فولاد ساختمانی

تسمه SPK- فولاد SPK- فروش تسمه فولادی SPK- فولاد سردکار- فولاد پرکربن

تسمه spk- تسمه سردکار spk- تسمه 1.2080– از دسته فولادهای سردکار است.

تسمه spk -فولاد spk- فروش انواع تسمه spk-فولاد سردکار

که با مشخصه X210Cr12 و با نام فولاد K100 در استاندارد بهلری شناخته می شود. این فولاد از دسته فولادهای پرکربن و پر کروم به حساب می آید. کروم این فولاد در حدود 12% است. تسمه spk در برابر سایش و ضربه مقاوم است. و دمای آنیل تسمه 850- 800 درجه سانتیگراد است.

کاربرد

کاربرد تسمه spk در سنبه و ماتریس برشکاری، قالب میخ، ابزار تراش، انواع برقو و پلیسه گیر است.

مشخصات تسمه SPK

سختی : 250HB

دمای فورجینگ 850 -1050 درجه سانتی گراد

افزایش طول 8 -25 درصد

استحکام کششی 650-880 N/mm2

خستگی N/mm2 275

تنش تسلیم 350-550 N/mm2

خصوصیات شیمیایی تسمه spk

تسمه spk -فولاد spk- فروش انواع تسمه spk-فولاد سردکار

یکی دیگر از تسمه های مورد استفاده و کاربردی از خانواده SPK تسمه SPK-nl می باشد که به معرفی آن می پردازیم.

تسمه SPKnl یک مقطع از فولاد سردکار است که آن را فولاد 1.2379 نیز می نامند. فولادهای سردکار فولادهایی با کروم بالا هستند. که این فولاد نیز از این قضیه مستثنا نیست. و میزان کروم آن 0.11 تا 0.13 درصد است. از سایر تسمه های سردکار می توان به تسمه 2080 و تسمه 2436 اشاره کرد. تسمه 2379 را می توان فولادی با کربن بالا نام برد. که وجود آلیاژهای زیاد باعث ایجاد خواصی مناسب در آن شده است. کربن بالا موجب شده تا فولاد SPK-nl در دسته فولادهای پر کربن قرار گیرد.

استانداردهای دیگری برای این فولاد وجود دارد. که شاید در بین مهندسین با نام تسمه K110 نام برده شود. فولاد 2379 در استاندارد DIN با نام X155CrVMO12-1 شناخته می شود. که این استاندارد نمایانگر عناصر موجود در آن است.

کاربرد تسمه 1.2379

فولاد 2379 یکی از پرکاربردترین فولادهای سردکار بازار است. و یکی از مهمترین کاربردهای آن استفاده برای برش ورق های سیاه و گالوانیه است. از دیگر کاربردهای آن قالب های مهر زنی و فرم دهی است.

جدول آنالیز تسمه spk-nl

یکی دیگر از تسمه های مورد استفاده و کاربردی از خانواده SPK تسمه SPK R می باشد که به معرفی آن می پردازیم.

سختی فلز، یکی از اصلی ترین فاکتورها در انتخاب مواد اولیه برای ساخت و ساز در بسیاری از صنایع می باشد. آلیاژهای فولادی، برای دستیابی به چنین هدفی تولید می شوند. با توجه به نیازهای مختلف، آلیاژهای مختلفی در بازار وجود دارد. یکی از این آلیاژها، SPK است. این نو ع از آلیاژ فولادی، خود دارای انواعی است که یکی ا آنها، SPK R می باشد. این آلیاژ در ساخت مقطع های فولادی مانند تسمه و میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه تسمه SPK R را بررسی می کنیم.

ویژگی های تسمه SPK r

این محصول از زیرمجموعه فولاد SPK می باشد. برخی اوقات با نام Special K نیز شناخته می شود. این آلیاژ فولادی در سه دسته پر آلیاژ قرار می گیرد. و سردکار است. نحوه ی تولید آن نیز با استفاده از روش نورد سرد می باشد. استفاده ی درصد بالایی از کربن در ساخت این آلیاژ سبب شده است تا سختی این محصول به شدت افزایش یابد. برای همین طرفداران زیادی هم در بازار دارد.

این محصول آلیاژی هم مانند دیگر انواع آن، از استانداردهای DIN آلمان پیروی می کند. طبق این استاندارد، نام تسمه 1.2436، SPK R است. سختی این نوع آلیاژ فولادی، از نوع اصلی آن، یعنی تسمه SPK بیشتر است.

اندازه های این قطعه ی فولادی هم در بازار مختلف است. و می توان بر اساس نیاز، دست به انتخاب زد.

کاربردهای SPK R

با توجه به سختی تسمه SPK r استفاده از آن در شرایطی که نیاز به استحکام بالا داشته باشیم. زیاد است. اما با توجه به سردکار بودن آن، استفاده از این محصول در شرایطی که دمای بالایی دارند، توصیه نمی شود. اما به طور خاص، برخی از کاربرد این محصول را می توان در دسته های زیر بررسی کرد:

  • تیغه های فولادی برای برش محصولات پشمی
  • قالب های دوره زنی و سوراخ کاری
  • قالب های ریختگی تحت فشار آلومینیوم
  • قالب های تولید لوله
  • ابزار پرس در صنایع سرامیک و داروسازی
  • تیغه های برش صفحات
  • نوارهای فولادی تا ضخامت 3 میلیمتر

فولاد کربنی چیست؟

فولاد کربنی، نوعی فولاد است که حداکثر درصد وزنی کربن ان 2.1% است. طبق تعریف مؤسسه آهن و فولاد آمریکا، AISI، زمانی به فولاد، فولاد کربنی بیان می شود که:

  • هیچ حداقل مقداری برای عناصر کروم، کبالت، مولیبدن، نیکل، نیوبیوم، تیتانیوم، تنگستن، وانادیوم، زیرکونیم مشخص نشده باشد.
  • حداقل میزان مس مشخص شده از 0.4 درصد جرمی بیشتر نباشد.
  • یا حداکثر درصد جرمی عناصر ذکر شده از این مقادیر بیشتر نباشد. منگنز 1.65 درصد، سیلیکن 0.6 درصد، مس 0.6 درصد.

ممکن است از واژه (فولاد کربنی) برای تفکیک قائل شدن با (فولاد زنگ نزن) استفاده گردد. در این حالت منظور از فولاد کربنی می تواند شامل فولادهای آلیاژی نیز شود.

با افزایش درصد کربن در فولادها، امکان سختکاری و افزایش استحکام آن نیز از طریق عملیات حرارتی افزایش می یابد. ولی از طرفی این کار باعث کاهش شکل پذیری آن می شود. جدای از عملیات حرارتی، افزایش درصد کربن باعث کاهش خاصیت جوشکاری فولادها می شود. در فولادهای کربنی هر چه درصد کربن افزایش یابد، دمای ذوب فولاد کاهش می یابد.

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *