فولاد ساختمانی

ورق ولدوکس-قیمت ورق ولدوکس-فروش ورق ولدوکس-ورق ضد سایش ولدوکس-weldox

ورق ولدوکس-ورق های فولادی استفاده فراوانی در صنایع مختلف دارند. و از آنجایی که در صنایع، همواره به تحمل بار و استحکام بالاتری نسبت به ساخت و سازهای مسکونی نیاز است.

ورق ولدوکس-قیمت ورق ولدوکس-فروش ورق ولدوکس-ورق ضد سایش ولدوکس-weldox

این ورق ها باید از استحکام، سختی، قابلیت جوشکاری و شکل پذیری مطلوبی برخوردار باشند. ورق ولدوکس نوعی ورق ضد سایش استحکام بالا است که به دلیل قابلیت جوشکاری مطلوب آن، به این نام خواهنده می شود. و در صنایع خودروسازی و ساخت ماشین آلات سنگین کاربرد دارد.

ورق ولدوکس چیست؟

ولدوکس نام یک برند از ورق های نورد سرد است که توسط شرکت سوئدی SSAB تولید می شود. این ورق های با استحکام بالا، جوش پذیری بسیار خوبی نیز دارند. و به همین دلیل به آنها Weldox گفته می شود. فولاد ولدوکس از نوع کم آلیاژ بوده که استحکام بسیار بالا (بالای 700 مگاپاسکال) را ارائه می دهد. و در انواع گریدها موجود است. توزیع تنش یکنواخت و نیز قابلیت عملیات حرارتی ورق ولدوکس، دامنه کاربرد آن را در صنایع مختلف گسترش داده است. همچنین، این ورق را در دسته ورق های ضد سایش نیز قرار می دهند. اما باید خاطرنشان کرد که سختی و مقاومت به سایش ورق های ولدوکس به اندازه ضدسایش هاردوکس نیست.

انواع گریدهای ورق ولدوکس

ورق های ولدوکس با مقدار حداقل استحکام تسلیم آنها نام گذاری می شوند. به عنوان مثال، فولاد ولدوکس 700 دارای حداقل 700 مگاپاسکال استحکام تسلیم است. این مقدار، پایین ترین میزان استحکام تسلیم برای ورق های ولدوکس است. و این امر، استحکام فوق العاده این ورق ها ار متذکر می شود. با افزایش شماره گرید، در واقع مقدار مقاومت و استحکام تسلیم و کششی این ورق ها نیز افزایش می یابد. مهمترین گریدهای ورق ولدوکس عبارت اند از:

  • ولدوکس 700
  • ولدوکس 900
  • ولدوکس 960
  • ولدوکس 1100
  • ولدوکس 1300

ولدوکس 700

ورق ولدوکس 700 یک فولاد سازه ای برای کاربردهای عمومی و عضوهای باربر با حداقل استحکام تسلیم 700 مگاپاسکال است. که این مقدار با توجه به ضخامت این ورق ها متفاوت است. weldox 700 از نظر گرید، خواص و ضخامت. از الزامات استاندارد EN 10025 تبعیت می کند. ورق ولدوکس 700 در سه گرید با پسوندهای F,D,E موجود است.

ولدوکس 900

ورق ولدوکس 900 نیز یک ورق سازه ای برای عضوهای باربر با حداقل استحکام تسلیم 900 مگاپاسکال است. همانند فولاد ولدوکس 700، ولدوکس 900 نیز در انواع F,D,E تولید و عرضه می شود. قابلیت خم کاری سرد و جوشکاری خوب از ویژگی های بارز این نوع ورق است. ضمن اینکه، فولاد ولدوکس 900 از چقرمگی ضربه بسیار خوبی تا دمای منفی 60 درجه سانتی گراد برخوردار است.

ولدوکس 960

َورق ولدوکس 960 با حداقل استحکام تسلیم 960 مگاپاسکال، در دو گرید D , E تولید می شود. که گرید D دارای قابلیت چقرمگی ضربه ای مطلوب تا دمای منفی 20 درجه سانتی گراد بوده. و گرید E نیز چنین قابلیتی را تا دمای منفی 40 درجه سانتی گراد ارائه می کند. فولاد ولدوکس 960 در سازه های باربری که در آنها وزن کم و استحکام بالا مورد نیاز است، مورد استفاده قرار می گیرد.

ولدوکس 1100

ولدوکس 1100 با حداقل استحکام تسلیم 1100 مگاپاسکال، یکی از ورق های بسیار مستحکم فولادی است. که برای استفاده در کاربردهایی که نیاز به استحکام بسیار بالا دارند، مناسب است. فولاد ولدوکس 1100 در گریدهای F,E تولید می شود. که به ترتیب دارای چقرمگی ضربه مطلوب تا دماهای منفی 40 و منفی 60 درجه سانتی گراد هستند. این ورق از قابلیت خمش سرد و نیز جوشکاری مناسبی برخوردار است.

ولدوکس 1300

مستحکم ترین نوع فولاد ولدوکس، در بین گریدهای مختلف فولاد ولدوکس. گرید 1300 به دلیل برخورداری از حداقل 1300 مگاپاسکال استحکام کششی بیشترین استحکام را داراست. و در کاربردهایی که به مقاومت و تحمل بار بسیار بالایی نیاز است، مورد استفاده قرار می گیرد. از مهمترین مزایای فولاد ولدوکس 1300 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابلیت جوش پذیری خوب به همراه چقرمگی و استحکام عالی در ناحیه HAZ
  • دارای تلرانس ابعادی دقیق در حالت ورق و صفحه
  • چقرمگی ضربه بالا که مقاومت خوبی در برابر شکستگی ایجاد می کند.
  • خمش پذیری و کیفیت سطح عالی

خواص و مشخصات ولدوکس

مهمترین مشخصه ورق های ولدوکس، استحکام فوق العاده آنهاست که از حضور عنصر بور در ترکیب شیمیایی آنها ناشی می شود. در عین حال، این استحکام فوق العاده بالا با مقدار کربن کم در ساختمار همراه است. و این یعنی قابلیت جوش پذیری عالی؛ همان عاملی که سبب معرفی ورق های ولدوکس به این نام شده است. ضمن اینکه، وجود عنصر نیکل در این ورق ها سبب آن می شود. تا نمودار DBTT ورق های ولدوکس به سمت چپ شیفت پیدا کرده و چقرمگی ضربه آنها بسیار قابل توجه شود. به طوری که برخی از گریدهای آن از چقرمگی ضربه مطلوب تا دمای منفی 60 درجه سانتی گراد برخوردار هستند. در ادامه جدول ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی گریدهای مختلف ورق های ولدوکس قابل رویت است.

کاربردهای ولدوکس

از آنجایی که گریدهای ورق ولدوکس دارای استحکام عالی، چقرمگی ضربه مطلوب و قابلیت جوشکاری خیلی خوبی هستند. در کاربردهای متنوع صنعتی قابل استفاده هستند. یکی از مهمترین این کاربردها، استفاده به عنوان عضوهای باربر است. که در عین سبک بودن، نیازمند استحکام بالا هستند. ضمن اینکه، قابلیت جوشکاری فولاد ولدوکس با اکثر گریدهای ورق های فولادی. سبب استفاده از آنها در ساخت ماشین آلات سنگین صنعتی، ادوات کشاورزی، صنایع خودروسازی. تجهیزات مربوط به صنایع نفت و گاز و غیره شده است.

ضخامت

کمترین ضخامت برای این نوع ورقها 4 میلی متر می باشد و بیشترین ضخامت بر حسب نوع گرید متفاوت است.

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

https://www.linkedin.com/in/steel-day-6746a022b/ لینکدین

https://www.tumblr.com/steel-day تامبلر