فولاد ساختمانی

ایجاد مرکز ملی تعمیرات وَلوهای صنعتی در ذوب آهن اصفهان

ایجاد مرکزی ملی تعمیرات وَلوهای صنعتی. دنیای معدن: ایرج رخصتی سرپرت مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان به همراه تنی چند از مدیران. سرپرستان و کارشناسان شرکت جمعه 2 اردیبهشت ماه در کارگاه های پیرامونی کارخانه حضور یافتند. و ضمن بازدید میدانی از محیط و مناطق کارگاهی با تلاشگران این بخش دیدار و گفتگو کردند.

ایجاد مرکز ملی تعمیرات وَلو

ایجاد مرکز ملی تعمیرات وَلو های صنعتی در ذوب آهن اصفهان

به گزارش دنیای معدن، این بازدید با هدف تجهیز کارگاه های پیرامونی کارخانه. از جمله ایجاد و راه اندازی مرکز تعمیرگاهی وَلوهای صنعت فولاد و خطوط تولید شرکت های نفتی در کالاس و فشارهای مختلف. که یکی از نیازهای روزانه و مهم این کارخانه بزرگ صنعتی و سایر شرکت ها و صنایع کشور می باشد، انجام شد.

مهندس رخصتی در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات تلاشگران شرکت که با همت بلند. و با تکیه بر توان و تجربه کارگران و دانش فنی متخصصان داخلی به دستاوردها و رکوردهای متعدد دست یافتند. گفت: باید با تمام توان از همه ظرفیت های این کارخانه عظیم استفاده کنیم. تا بتوانیم نیازهای خود را از داخل تأمین و وابستگی کمتری به خارج از کشور داشته باشیم.

ایجاد مرکز ملی تعمیرات وَلو

وی هدف از این دیدار را بازدید میدانی از کارگاه های معطل مانده شرکت دانست. و افزود: زمان آن رسیده است که با استفاده از تجربیات موفق متخصصان شرکت در تعمیرات ولوها. کارگاه های رها شده یا کارگاه هایی که به صورت کامل به کار گرفته نشده اند. به طور مؤثر، فعال شوند تا یک مرکز تعمیرگاهی ملی وَلو ایجاد کنیم. این مرکز علاوه بر رفع نیاز شرکت بزرگ ذوب آهن اصفهان به سایر صنایع و شرکت های کشور نیز خدمات ارائه خواهد داد.

سرپرت مدیرت عامل ذوب آهن اصفهان بر جانمایی این کارگاه و آغاز عملیات آن. به قید فوریت با به کارگیری تمام ظرفیت های موجود در شرکت تأکید کرد. و گفت: با توجه به ضرورت و نیاز شرکت و سایر صنایع کشور. تحریم های ناعادلانه و لزوم صرفه جویی و استفاده از دانش متخصصان داخلی. وجود چنین مرکزی در صنایع کشور بیش از پیش احساس می شود. که انشاالله با راه اندازی مرکز نیازهای خود را رفع خواهیم کرد. و همچنین همیشه دانش فنی خود را نیز برای توسعه علم و صنعت کشور در اختیار صنایع دیگر قرار خواهیم داد.

لازم به ذکر است؛ مهندس رخصتی در این دیدار از کارگاه های 6،21،25،27،28،29،خانه سازی. محوطه بتن سازی و پولیگون پایگاه صنعتی و ساختمان نبوت بازدید نمود.

انتشار خبر 3 اردیبهشت 1401

منبع خبر دنیای معدن

تعرفه سنگین برای صادرات، برای تولید کنندگان چالش ایجاد می کند

دنیای معدن: مهندس ایرج رخصتی سرپرست مدیرت عامل ذوب آهن اصفهان. سه شنبه 30 فروردین ماه با امیر حسین کمیلی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش دنیای معدن، مهندس رخصتی در این دیدار به برخی موانع پیش روی تولیدکنندگان به ویژه صنعت فولاد اشاره کرد. و گفت: ذوب آهن اصفهان در دوره ای تأسیس شد که صنعت چندانی در کشور نبود. بنابراین به گونه ای شکل گرفت که بتواند تمام نیازهای خود را رفع نماید.

وی افزود: این شرکت قادر به تولید نسوز، آهن و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود است. و بدین منظور از کارخانه مختلف ریخته گری، قالب سازی و غیره برخوردار است. که فراتر از یک واحد صنعتی می باشد.

مهندس رخصتی با اشاره به برخورداری این شرکت از نیروگاه با توان تولید 220 مگاوات برق. گفت: نیروگاه های ذوب آهن، برق مورد نیاز این واحد صنعتی را تأمین می کنند. و به طور کلی انتظار می رود که نگاه به این واحدها همچون دیگر واحدهای مشابه کشور باشد. و قیمت انرژی و گاز مطابق قیمت های نیروگاهی محاسبه گردد.

ایجاد مرکز ملی تعمیرات وَلو

سرپرست مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود: این مجتمع عظیم صنعتی طی دهه های گذشته. و هم اکنون خدمات مختلفی به صنایع و جامعه در راستای مسئولیت های اجتماعی ارائه می کند و این انتظار وجود دارد. که مسئولین حمایت لازم را از این تولید کننده مهم کشور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه صادرات، در شرایط فعلی برای ذوب آهن حیاتی است. و تعرفه سنگین برای صادرات، این تولید کننده را با مشکلات جدی مواجه می کند. افزود: تولید در شرایط فعلی سخت و با مشکلات بسیار مواجه است. اما تنها راه کشور برای پیشرفت حمایت از تولید ملی است. و قطعاً برداشتن مشکلات از پیش روی تولید کنندگان. از جمله حذف موانع صادرات بسیار ضروری است.

امیرحسین کمیلی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این دیدار. ذوب آهن اصفهان را عامل شکل گیری صنعت فولاد کشور دانست و گفت: بسیاری از صنعتگران کشور. آموزش های اولیه را در ذوب آهن اصفهان گذرانده اند و سپس در صنایع مختلف کشور خدمت نمودند.

وی افزود: در سالهای اخیر، این مجتمع عظیم صنعتی نگاه ویژه ای به فعالیت های دانش بنیان و بومی سازی داشته است. و در این زمینه به صنایع دیگر هم خدمات خوبی ارائه کرده است.

کمیلی، وظیفه اداره کل صمت به عنوان متولی صنعت اصفهان را حمایت از تولید کنندگانی همچون. ذوب آهن اصفهان و تسهیل گری در امر تولید دانست و گفت: حمایت از صنایع. و رفع مشکلات پیش روی آنها که مورد تأکید مقام معظم رهبری است. در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد.

انتشار خبر 30 فروردین 1401

منبع خبر دنیای معدن

فولاد اروپا قربانی اصلی جنگ روسیه و اوکراین

به گزارش رسانه خبری پولاد نیوز، کیوان جعفری طهرانی تحلیل گر ارشد فولاد و صنایع معدنی. در آخرین تحلیل خود به تأثیر جنگ اوکراین بر بازار جهانی فولاد مورد بررسی قرار داد.

این تحلیل گر فولاد در بخشی از یادداشت خود آورده است:

با توجه به بررسی های مورد انجام، تا قبل از شروع حمله روسیه به اوکراین. بخش چشمگیری از صادرات اوکراین به مقصد اروپا بوده است. و طبیعتاً اروپا از شروع این جنگ بیشترین آسیب می بیند.

با توجه به اطلاعات آماری، این جنگ در حالی آغاز شد که در ماه ژانویه 2022. نه تنها صادرات سنگ آهن اوکراین بلکه صادرات فولاد، غلات و محصولات معدنی در این کشور به اوج خود رسیده بود.

جعفری طهرانی در قسمتی از تحلیل خود در رابطه با تأثیر جنگ بر زیرساخت های اوکراین گفت:

انتظار می رود که حداکثر این جنگ تا پایان ماه مارس 2023 وضعیتش مشخص شود. اما به طور کلی جنگ باعث آسیب به اقتصاد و صنایع یک کشور می شود. و در کشور اوکراین نیز خیلی از صنایع زیربنایی تخریب شدند. و حمله روسیه تأثیر و تخریب ماندگاری را در صنعت و معدن و حتی تأسیسات زیربنایی از جمله جاده، ریل، بنادر، نیروگاه ها و… اوکراین به جای می گذارد. و این موضوع در کشوری مانند اوکراین که آمار بزرگی از ذخایر معدنی را به خود اختصاص داده. و نقش مهمی در بازار سنگ آهن و فولاد جهان و به ویژه اروپا دارد، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که بازار فولاد اروپا هدف بخش عمده ای از صادرات اوکراین بوده است. بیشترین لطمه به این بازار و فولادسازی های اروپایی وارد خواهد شد.

البته چین به طور موقت از این بحران احساس خطر کرده است. اما این شرایط برای چین موقتی است. زیرا گندله و سنگ آهن مورد نیاز چین توسط هند تأمین خواهد شد.

با بررسی شاخص های پلتس و متال بولتن که دو شاخص معرف کامودیتی ها در آسیا، اقیانوسیه و اروپا هستند. به این نتیجه می رسیم که ممکن است شرایط به گونه ای پیش برود که فاصله قیمت محصولات بالادستی. شامل سنگ آهن – کنسانتره، گندله و حتی آهن اسفنجی (DRI) و بریکت گرم(HBI) در اروپا نسبت به آسیا افزایش قیمت بیشتری را داشته باشد. که آن هم به علت مشکلاتی است که در منطقه CIS به ویژه اوکراین شاهد آن هستیم.

منبع خبر پولاد نیوز

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *