیلندری

لوله سیلندری جزو تجهیزاتی هستند که ابعاد مختلفی دارند. و در سایز و اندازه های متفاوتی تولید و ارائه می شوند. این نوع لوله ها در دو مدل زیر و با ابعادی که بیان شد مشخص می گردند. این نوع لوله ها در دو نوع زیر می باشند.

1- تلرانس H8، لوله هایی با تلرانس H8 در ابعاد 40*50 تا 300*250 می باشند.

2- تلرانس H9، لوله هایی با تلرانس H9 از سایز 25*30 تا 100*115 می باشند.

لوله سیلندری از مواد و متریالی تولید می شود که استقامت و مقاومت بالایی دارند. و با توجه به کارایی که دارند باید طبق استاندارد های تعیینی تولید شوند. لوله سیلَندری هیدرولیک نوعی از لوله های سیلَندری هستند. که به واسطه آن می توان به حرکت دهی اجسام کمک کرد. که این کار از طریق یک نیروی خطی امکان پذیر است.

انواع لوله سیلندری

لوله سیلندری استاندارد انواع مختلفی دارند. که هر کدام با توجه به ویژگی هایی که دارند در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

  • لوله های بادی کار سنگین

یکی از انواع لوله ی-سیلَندری، لوله های بادی کار سنگین است. این نوع لوله ها برای اموری کارایی دارند که به صورت منظم و مداوم انجام می شوند. متریال سازنده این نوع لوله کروم سخت بدون درز می باشد.

  • لوله سیلندری صنعتی

لوله سیلندری صنعتی نوع دیگری از انواع مختلف لوله ی- سیلَندری محسوب می شود. همانطور که از نام این لوله ها پیداست در صنعت کاربرد دارند. و در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند. با توجه به کارایی که لوله هایی صنعتی دارند. از مقاوم ترین متریال تولید می شوند.

  • لوله سیلندری سنگ خورده

لوله سیلندری سنگ خورده یا سیلندرهای هیدرولیکی در صنایع و اموری مورد استفاده قرار می گیرند. که سطح صاف و یکدست در روند کار تأثیر دارد. و تولید این نوع لوله ها با دقت بالایی انجام می شود تا سطح آن هموار باشد.

  • لوله سیلندری توقف

این نوع لوله، لوله هایی هستند که از غلاف های فلزی ساده که حول یک میله قرار دارند. تشکیل شده است. کاربرد این لوله زمانی است که سیلندرها دچار مشکل فنی شده است.

لوله سیلندری وارداتی

نوع دیگری از لوله های سیلندری چینی هستند که توسط برند چینی تولید می شوند. و در ابعاد و مدل های مختلفی عرضه می شوند. این نوع لوله ها توسط متریال هایی با کیفیت تولید می شوند. و یکی از انواع این لوله ها، لوله سیلندری چینی St52 H8 است.

لوله سیلَندری ترکیه ای نیز نوع دیگری از لوله ی – سیلَندری است که به داخل کشور وارد می شوند. این نوع از لوله ی – سیلَندری نیز کیفیت مناسبی دارند و وارداتی می باشند.

با توجه یه این که این نوع لوله امروزه کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد. تهیه این نوع لوله ها با کیفیت مناسب می تواند دغدغه افراد بسیاری باشد.

تعریف لوله های فلزی

 لوله های فلزی به طور معمول از فولاد آلیاژهای آهن تولید می شوند. مانند فولاد کربنی، فولاد زنگ نزن، فولاد گالوانیزه و چدن نشکن. لوله های پایه آهنی، در صورت استفاده در جریان آب اکسیژن دار در معرض خوردگی قرار دارند. از لوله های آلومینیوم ممکن است در مواردی استفاده شود که آهن با مایع سرویس ناسازگار باشد. با وزن یک پارامتر مشکل ساز باشد.

از لوله های مسی بیشتر برای سیستم های لوله کشی آب خانگی (قابل شرب). و لوله های سیستم های تبرید و کویل های انتقال حرارت (برای مثال در کندانسورها و رادیاتورها) استفاده میشود. از لوله هایی با جنس آلیاژهای اینکونل . فولاد کروم مولی و تیتانیوم  برای دماها و فشارهای بالا در تأسیسات کارخانجات فرآیندی و نیروگاه ها استفاده میشود. ارزش بازار جهانی لوله های فولادی در سال 2019 برابر 142.4 میلیارد دلار بوده. و انتظار می رود از سال 2020 تا 2027 با نرخ رشد مرکب سالانه 6.2% رشد کند. و به 54.68 میلیارد دلار برسد.

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *