فولاد ساختمانی

فولاد 4140-تسمه 4140-میلگرد 4140- فروش فولاد-فولاد mo40

فـــولاد 4140- یا فـــولاد MO40 چیست؟

فولاد 4140

فولاد 4140

این نوع فولاد یک فولاد کم آلیاژ حاوی کروم، مولیبدن و منگنز است. این ماده به طور گسترده در صنایع متعدد مورد استفاده قرار می گیرد. و به دلیل چقرمگی، استحکام خستگی بالا و مقاومت در برابر سایش و ضربه، انتخابی عالی برای مواد است. نمرات زیادی نمی تواند با تطبیق پذیری و مفید بودن 4140 برابری کند.

فولاد AISI 4140 چگونه تولید می شود؟

فولاد AISI 4140 با قرار دهی آهن، کربن و سایر عناصر آلیاژی در یک کوره الکتریکی یا کوره اکسیژن تولید می شود. عناصر آلیاژی اصلی اضافه شده به AISI 4140 عبارتند از: کروم، منگنز، مولیبدن هنگامی که آهن، کربن و سایر عناصر آلیاژی. به شکل مایع با هم مخلوط شدند.، اجازه داده می شود تا خنک شود. سپس فولاد ممکن است آنیل شود احتمالاً چندین بار.

پس از اتمام عملیات بازپخت، فولاد را مجدداً تا فاز مذاب گرم می کنند. تا بتوان آن را به شکل مورد نظر ریخت و از طریق غلتک ها یا ابزارهای دیگر به صورت گرم یا سرد کار کرد. تا به ضخامت مورد نظر برسد. البته عملیات ویژه دیگری نیز وجود دارد. که می توان برای کاهش مقیاس آسیاب یا بهبود خواص مکانیکی به این موارد اضافه کرد.

فولادهای آلیاژی با اعداد چهار رقمی AISI مشخص می شوند. و انواع مختلفی از فولادها را تشکیل می دهند. که هر کدام ترکیبی از محدودیت های C,B,منگنز,Va,Mo,Ni,Cr برای فولادهای کربنی دارند.

فولاد آلیاژی AISI 4140 یک فولاد کم آلیاژ حاوی کروم، مولیبدن و منگنز است. دارای استحکام خستگی بالا، مقاومت در برابر سایش و ضربه، چقرمگی و استحکام پیچشی است.

کاربرد

از کاربردهای دیگر این نوع فولاد آلیاژی میتوان به کاربرد آن در ساخت . غلتک های صنایع سیمان,غلتک های صنایع فولاد,زره آسیابهای گلوله ایی مواد خام,.چرخهای دنده,محورهای خودرو,پیچهای مقاوم,سازه هواپیما.ظروف تحت فشار.,چکش آسیاب کلینگر<دیافراگم آسیاب مواد خام و غیره نام برد.

فولاد آلیاژی MO40 / استاندارد دیگر این نوع فولاد AISI 4140 ., نوعی فولاد آلیاژی با کیفیت بسیار بالاست. از این نوع فولاد آلیاژی برای ساخت قطعات بسیار مقاوم و ضربه پذیر استفاده میگردد.

قطعات فولادی که در صنایع و ماشین آلات سنگین مشاهده می شود. همه از این نوع فولاد آلیاژی ساخت شدند. ورقMO40., یک نوع فولاد کروم,مولیبدن است. این نوع فولاد خصوصیت مکانیکی و حرارتی برجسته ایی دارد. فولاد AISI بمانند فولاد AISI 4140., فولاد کروم – مولیبدن است. که نسبت بیشتر کربن در ساختار خود دارد., کربن بیشتر در این نوع فولاد آلیاژی,قدرت کششی بالاتر. و رفتار مکانیکی بهتری را رد فولاد بوجود می آورد.

ویژگیهای جوشپذیری بهتر,نمونه ایی دیگر از قابلیتهای این نوع فولاد است. واکنش حرارتی فولاد MO40 در نسبت به فولاد آلیاژی AISI / ASTM 4130 در جایگاه بهتری قرار دارد.

ابعاد این نوع فولاد

امروزه, فولاد MO40 در ابعاد و اندازه های گوناگون تولید میگردد. قطر شمشهای فولاد آلیاژی کروم – مولیبدن. از حدود 8 الی 3000 میلیمتر متغیر است. صفحه های فولادی که با استفاده از فولاد MO40 تولید میشوند. دارای ضخامت حدود 10 الی 1500 میلیمتر بوده. و عرض آن, 200 الی 3000 میلیمتر میباشد.

ورق فولاد Mo40 در سایر استانداردها با اعداد و نمادهای مختلف دیگری نمایش داده میشود.

فولاد آلیاژی MO40 بطرز بسیار موثری برای کاربردهای صنعتی,تولید ماشین آلات,محور خودروها,چرخ دنده های غول پیکر.,سازه های سنگین و غیره بکار میرود. این نوع فولاد به خوبی فرم میگیرد .و قابلیت جوشکاری مناسبی دارد.

دمای آهنگری این فولاد در حدود 926 الی 1205 درجه سانتیگرد است. که شرایط حرارتی برای این نوع فولاد آلیاژی دذ محدوده ی دمای 816 الی 1038 درجه سانتیگراد تایید شده است.

عملیات حرارتی فولاد آلیاژی MO40/ چندین نوع عملیات حرارتی روی این نوع فولاد آلیاژی انجام میشود. بطور معمول میبایست فولاد Mo40 را تحت عملیات حرارتی قرار داد تا فاز ماتنزیت و پرلیت در آن تشکیل شود.

آنیل

در این نوع از عملیات حرارتی فولاد آلیاژی MO40 را در دمای 800 الی 850 درجه سانتیگراد حرارت می دهند. تا وقتیکه دما در قسمتهای درونی فولاد. نیز به این حد رسیده باشد,در این دما نگه داشته میشود. و پس از آن در کوره بصورت آهسته خنگ میگردد.

نرمالیزه کردن یکی دیگر از انواع عملیات حرارتی است که روی فولاد MO40 اعمال میگردد. در این حالت فولاد آلیاژی MO40 را به دمای 870 الی 900 درجه سانتیگراد میرسانند. و پس از آن که دمای آن که دمای همه قسمتهای قطعه به دمای مورد نظر رسید. بمدت 15 الی 20 دقیقه در آب میگذارند و پس از آن در هوا. بصورت آهسته سرد گردد.

تمپر کردن

Tempering یکی از مهم ترین عملیاتهای حرارتی است که بر روی فولاد صورت میگیرد. در این شیوه قطعه را تا دمای 550 الی 700 درجه سانتیگراد گرم مینمایند. و بعد از آن در مدت یک ساعت, 25mm از این فولاد را در آب سرد مینمایند. و در نهایت در هوا خنک میکنند.

روشهای سخت کاری

فولاد MO40 / سختکاری ورق فولادی MO40 به سه شیوه انجام میپذیرد.

1 – سختکاری حجمی است که در این روش تمام قطعه سخت میشود. تیغه قیچی برش میلگرد و ورق از جمله قطعاتی است که با این روش سخت گردید.

2- سختکاری سطحی بدون تغییر در ترکیب شیمیایی سطح فولاد میباشد. که در این شیوه با توجه به کاربرد فولاد آلیاژی, ابعاد و اندازه و قطر و ضخامت مورد نظر .در حدود 1mm. از سطح قطعه با کویل مسی حرارت دهی میشود تا سخت شود.

3- سختکاری سطحی با تغییر در ترکیب شیمیایی شیوه ی سوم میباشد. در این روش با توجه به کاربرد قطعه از حدود چند دهم میلیمتر تا در نهایت 1mm قطعه سخت میشود.

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *