فولاد ساختمانی

فولاد A283-ورق A283-فولاد سازه ای A283 – فولاد ساختمانی- ASTM A283

فولاد A283 – ورق A283. – فولاد سازه ای. – فولاد ساختمانی.فولاد اسکله سازی – فولاد کشتی سازی. ورق مخزنی – فولاد مخزنی – ASTM A283 – A283 Gr A , A283 Gr D – فولاد پلسازی

فولاد A283

فولاد A283-ورق A283-فولاد  سازه ای A283 - فولاد ساختمانی- ASTM A283

ورق فولادی A283 از پر کاربردترین ورق های فولادی فلزی در صنعت محصوب می گردد. و در گریدهای مختلفی چون A283 Gr D , A283 Gr A تولید و به بازار عرضه می گردد.

عامل اصلی شکل گیری گرید های مختلف این نوع ورق فولادی میزان و مقدار کربن آن می باشد.

فولاد A283 یک ورق کم کربن است. و برای انواع سازه های گوناگون چون صنعت پل سازی و بسیاری دیگر به کار می رود.

نکته: جوشکاری این نوع ورق های فولادی مطابق با استانداردهای روز جهانی انجام می شود.

کاربردهای ورق فولادی A283

از این نوع ورق در صنایع گوناگون از جمله صنعت مخزن سازی، نفت، گاز، پتروشیمی، کشتی سازی. و اسکله سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

در ساختار ورق فولادی A283

24 درصد کربن و عناصر دیگری همانند، گوگرد، فسفر و مس وجود دارد.

در ساختار ورق فولادی A283 مقاومت کششی پایه کم و متوسط را نیز دارا می باشد.

ورق A283 در عرض های 1.5 ، 2، 2.5 و … در بازار موجود است.

انواع ورق A283

بطور معمول ورق A283 به دو صورت آجدار و کلاف معمولی. در صنعت کاربرد ورق A283 مورد استعمال قرار می گیرد.

میلگرد کلاف بی آلایش:

این گونه ورق در 4 دسته و از سایز 5.5 تا 1.6 میلی متر در بازار عرضه می شود. که سایزهای 5.5 تا 8 اصطلاح مفتول (وایر) در بازار شناخته می گردند. لازم به ذکر است این نوع ورق در کاخانجات حداکثر تا سایز 12 ساخت می شود. و سایزهای فراتر به صورت سفارشی ایجاد می گردند.

ورق A283 کلاف:

این مدل میلگرد به دو گونه ی A2 , A3 تقسیم می شود. ارزش این دسته میلگرد در بازار بر پایه ی مدل و سایز آن گزینش میشود. به طور معمول قیمت ورق A283 به نوع آن و ضخامت آن بر می گردد.

میلگرد کلاف

کاربردهای ورق A283

1- ساختمانی 2-خرپا و تیرچه 3- سیم خاردار 4- میخ – پیچ-پرچ 5- صنعت های الکترود سازی و جوشکاری. 6- توری حصاری و فنس و گابیون 7- مفتول خوش تراش و…

کارخانجات تولیدی این نوع فولاد در ایران

  • ذوب آهن اصفهان.
  • مجتمع فولاد نطنز.
  • کاشان.
  • یزد.
  • ورق A283 کلاف.

بطور کلی مفتول در مدل تولیدها تمام قرار می گیرد. این محصول در صنعت برای ساخت سیم مورد استعمال قرار می گیرد. و از روش نورد بیلت و وزن ورق A283 در سوله نورد ساخت می گردد. محصول نصفه آخری تولید می شود که به وسیله شمش و بیلت بعد از کشش سرد به سیم تبدیل می شود. در روش نورد گرم ابتدا شمش های فولادی به باطن کوره های حرارتی نورد روان می شود. و پس از نیل به جایگاه حرارت متبوع برای عملیات نورد به خطوط مشخصات ورق A283 ساخت منتقل می شود. ورق A283 کلاف با اسم وایر رود هم در صنعت شناخته می شود. و تحت عنوان مواد نخستین همه مفتول های مختص صنعتی و گالوانیزه و آرماتوربندی به فعالیت می رود.

گونه های ورق A283 کلاف چیست؟

بعد از ایجاد فروش ورق A283 ها، با به کارگیری از دستگاه متبوع به صورت کلاف دی می آیند. فولادی که برای ایجاد میلگرد مفتول به کار گیری می شود. توسط کلیه فرآیندها فولادسازی مانند کوره رو باز و ورق A283 قوس الکتریکی و کنورتور تهیه و تنظیم می شود. این کالا از شمش بیلت و به وسیله نورد گرم ساخت می شود . و تحت عنوان یک متاع نصفه پایانی در صنعت معروف است. و بعد از طی فرایند کشش سرد به اشکال سیم تبدیل می گردد.

وایر راد ورق A283 کم کربن:

این مال دارنده درصد کربن پایینی بوده و قابلیت و امکان کشش پذیری بالایی داراست. وایر راد کم کربن قابلیت و امکان جوش پذیری بالا داشته و ارزیابی شیمیایی آنها به طوری است. که قابلیت جوش پذیری بالایی را در زمان عبور از زمان های کشش در پرسرعت داراست. از سایر قابلیت های ورق A283 می توان به چکش خواری بالا، امکان نورد. در وضعیت سرد و قابلیت و امکان در دست گرفتن ازدیاد ارتفاع مطلوب نمودار آنالیز. و قیمت ورق A283 می توان اشاره کرد. این نوع ورق ها به خاطر افزایش گنجایش و ظرفیت کارگاه های نورد A283 بیشتر مورد استفاده قرار گرفت. قابلیت جوشکاری مطلوب و وزن ایده ال موجب شده در صنعت کاربرد مطلوبی داشته باشد.

کلاف ورق A283 کربن

فولاد کم کربن – Low carbon steel – فولاد پاک – فولاد دوست دار محیط زیست.

استفاده از واژه بدون کربن نیز در ارتباط با فولاد دشوار است. به هر حال. فولاد بدون کربن آهن است. و محتوای کربن فولاد دقیقاً کنترل می شود . تا خصوصیات مورد نیاز در یک گروه خالص حاصل شود. برای تبدیل آهن به فولاد، باید کربن به آهن با هیدروژن کاهش یافته اضافه شود. هیدروژن هم اجازه می دهد. میزان انتشار گازهای گلخانه ای از بخش آهن و فولاد. به طور قابل توجهی کاهش یابد و بسیاری از کشورها در حال بررسی این بخش از فناوری هستند.

فولاد کربنی چیست؟

فولاد کربنی، نوعی فولاد است که حداکثر درصد وزنی کربن ان 2.1% است. طبق تعریف مؤسسه آهن و فولاد آمریکا، AISI، زمانی به فولاد، فولاد کربنی نام دارد که:

  • هیچ حداقل مقداری برای عناصر کروم، کبالت، مولیبدن، نیکل، نیوبیوم، تیتانیوم، تنگستن، وانادیوم، زیرکونیم مشخص نشده باشد.
  • حداقل میزان مس مشخص شده از 0.4 درصد جرمی بیشتر نباشد.
  • یا حداکثر درصد جرمی عناصر ذکر شده از این مقادیر بیشتر نباشد. منگنز 1.65 درصد، سیلیکن 0.6 درصد، مس 0.6 درصد.

ممکن است از واژه (فولاد کربنی) برای تفکیک قائل شدن با (فولاد زنگ نزن) استفاده گردد. در این حالت منظور از فولاد کربنی می تواند شامل فولادهای آلیاژی نیز شود.

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *