فولاد ساختمانی

میلگرد ساده فولادی-قیمت میلگرد ساده فولادی-فروش میلگرد ساده فولادی-انواع میلگرد ساده

قیمت میلگرد ساده-میلگرد ساده فولادی-فروش میلگرد ساده-میلگرد ساده ck45میلگرد ساده st37-کاربرد میلگرد ساده

میلگرد ساده فولادی-قیمت میلگرد ساده فولادی-فروش میلگرد ساده فولادی-انواع میلگرد ساده

بطور کلی میلگردی که آج نداشته باشد را میلگرد ساده می گویند. این محصول در پروژه های ساختمانی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که می دانید میلگردهای موجود در بازار در دو دسته ساده (Plain bar) قرار می گیرند. که از لحاظ خصوصیات با یکدیگر متفاوت هستند. میلگردهای آجدار به سه صورت آج مارپیچی، جناغی و مرکب در بازار عرضه می شوند. همچنین به طور کلی میلگردها به دو دسته شاخه ای و کلاف تقسیم شده اند.

معرفی میلگرد ساده

بطور کلی کاربرد این محصول در بتن برای جبران مقاومت کششی پایین بتن است. قطری که در برگ شناسایی میلگرد ساده بیان می شودقطر اسمی آن است. این مقطع فولادی دارای برگ شناسنامه می باشد که در آن آنالیز محصول بیان می شود. از موارد مصرف این نوع میلگرد نیز می توان در صنعت و ساختمان سازی نام برد. همچنین برای جوشکاری میلگرد بدون آج لازم است محصول بر اساس استاندارد ملی ایران ISIRI 3131 پیش گرم است.

انواع میلگرد ساده

انواع میلگرد ساده از نظر جنس، قطر و یا شکل ظاهری به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. برای مثال براساس جنس فولاد مورد کاربرد در این محصول می توان آن را به انواع میلگرد اروپایی. گالوانیزه، پلیمری، استیل، اپوکسی و یا میلگرد سیاه طبقه بندی کرد. از نظر قطر نیز این محصول در سایزهای مختلفی تولیدی که هر یک دارای استفاده های متنوعی هستند.

در دسته بندی دیگری میلگرد ساده را می توان به انواع صنعتی و نوردی تقسیم کرد. در تولید میلگردهای ساده صنعتی از فولاد St37 بکارگیری می شود و دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. برای تولید میلگردهای ساده نوردی نیز از روی نورد گرم استفاده می شود.

میلگرد ساده صنعتی

این محصول با استفاده از فولاد st37 تولیدی و در سایز و قطرهای متفاوتی به بازار عرضه می شود. استاندارد تولید میلگرد ساده صنعتی در کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. بنابراین لازم است در هنگام تهیه این محصول به استاندارد مورد استفاده و نحوه تولید آن دقت کنید. میلگرد ساده صنعتی عموماً از سایز 6 تا 20 میلی متری و با کیفیت بالایی در بازار داخلی ایران عرضه می شود.

این محصول همانطوری که از نامش پیداست در صنایع بزرگی همچون خودروسازی، راه سازی و آهنگری مورد استفاده قرار می گیرد. برای تولید این محصول بیلت ها تحت دمای بالا قرار می گیرد و سپس وارد مرحله نورد می شوند. کیفیت و قیمت روزز میلگرد در بازار در برندهای مختلف بر اساس نوع استاندارد و روش تولید متفاوت است.

میلگرد ساده نوردی

میلگرد ساده نوردی یکی از محصولات پرطرفدار در بازار فولاد بوده که به دلیل روش تولید از کیفیت بالایی برخوردار است. برای تولید این محصول به روش نورد گرم در مرحله اول شمش های فولادی حرارت دهی می شود. پس از نیل به دمای 1100 درجه سانتی گراد این مواد اولیه به مرحله نورد ارسال می شوند. در مرحله نورد میلگرد فرم دهی می شود و پس از آن برای عدل بندی و کنترل کیفی مهیا می شود.

تولید میلگرد ساده به روش نورد سرد در میان تولیدکنندگان رایج تر است. در این روش پس از انجام نورد گرم، محصول خنک کاری شده و مقاومت میلگرد افزایش می یابد. میلگردهای ساده تولیدی توسط نورد سرد نسبت به محصولات نورد گرم از مقاومت بالاتری برخوردار هستند. این محصولات گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در مناطق زلزله خیز محسوب می شوند.

میلگرد ساده فولادی-قیمت میلگرد ساده فولادی-فروش میلگرد ساده فولادی-انواع میلگرد ساده-قیمت میلگرد ساده-میلگرد ساده فولادی-فروش میلگرد ساده-میلگرد ساده ck45-میلگرد ساده st37-کاربرد میلگرد ساده

مراحل تولید میلگرد ساده

برای تولید این میلگرد ابتدا شمش را با استفاده از جک هیدرولیک در ردیف های مشخص. در کوره هایی با دمای 1100 درجه سانتی گراد قرار می دهند. و وقتی سشمش ها داخل کوره قرار گرفتند. به وسیله جریانات گردابی در دمای بالا جهت نورد مهیا می شوند. مواد اولیه پس از نیل به دمای مورد نظر برای نورد به خط تولید ارسال شده سپس این محصولات روی رول ها قرار می گیرد. و به طرف مرحله بعد هدایت می شوند.

در مرحله بعد سه مرحله از قطر شمش ها کم شده و به طول ان ها اضافه می شود. پس از این مرحله محصولات بدون گذراندن مراحل بعدی که جهت آج دار کردن استفاده می شود. به مرحله برش متراش جهت برش در طول های مشخص می روند. محصولات تولیدی در زیر گیوتین عدل بندی طبق استاندارد ISIRI ایران برش دهی می شود و در مرحله آخر عدل بندی می شوند

کاربرد میلگرد ساده

این محصول به عنوان میلگرد دورپیچ در اعضای سازه ای بتن آرمه یا ساختمان های بتنی آرمه مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی موارد نیز مشاهده می شود که از این نوع محصول به عنوان میلگرد حرارتی در ساختمان استفاده می شود. که یک اشتباه رایج در ساختمان سازی است. همچنین از دیگر مصارف این محصول می توان به شفت های صنعتی و نما اشاره کرد. در حالی که موارد مصرف میلگر آجدار در موارد ساختمانی و ساختمانی و سازه های بتنی است.

کاربرد در ساختمان

در حقیقت این محصول بیشتر کاربرد صنعتی داشته و به ندرت در ساختمان استفاه می شود. از میلگرد ساده برای ساخت خاموت استفاده می شود و محصولات با کیفیت بالا در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. تنها کاربرد میلگرد ساده در ساختمان جهت استفاده به عنوان دورپیچ سدر اجزای سازه ای بتن آرمه بوده. و هرگونه استفاده دیگر پیگرد قانونی خواهد داشت.

کاربرد در صنعت

بیشترین کاربرد میلگرد ساده در صنعت برای ساخت خاموت، پیچ و مهره و میخ است. همانطور که بیان شده به دلیل عدم وجود آج بر روی سطح این میلگرد و کم بودن اصطکاک. از این محصول برای آرماتوربندی استفاده نمی شود. یکی از مهمترین خصوصیات میلگرد ساده قابلیت جوشکاری و خمکاری مناسب این محصول است. که آن را برای استفاده در آهنگری و جوشکاری مناسب می نماید.

استاندارد میلگرد ساده فولادی

به این نوع میلگرد براساس استاندارد قدیم میلگرد A1 و بر اساس استانداردهای جدید میلگرد ساده 240 بیان می شود. میلگرد ساده از قطر 6 تا 200 میلی متر تولید می شود. این محصول در کارخانجات داخلی و خارجی براساس استاندارد های مختلفی تولید می شود. روش تولید، تجهیزات و استاندارد مورد استفاده موجب تفاوت در کیفیت نهایی میلگرد ساده خواهد شد.

میلگرد ساده در کارخانجات تولیدی ایران عموماً براسا استاندارد ISIRI 3132 تولید شده. و این استاندارد میلگردهای بدون آج را از میلگرد های آجدار متمایز می سازد.

استاندارد میلگرد ساده در ایران

همناطور که بیان گردید میلگرد ساده تولید کارخانجات داخلی براساس استاندارد 3132 ایران تولید می شوند. براساس این استاندارد، میلگرد ساده از انواع میلگرد A4,A2,A3,A3 از لحاظ شکل ظاهری و نحوه تولید متمایز می شود. تفاوت عمده این محصولات با یکدیگر براساس ظاهر آنها بوده که موجب تفاوت در کاربرد و موارد استفاده نیز می گردد. میلگرد ساده ظاهری طاف و صیقلی داشته و معمولاً برای صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

این در حالی است که وجود آج بر روی میلگردهای آجدار موارد استفاده از آنها را متمایز می سازد. میلگردهای تولیدی براساس استاندارد A4,A2,A3 داری آج بروی سطح ظاهری هستند. و این امر موجب اصطکاک بالای آن می شود. اصطکاک بالای میلگردهای آجدار استفاده از آنها را در آرماتوربندی ساختمان مناسب می سازد.

به طور کلی شش نوع رایج میلگرد در بازار براساس استانداردهای مختلف موجود می باشد که شامل موارد زیر است.

  • اروپایی
  • فولاد کربن
  • گالوانیزه
  • روکش اپوکسی
  • فایبرگلاس
  • فولاد استنلس

میلگرد اروپایی: این میلگرد شامل آلیاژ کربن، منگنز، سیلیکون و… می باشد. و عمدتاً از منگنز تولید می گردد. دلیل محبوبیت آن نیز قیمت این محصول است. مقاومت کمی دارد. بنابراین در مناطق زلزله خیر استفاده از آن ممنوع است.

فولاد کربن: تاین محصول تحت عنوان میلگرد سیاه نیز معروف است. استفاده از این محصول نیز به دلیل مقاومت کم آن در برابر زنگ زدگی در مکان هایی که در معرض رطوبت باشد توصیه نمی گردد.

میلگرد اپوکسی: همان میلگرد سیاه بوده که دارای روکشی اپوکسی است. بنابراین دارای مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدگی می باشد.

میلگرد گالوانیزه: این محصول نسبت به میلگرد اپوکسی مقاوم تر بوده و به همین دلیل نیز محوب تر است. البته قیمت آن نیز نسبت به محصول با روکش اپوکسی بیشتر است.

میلگرد فایبرگلاس: ترکیب آن شبیه فیبر کربن است و مقاومت خوبی در برابر زنگ زدگی دارد.

میلگرد ساده فولادی استنلس: استنلس گران ترین میلگرد موجود در بازار است. این محصول را می توان بهترین میلگرد در بازار به شمار آورد.

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

https://www.linkedin.com/in/steel-day-6746a022b/ لینکدین