استیلفولاد ساختمانی

بررسی اثر متقابل خستگی،ناخالصی و ریز ساختار بر رفتار فولاد-قیمت فولاد آلیاژی

بررسی اثر متقابل خستگی،ناخالصی و ریز ساختار بر رفتار فولاد-قیمت فولاد آلیاژی

در این تحقیق فولادهای آلیاژی با سختی‌های متفاوت مورد آزمایش خستگی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که حد خستگی با افزایش سختی تا 400 ویکرز افزایش و در مقادیر بیش از 400 ویکرز دچار افت می‌گردد. سطح شکست نمونه‌های فوق توسط میکروسکوپ الکترونی و روبشی نشان داد که در اکثر نمونه‌ها، ناخالصی‌های غیر فلزی منشأ شروع شکست خستگی می‌باشند. با پیش‌بینی شدت تنش آستانه Δkth و مطابقت آن با مشاهدات میکروسکوپ الکترونی روبشی. ناشی از سطح شکست نهایی و مقایسه با حد خستگی فولاد، می‌توان توجیه مناسبی بر تأثیر سختی زمینه. بر رفتار خستگی فولاد و رابطه بین آن دو ارائه کرد.

در تمام فولادهای آلیاژی، حضور ناخالصی‌های غیر فلزی از نگرانی‌های فولادسازان و قطعه‌سازان به شمار می‌رود. این ناخالصی‌ها در فرآیند فولادسازی متشکل است و اکثر آنها دارای ترکیبات اکسیدی و سولفیدی می‌باشند. یکی از عمده‌ترین دلایل تخریب و شکست قطعات صنعتی که در معرض بارگذاری‌های دینامیکی قرار دارند، خستگی است. نظر به اینکه علت تقریباً تمام شکست‌های خستگی جوانه زنی ترک از محل‌های دارای تمرکز تنش می‌باشد.

لذا ناخالصی‌ها که منشأ تمرکز تنش در قطعات هستند. بر روی استحکام خستگی تأثیر چشمگیری دارند. عوامل بسیاری سبب خستگی فلز می‌شوند و ارزیابی رفتار خستگی با استفاده از اطلاعات محدود تقریباً غیر ممکن است. بدست آوری یک روش مناسب برای پیش‌بینی حد خستگی (σw) در حضور این ناخالصی‌ها، یک نیاز طولانی مدت برای مهندسین مختلف بوده است. منحنی S-N که ارتباط بین تنش اعمالی و تعداد سیکل‌هایی که منجر به شکست می‌شود را نشان می‌دهد. توسط دیتاهای آزمایشگاهی بدست می‌آید و رفتار خستگی مواد را پیش‌بینی می‌کند. رسم چنین نمودارهایی با وجود اینکه بسیار مفید می‌باشد اما به علت گرانی و زمان بر بودن، در صنعت کاربرد محدودی دارند.

Read More
فولاد ساختمانی

فولاد 2606-فولاد ابزار گرم کار-فولاد H12-فروش میلگرد فولادی-فروش تسمه فولادی

فولاد 2606-فولاد H12-فولاد ابزار گرم کار-فروش میلگرد فولادی-فروش تسمه فولادی.فولاد 1.2606 (H12) از فولادهای ابزار گرم کار با میزان 5% کروم می باشد. این فولاد را میتوان فولاد همه کاره بر شمرد. که مشخصه بارز آن تافنس ضربه ای فوق العاده آن است. محتوای وانادیم آن از فولاد H13 یعنی همان فولاد 1.2344 که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، کم تر است. فولاد 2606 مقاومت بسیار خوبی را به انواع ترک های ناشی از خستگی حرارتی (ترک های حرارتی) داراست. در هنگام سرویس دهی که قطعات در آب خنک می شوند. مقاومتی عالی در برابر شوک های حرارتی و ایجاد ترک های زمخت، بروز می دهد.فولاد گرمکار همانطور که از نامش پیداست قادر به تحمل سایش و فشار در دمای بالا هستند. این خانواده فولادها به دو دسته تقسیم می شوند. که عنصر اصلی گروه اول مولیبدن و عنصر اصلی گروه دوم تنگستن است. اما کروم، مولیبدن و وانادیوم را می توان از اصلی ترین عناصر موجود در فولاد گرمکار دانست. فولادهای گرمکار مقاومت به سایش بالایی دارند. و زمانی که در دمای بالایی قرار گیرند. هیچگونه نرمی و تغییر شکلی نخواهند داشت. بطور کلی فولادهای ابزار گرم کار، فولادهایی اند که اساساً قادر به مقاومت در برابر سایش تا 540 درجه سانتیگراد. و گرما که در واحدهای تولیدی غالب بوده و فرآیندهایی مانند شکل دهی. برش و پانچ کردن فلزات در دماهای بالا از 480 تا 760 درجه سانتیگراد (1900 تا 1400 درجه فارنهایت) را انجام می دهند.

Read More
فولاد ساختمانی

ورق 5 میل فولادی-ورق فولادی پنج میل-ورق st52-ورق st36-ورق a516-ورق a37-ورق s235jr

ورق 5 میل فولادی-ورق فولادی پنج میل-ورق st52-ورق st37-ورق a516-ورق a36-ورق s235jr

ورق فولادی 5 میل به ورقی فولادی با ضخامت پنج میلی‌متر اشاره دارد. این نوع ورق‌ها برای کاربردهای وسیعی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از جمله کاربردهایی که می‌توان برای این نوع ورق‌ها برشمرد، موارد زیر را شامل می‌شود.

1-ساخت و ساز: به عنوان مصالح ساختاری در ساختمان‌ها، پل‌ها و سایر سازه‌ها بکار می‌روند.

2-خودروسازی: در تولید قطعات خودرو مانند شاسی و بدنه اتومبیل کاربرد دارند.

3-تجهیزات صنعتی: برای ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ورق 5 میل فولادی

ورق‌های فولادی 5 میل می‌توانند از گریدهای مختلفی باشند که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

برخی از گریدهای رایج ورق‌های فولادی عبارتنداز:
1- ورق ST52:این گرید به دلیل استحکام بالای خود در ساخت ماشین‌آلات بزرگ و پروژه‌های صنعتی سنگین به کار می‌رود.
2-ورق ST37:این گرید به دلیل جوش‌پذیری و قابلیت شکل‌پذیری بالا در صنایع ساختمانی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
3-ورق A516:این گرید مقاوم به فشار و دما بوده و در ساخت دیگ بخار و کشتی‌سازی کاربرد دارد.
4-ورق A36:این گرید به دلیل تطبیق‌پذیری، در صنایع متنوعی تولید سازه‌های فلزی و قطعات ماشین‌آلات کاربر دارد.
5-ورق S235jr:این نوع فولاد ساختمانی معمولی است که به عنوان یکی از مواد اصلی برای استفاده در سازه‌ها، پل‌ها و تجهیزات ساختمانی مناسب است.

Read More
استیلفولاد ساختمانی

فولاد کربنی-فولاد Ck60-فولاد ck45-فولاد ck35-فولاد ms60-قیمت فولاد کربنی

فولاد کربنی-فولاد کربنی چیست؟-فولاد کم آلیاژ-فولاد آلیاژی-فولاد های زنگ نزن-فولاد کربنی، ck45-ck35-ck60-ms60-1740-1191-1181-1221نوعی فولاد است که حداکثر درصد وزنی کربن ان 2.1% است. طبق تعریف مؤسسه آهن و فولاد آمریکا، AISI، زمانی به فولاد، فولاد کربنی گفته می شود که: هیچ حداقل مقداری برای عناصر کروم، کبالت، مولیبدن، نیکل، نیوبیوم، تیتانیوم، تنگستن، وانادیوم، زیرکونیم مشخص نشده باشد.
حداقل میزان مس مشخص شده از 0.4 درصد جرمی بیشتر نباشد.
یا حداکثر درصد جرمی عناصر ذکر شده از این مقادیر بیشتر نباشد. منگنز 1.65 درصد، سیلیکن 0.6 درصد، مس 0.6 درصد..ممکن است از واژه (فولاد کربنی) برای تفکیک قائل شدن با (فولاد زنگ نزن) استفاده گردد. در این حالت منظور از فولاد کربنی می تواند شامل فولادهای آلیاژی نیز شود.

Read More
فولاد ساختمانی

نبشی 5-نبشی پنج چه کاربردهایی دارد-فروش نبشی فولادی-نبشی ساختمانی-نبشی دریایی

نبشی 5-نبشی پنج چه کاربردهایی دارد-فروش نبشی فولادی-نبشی ساختمانی-نبشی دریایی

نبشی 5 به نبشی با سایز 5 میلیمتر (ضخامت) اشاره دارد. نبشی‌ها پروفیل‌هایی فولادی هستند که برای کاربردهای مختلفی در ساخت و ساز، صنعت و مهندسی هستند که به شکل L بکارگیری می‌شوند.

برخی از کاربردهای نبشی 5 عبارتند از
ساخت اسکلت فلزی: در ساختمان‌های فلزی از نبشی برای تقویت سازه‌ها و ایجاد اتصالات استفاده می‌شود.

پله‌ها: در طراحی و ساخت پله‌ها برای ایجاد استحکام و پایداری به کار می‌رود.

ساخت پل‌ها: در پل‌های فلزی از نبشی‌ها برای ایجاد اتصالات و تقویت پل‌ها استفاده می‌شود.

قاب‌های ماشین‌آلات: در صنایع مختلف از نبشی‌ها برای ساخت قاب‌های ماشین‌آلات و تجهیزات استفاده می‌شود.

صنعت دریایی: در ساخت کشتی‌ها و سکو‌های دریایی نبشی‌ها کاربرد دارند.

روش‌های ساخت نبشی

1-ساخت نبشی پنج (خم کاری گوشه‌ای) فرآیندی دقیق و مهندسی شده است. این فرآیند به طور کلی شامل مراحل زیر است.

تهیه مواد اولیه: مواد اولیه معمولاً فولاد یا آهن است.

برش مواد: ورق‌های فلزی به ابعاد مورد نیاز بریده می‌شوند.

خم‌کاری: با استفاده از دستگاه‌های خم‌کاری، ورق‌ها به شکل نبشی خم می‌شوند.

جوشکاری و اتصال: قطعات معمولاً با استفاده از جوشکاری به یکدیگر متصل می‌شوند.

پرداخت نهایی: برای ایجاد سطح صاف و هموار، نبشی‌ها پرداخت نهایی می‌شوند.

2-فرآیند نورد گرم: این روش شامل گرم کردن مواد اولیه تا دمای بالا و سپس شکل‌دهی آنها با استفاده از غلتک مخصوص است.

3-فرآیند نورد سرد: در این روش، مواد اولیه بدون گرم شدن شکل‌دهی می‌شوند. که معمولاً منجر به ایجاد نبشی‌هایی با دقت بیشتر و سطح صاف‌تر می‌شود.

4-ریخته‌گری: در این روش، مواد مذاب در قالب‌های مخصوص ریخته‌ شده، سپس به شکل نبشی سرد می‌شوند.

5-برش و جوشکاری: در این روش، ورق‌های فلزی به شکل‌های مورد نیاز بریده شده و سپس با استفاده از جوشکاری به یکدیگر متصل می‌شوند.

مراحل بالا ممکن است بسته به نوع و ضخامت فلز و همچنین تجهیزات موجود، دارای تفاوت‌هایی باشند.

Read More
استیلفولاد ساختمانی

اچ پی دریایی-نبشی دریایی-پروفیل دریایی-قیمت اچ پی دریایی-فروش hp دریایی-ورق A36

اچ پی دریایی-نبشی دریایی-پروفیل دریایی-قیمت اچ پی دریایی-فروش hp دریایی-نبشی A36-نبشی ساختمانی

نبشی دریایی از نبشی‌هایی است که با توجه به ویژگی‌هایش در اطراف رودخانه‌ها، سواحل،دریاچه‌ها. و همچنین در سازه‌های دریایی و محیط‌های با رطوبت بالا کاربرد بسیار زیادی دارد. همانطور که می‌دانید نبشی‌ها به طورکلی در صنایع مختلف نظیر ساخت و ساز و عمدتاً در ساختمان‌سازی کاربرد فراوانی دارند. از بین نبشی‌ها، نبشی دریایی به عنوان یکی از انواع خاص نبشی‌ها می‌بایست خصوصیات متفاوت و ویژه‌ایی نسبت به دیگر نبشی‌ها دارا باشند. علت چنین تفاوتی این است که نبشی‌های معمولی در صورت تماس با آب دچار خوردگی و زنگ‌زدگی می‌شوند. اما در نبشی دریایی بعلت مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی، کاربرد زیادی در صنایع کشتی‌سازی دارد.

انواع نبشی دریایی
نبشی‌ها به علت شکل عمودی‌شان به دو دسته نبشی‌های بال مساوی و نبشی‌های بال نامساوی تقسیم می‌شوند. البته باید توجه داشت که تفاوت سپری با نبشی دریایی قابل توجه است. در تولید نبشی دریایی نیز از دو روش فابریک و پرسی استفاده می‌شود. نبشی‌های دریایی نیز مانند سایر مقاطع فولادی بستگی به نوع کاربردشان در سایز، ضخامت و وزن‌های مختلفی تولید می‌شوند.

نبشی دریایی براساس جنس

جنس فولادی کربنی: رایج‌ترین نوع نبشی دریایی است که از فولاد کربنی با مقاومت بالا تولید می‌شود. این نوع نبشی به دلیل قیمت مناسب و در دسترس بودن در بسیاری از سازه‌های دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فولاد آلیاژی: این نوع نبشی حاوی عناصر آلیاژی مانند نیکل، کروم، مولیبدن است که مقاومت آن را در برابر خوردگی و حرارت افزایش می‌دهد. در سازه‌هایی که در معرض محیط‌های خورنده قرار دارند. از این نوع نبشی استفاده می‌شود.

فولاد ضد زنگ (استنلس استیل): این نوع نبشی به دلیل مقاومت بسیار بالای آن در برابر خوردگی. در ساخت تجهیزات دریایی که در تماس مستقیم با آب دریای می‌باشند، بکارگیری می‌شود.

نبشی آلومینیومی: این نوع نبشی وزن بسیار کمی دارد و در ساخت سازه‌های سبک و تجهیزات دریایی. با ابعاد بزرگ استفاده می‌شود.

نبشی مسی: به دلیل هدایت حرارتی و الکترونیکی بالا، در ساخت تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی دریایی. مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نَبشی برنجی: این نوع نبشی مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. و در ساخت اتصالات و قطعاتی که در معرض سایش هستند استفاده می‌شود.

Read More
استیلفولاد ساختمانی

ظرفیت برشگیرهای نبشی-نبشی فولادی-نبشی آلیاژی-نبشی ساختمانی-قیمت نبشی-پروفیل

ظرفیت برشگیرهای نبشی-نبشی فولادی-نبشی آلیاژی-نبشی ساختمانی-قیمت نبشی-پروفیل

در سال‌های اخیر استفاده از سیستم‌های مختلط بتن و فولاد در پل‌سازی و صنعت رو به افزایش است. برای اینکه بتن و فولاد به صورت یکپارچه با هم کار کنند. باید اتصال برشی بین آنها برقرار شود. برای برقراری این اتصال از برشگیرهای مکانیکی استفاده می‌شود.

دانش کنونی مهندسی در مورد رفتار و ظرفیت برشگیرها به اطلاعات به دست آمده از آزمایش‌های عملی محدود می‌شود. این آزمایش‌ها بیشتر شامل آزمایش برون رانی push-out و در موارد معدودی تیر مختلط composite beam می‌شود. با در نظر گیری این موضوع که آزمایش‌های عملی وقت‌گیر و هزینه‌بر است. تهیه مدلی کامپیوتری که بتواند رفتار و ظرفیت برشگیر را پیش‌بینی کند لازم و ضروری است.

تا کنون بیشتر مطالعات انجامی روی برشگیرهای گلمیخ و ناودانی است [1-7]. در سال 1987 یک مطالعه تجربی به وسیله‌ی یوکوتا و همکاران [8] روی انواع برشگیر از جمله نبشی شکل گرفت. با استفاده از نتایج آزمایش‌ها یک رابطه براساس ضخامت و طول برشگیر و مقاومت بتن برای پیش‌بینی مقاومت برشگیرها ارایه شد.

در سال 2011، مطالعاتی به وسیله‌ی سوتی و همکاران [9] روی رفتار برشگیر نبشی انجام گرفت. سوتی آزمایش تیر مختلطی را برای تعیین ظرفیت برشگیرها پیشنهاد کرد و با استفاده از آن مطالعاتی. روی برشگیر نبشی انجام و رابطه‌ای برای پیش‌بینی نیروی برشی بیشینه برشگیر نبشی ارایه داد. که تابع عرض، ارتفاع، نسبت ضخامت به ارتفاع برشگیر و مقاومت بتن است.

با توجه به این که تا پیش از این ساخت مدل عناصر محدود در مورد آزمایش برون‌رانی برشگیر نبشی مدفون. در بتن ساده تحت بار استاتیکی انجام نشده است. در این مطالعه یک مدل سه بعدی با استفاده از نرم افزار آباکوس [12] برای شبیه‌سازی آزمایش یاد شده در مورد برشگیر نبشی، شکل می‌گیرد. نتایج به دست آمده از مدل کامپیوتری با نتایج آزمایش‌های عملی مقایسه می‌شود.

یک مطالعه پارامتری به منظور ارزیابی اثر پارامترهای مختلف روی رفتار و ظرفیت برشگیر انجام. و در پایان با استفاده از نتایج مطالعه پارامتری رابطه‌ای برای پیش‌بینی ظرفیت برشگیر نبشی ارایه می‌شود.

Read More
فولاد ساختمانی

جوشکاری فولاد ck45-مراحل جوشکاری ck45-قیمت فولاد ck45-میلگرد ck45

جوشکاری فولاد ck45-مراحل جوشکاری ck45-قیمت فولاد ck45-میلگرد ck45

فرایند جوشکاری فولاد ck45 به دلیل ویژگی‌های خاص این فولاد نیازمند مراحل دقیقی است. تا جوشی با کیفیت و بدون نقص حاصل شود. ck45 به دلیل درصد بالای کربن، مستعد ترک خوردگی و تنش‌های حرارتی است. لذا انتخاب روش جوشکاری مناسب اهمیت بالایی دارد.

ابتدا، سطح قطعه باید به دقت تمیز و آماده‌سازی شود. هرگونه آلودگی، زنگ‌زدگی و روغن باید از سطح پاک شود. تا جوش بهتری حاصل گردد. سپس، پیش‌گرم کردن قطعه به دمای مناسب (معمولاً بین 150 الی 300 درجه سانتی‌گراد) ضروری است تا از ترک خوردگی‌های حرارتی جلوگیری شود.

برای جوشکاری ck45، روش‌های TIG و MIG به دلیل کنترل دقیق دما و کاهش احتمال ترک خوردگی، بسیار مناسب هستند. در روش TIG از الکترودهای تنگستن و در روش MIG از الکترودهای ER70S-2 استفاده می‌شود. در این فرایند، تنظیمات دقیق دستگاه جوش از جمله جریان، ولتاژ و سرعت جوشکاری باید به دقت انجام شود.

پس از اتمام جوشکاری، قطعه باید به دقت پس‌گرم شود تا تنش‌های حرارتی کاهش یابد. عملیات تنش‌زدایی نیز با استفاده از حرارت مناسب انجام می‌شود. تا خواص مکانیکی جوش بهبود یابد. این عملیات‌ها به افزایش دوام و استحکام جوش کمک می‌کند و از شکستگی‌های احتمالی جلوگیری می‌نماید.

با رعایت این مراحل و استفاده از تکنیک‌های مناسب، جوشکاری Ck45 با کیفیت بالا و دوام بیشتر انجام می‌شود. که در صنایع مختلف کاربردهای گسترده‌ای دارد.

چالش‌های جوشکاری فولاد CK45

فرایند جوشکاری فولاد ck45 به دقت و مراحل مشخصی نیاز دارد تا جوش با کیفیت بالا و بدون نقص حاصل شود. ابتدا، سطح قطعه باید از هر گونه آلودگی، زنگ‌زدگی و روغن پاک شود. سپس، پیش‌گرم کردن قطعه به دمای 150 تا 300 درجه سانتی‌گراد ضروری است تا از ترک‌خوردگی‌های حرارتی جلوگیری شود.

روش‌های جوشکاری TIG و جوشکاری MIG برای ck45 مناسب هستند. در روش TIG از الکترودهای تنگستن و در روش MIG از الکترودهای ER70S-2 استفاده می‌شود. تنظیمات دقیق دستگاه جوش از جوش جریان، ولتاژ و سرعت جوشکاری اهمیت بالایی دارد.

پس از اتمام جوشکاری، قطعه باید پس گرم شود. تا تنش‌های حرارتی کاهش یابد. عملیات تنش‌زدایی نیز با استفاده از حرارت مناسب انجام می‌شود. تا خواص مکانیکی جوش بهبود یابد. رعایت این مراحل و استفاده از تکنیک‌های مناسب باعث می‌شود جوشکاری ck45 با کیفیت بالا و دوام بیشتر انجام شود. که در صنایع مختلف کاربرد وسیعی دارد.

مراحل جوشکاری ck45

آماده‌سازی سطح
انتخاب روش جوشکاری
تنظیمات دستگاه جوش
پیش‌گرم کردن
جوشکاری اصلی
پس‌گرم کردن و تنش‌زدایی

Read More
فولاد ساختمانی

ورق ah36-فولاد AH36-فولاد کم آلیاژ ah36-قیمت ورق AH36-فروش ورق AH36

ورق ah36-فولاد AH36-فولاد کم آلیاژ ah36-قیمت ورق AH36-فروش ورق AH36

ورق A36 معمولاً در ضخامت‌ها و ابعاد مختلفی تولید می‌شود و بطور معمول به روش نورد گم تولید می‌شود. این ورق‌ها دارای ترکیب شیمیایی خاصی هستند. که مقاومت بالایی در برابر املاح آب شور دریا از خود نشان می‌دهند.

فولاد ah36 برای مقاومت در برابر شرایط سخت و محیط‌های دریایی طراحی شده است. و از فناوری میکرو آلیاژی برای افزایش عملکرد آن استفاده می‌شود. عناصری مانند Ti,V,Nb و سایر عناصر آلیاژی، همراه با فرایند نورد کنترلی، با کنترل اندازه دانه باعث بهبود چقرمگی می‌گردد.

به عنوان یکی از فولادهایی تولیدی با بالاترین عملکرد در جهان، سری H فولادهای کشتی‌سازی تقریباً برای تمام خواص مکانیکی بهینه شده‌اند. فولاد AH36 تقریباً به طور انحصاری برای کشتی‌سازی، تجهیزات دریایی، سکوهای حفاری نفت و در دریا و سایر کاربردهای دریایی استفاده می‌شود

Read More