استیل

ورق استیل 4841 – فولاد استیل4841-1.4841- استیل310- ورق استیل310-ورق نسوز

ورق استیل 4841-ورق استیل نسوز با نامهای فولاد استیل 1.4841. و استیل310 – استیل نسوز کلمبوس – استیل نسوز اسپانیا – استیل نسوز آلمانی -بصورت ورق – تسمه و میلگرد موجود میباشد.

ورق استیل4841-فولاد4841-ورق نسوز-ورق نسوز کلمبوس-ورق نسوز آلمان-ورق نسوز اسپانیا-ورق استیل آلمان-ورق استیل

استیل4841

استیل4841 – ورق نسوز کلمبوس – 1.4841 – ورق اسپانیا-ورق نسوز – از ورق نسوز در صنعت پتروشیمی و نیروگاه ها،پالایشگاه ها. و جایگاه های سوخت و مخازن نفتی استفاده می شود. تحمل حرارت ورق نسوز از ۳۰۰ درجه تا ۱۴۰۰ درجه متغیر است.

1.4841 یا 310 ، یکی از پرکاربرد ترین متریالی که در تولید کوره ها و جهت دیگر مصارف نسوز بکار میرود. ورق استیل نسوز یا ورق استیل 1.4841 ( استیل 310 )میباشد.

قیمت ورق استیل

قیمت ورق نسوز یا قیمت ورق استیل 310 و 310S نسبت به سایر ورق های گروه 300 بالاتر میباشد. که دلیل آن وجود 24 تا 26 درصد کروم و 19 تا 22 درصد نیکل میباشد.


انواع ورق استیل نسوز 1.4841

  • استیل 321 که تا حدود 960 درجه سانتیگراد استحکام دارد.
    -ورق استیل 309 تحمل دما تا حدود 1100 درجه سانتیگراد .
  • ورق استیل 1.4841 تحمل دما تا حدودا 1250 درجه سانتیگراد و بالاترین دمای کاری در بین آلیاژ های استنلس استیل میباشد .
    NH22 – H525 – 4841S – IASC4841 – 20Ch25N – 314S25 – 310 – AKC1 – SUH310
کاربرد

مناسب برای ساخت جعبه های سمانتاسیون و سخت کاری تا 1200 درجه سانتیگراد. قطعات و تجهیزات کوره سوپاپ توربین گازی, اجزاء موتور جت. المنت های برقی, تجهیزات اتاق پخت, محفظه های بازپخت, سبد های لعاب کاری. جعبه های عملیات حرارتی نظیر آنیل و کربورایزینگ. جعبه نایترایدینگ, پمپ, اجزاء بویلر, آستر کوره و همچنین قابل استفاده در صنایع سرامیک, شیشه, چینی و سیمان.

Heat Resistance Steel

استنلس استیل

گروه وسيع و گسترده اي از آلياژهاي ويژه اي که بيشتر براي مقاومت در برابر خوردگي توسعه يافته اند. را فولادهاي زنگ نزن نامند.از جمله ويژگي هاي ممتاز براي اين دسته از آلياژها شکل پذيري عالي، چقرمگي زياد در دماي اتاق و دماي پايين. و مقاومت خوب در برابر پوسته شدن، اکسايش و خزش در دماي بالا ميباشد. که خواص خود را نيز تا دماهاي بالا حفظ ميکنند.فولادهاي ضد زنگ جزء دسته فولادهاي آلياژي حاوي مقادير قابل توجهي کرم ميباشند. حداقل عنصر کرم متعارف در اين دسته از فولادها 11% ميباشد. و براي اينکه آلياژهاي آهني خاصيت زنگ نزن داشته باشند ميزان کرم در آنها نبايد کمتر از اين مقدار باشد.

عامل خاصیت ضد زنگ

عنصر کرم موجب ميگردد فولاد خاصيت ضد زنگ داشته باشد .بدين معنا که مقاومت به خوردگي در آن بهبود يابد. بنابراين کرم عنصر آلياژي بهبود دهنده مقاومت به خوردگي فولادهاي زنگ نزن است. که اين بهبود مقاومت در برابر خوردگي به لحاظ تشکيل لايه محافظ از اکسيد کرم روي سطح فولاد ضد زنگ مي باشد. اين لايه نازک سرتاسري تحت شرايط مساعد فولاد را در مقابل مواد و محيط هاي خورنده محافظت مي نمايد. علاوه بر کرم، عناصر شيميايي ديگري نيز. در ترکيب فولادهاي ضد زنگ بکار ميروند که از آن جمله ميتوان به مولييدن و نيکل اشاره نمود. نيکل عمدتا موجبات انعطاف پذيري و فرم پذيري را در فولاد ضد زنگ باعث می‌گردد.

فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ به گروهی از آلیاژها با پایه آهنی گفته می‌شود که حاوی حداقل 11 درصد کروم (Cr) می‌باشد. کروم عنصری اساسی است که با تشکیل یک فیلم اکسید کروم در سطح فولاد آن را ضد زنگ می‌سازد.

هنگامی که فولاد ضد زنگ بریده یا خراش داده می‌شود. کروم موجود در سطح سریعاً اکسید می‌شود و فیلم اکسید ناحیه صدمه دیده را ترمیم می‌کند. به دلیل همین خاصیت خود ترمیمی (خودشفایی/ Self healing) است که فولاد را بدون زنگ (Stainless) می‌نامند

اولین فولاد ضد زنگ به صورت آلیاژ، مارتنزیتی Fe-Cr-C  توسط دانشمند انگلیسی به نام هاری بررلی (Harry Brearley) در 1912 تهیه گردید. اولین ریخته‌گری تجارتی فولاد ضد زنگ در سال 1913 در شفیلد انگلستان به تولید رسید. و حق ثبت آمریکایی جهت این اختراع در سال 1916 به آقای هاری بررلی اهدا گردید.

آیا فولاد ضد زنگ، زنگ می‌زند

در واقع این موضوع که فولاد ضد زنگ، زنگ نمی‌‌زند یک تصور نادرستی است. این برداشت ناصحیح برخی موارد منجر به مشاجرات .و حتی تعقیب قانونی بین کارفرمایان و پیمانکاران می‌شود. فولادهای ضد زنگ فقط در شرایطی خاص نظیر محیط‌های غیرآلوده و آب شیرین یا آب دریا (به صورت جاری) بدون زنگ باقی می‌مانند. در هوای مرطوب دریایی یا در داخل آب ساکن (راکد) فولاد ضد زنگ نوع 304 زنگ می‌زند. و اغلب به صورت موضعی دچار خوردگی حفره‌ای می‌گردد. به طور کلی ماهیت محیط و ترکیب شیمایی فولاد هر دو در تشکیل زنگ و خوردگی حفره‌ای فولاد ضد زنگ نقش تعیین کننده‌ای دارند.

دلیل پاک شدن لایه کروم در عملیات حرارتی چیست

در عملیات حرارتی و یا جوش‌کاری، دمای فولاد ضد زنگ به حدود 850-550 درجه سانتیگراد می‌رسد. کروم و کربن با یکدیگر وارد واکنش می‌شود و کاربایدکروم (Chromium Carbide) تولید می‌گردد. که در امتداد مرز دانه‌ها رسوب می‌کند. به همین دلیل کروم موجود در منطقه اطراف مرزدانه (ناحیه مرزی) تخلیه می‌شود. ناحیه مرزی که کروم آن تخلیه شده نسبت به .سایر مناطق سالم سطح فلز که کروم آن مناطق تخلیه نشده‌اند. در برابر خوردگی مقاومت کمتری دارد.

فولاد ضد زنگی را که در ساختار بلوری آن کار باید کروم به وجود آمده باشد “حساس شده (Sensitized  ) می‌نامند. فولاد‌های حساس شده نسبت به خوردگی مرزدانه‌ای یا فساد جوش بیشتر مستعد می‌شوند.

انواع فولاد ضدزنگ عبارتند از

ضد زنگ  استنلس استیل   Austenitic 300

فولاد ضد زنگ  استنلس استیل   Ferritic 400

ضدزنگ  استنلس استیل    Austenitic-Ferritic Duplex

فولاد ضد زنگ استنلس استیل Martensitic

ضدزنگ (استنلس استیل ) مارتنزیتی

 برای بسیاری ازکاربردها که مستلزم نه تنها مقاومت دربرابر خوردگی است بلکه نیاز به استحکام بالا. سختی بالا،مقاومت به سایش و حفظ لبه های تیز و زوایا درقطعه است .، ازفولادهای مارتنزیتی استفاده می کنند. این فولادها را می توان ابتدا آهنگری نمود و سپس با آستنیته و سریع سردکردن (تشکیل مارتنزیت) .و بازپخت دادن عملیات حرارتی کرد. فولاد ضدزنگ مارتنزیتی خاصیت مغناطیسی داشته و قابلیت حصول محدوده متغیر ازسختی رادارد. برای ساخت بلید توربین های بخار ازاین نوع فولاداستفاده می گردد. ورق استیل4841

ورق استیل4841

فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))

برای پیدا کردن مکان فعالیت استیل دی بر روی کلمه (نقشه) کلید نمایید

استیل دی –Steel day

02166396590– 09922704358

آدرس دفتر مرکزی: تهران – جاده قدیم کرج – بعد از کارخانه شیرپاستوریزه – فتح سیزدهم – مجتمع پایتخت- واحد C9

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

https://www.linkedin.com/in/steel-day-6746a022b/ لینکدین

https://www.tumblr.com/steel-day تامبلر